Gå til innhold

3D briller - når?!?


Håvard Sande

Anbefalte innlegg

Når kommer det noen skikkelige 3D briller på markedet? Å fly simulator med en liten firkanta skjerm tar liksom ikke helt av - heller ikke med TrarkIR, stereosyn og andre hjelpemidler.

 

Sony hadde for noen år siden Glasstron (tror det var det de het), men så vidt jeg vet ble de trukket tilbake, og i dag er det vel ingenting tilgjengelig?

 

Noen som vet om dette er noe som kommer snart? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær obs på at du med stereo-briller må "rendre" to bilder for hver "frame" (et for hvert øye). Har du en PC som du allerede stresser maksimalt for å holde frame rate oppe vil slike briller spise av maskinressursene dine. Vi har brukt slike briller i oljeindustrien siden 1998, men det har liksom aldri tatt helt av.

 

Selv har jeg liten tro på stereo-briller for flysim. Tingene vi fokuserer på er stort sett såpass langt unna deg at paralakse og stereosyn egentlig ikke er så viktig.

 

VR-briller derimot, som lar deg naturlig snu på hodet og se i den retningen du vil, det hadde vært noe det. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg liten tro på stereo-briller for flysim. Tingene vi fokuserer på er stort sett såpass langt unna deg at paralakse og stereosyn egentlig ikke er så viktig.

 

VR-briller derimot, som lar deg naturlig snu på hodet og se i den retningen du vil, det haded vært noe det. ""

 

Veldig enig med deg i det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...