Jan Petter Hovland Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Når jeg er inne i fs9 og starter squawkbox-3 fra modules menyen så får jeg for en eller annen grunn ikke koblet meg opp til noen av serverene. Får bare en feilmelding. Men når jeg starter squawkbox-3 utenfor fs9, så kan jeg koble meg opp og alt virker fint. Bakdelen med det er at jeg må legge ned fs hver gang jeg skal sjekke om det er atc online o.l. Jeg har prøvd å reinstalere squawkbox og jeg har den nyeste versjonen (tror jeg). Noen som vet hvordan jeg kan få squawkbox-3 til å funke inne i fs? Kan det ha noe med at jeg fortsatt har squawkbox-2.3 innstallert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Kan det ha noe med at jeg fortsatt har squawkbox-2.3 innstallert? Jeg vet ikke om det er dette som er problemet, men jeg vil anbefale på det sterkeste om å slette SB 2.3! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Det er mulig jeg husker feil, men tror det stod i readme-filen at tidligere versjoner av SB måtte avinstalleres før SB3 ble lagt inn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Furfjord Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Enig med Arild. Kan nok helt sikkert få en kollisjon hvis gamle og nye sb-filer ligger i modules-folderen. Selve sb2.3 programmet i seg selv gjør ingen ting. Sjekk over modules å slett alle gamle sb*.dll's. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 det stod i readme-filen at tidligere versjoner av SB måtte avinstalleres før SB3 ble lagt inn Affirm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Petter Hovland Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Takk for raske svar! Da har jeg sletta sb-2.3 og sletta alle dll filene som hadde noe med sb å gjøre. Jeg har reinstalert sb-3, men har fortsatt det samme problemet. Feilmeldingen jeg får er: Protocol error: connection refused Noen som kan hjelpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
O85_ Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Slått av alt som heter brannmur? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Petter Hovland Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Har ikke prøvd å slå av brannmuren enda, men jeg tror ikke dette er problemet. Begge programmene (fs9 og sb3) har klarering gjennom brannmuren og begge funker over internett når de kjøres hver for seg. Hvis brannmuren hadde vert problemet, så ville vel ikke noen av programmene virke over internett (correct me if i'm wrong). Men takk for tipset, og jeg skal selfølgelig prøve det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Petter Hovland Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Da har jeg prøvd med å slå av brannmur, og det virket! Sikkert dumt spørsmål, men noen som vet hvorfor det virker når brannmuren er slått av? btw, takk for hjelpen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Da har jeg prøvd med å slå av brannmur, og det virket! Sikkert dumt spørsmål, men noen som vet hvorfor det virker når brannmuren er slått av? btw, takk for hjelpen! Brannmuren har som oppgave å blokke ting og tang fra å komme inn til din PC / ut fra din PC. Når denne er slått av, så hindrer den ingen ting, derfor funker det når den er av "Det enkle er ofte det beste" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.