Tordbjørn W. Eriksen Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Er det noen her som har tålmodighet og tid nok til og (enkelt) forklare meg hvordan jeg kommer meg på VATSIM? Hva trenger jeg å laste ned? osv osv En million takk til den som gidder! Har rota meg bort i VATSIM jungelen på web... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johnny Svensson Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Du trenger Squawkbox 3.03, Servinfo er et greit program å ha, og så må du være registrert hos Vatsim. Du finner alle opplysninger på http://www.vatsim.net/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Kanskje Vatsim forumet kan hjelpe deg? Hva er VATSIM? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Vel, det mange dessverre glemmer å si at man trenger når man begynner på VATSIM er kunnskap. Du må regne med noen timer med lesing før din første tur. Du bør kjenne til de mest brukte frasene, prosedyrer, hvem du skal snakke med når og hva du skal si, hvordan du skal oppføre deg online, og selvfølgelig å kunne fly flyet (som regel IFR regler, SID/STAR osv). Velkommen online, du kommer ikke til å angre på tiden du bruker til å sette deg inn i ting på forhånd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tordbjørn W. Eriksen Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Installerte Sqawkbox 3 og jammenimeg virket det... nå er det lesetid.. har liksom ikke lyst til å bæsje på leggen første turen Fikk litt kalde føtter når jeg så det havet av informasjon jeg må til og fordøye. Men heldigvis har jeg redningsvest (øøh), så jeg kaster meg ut i havet (av informasjon).. Gud for et dårlig ordspill... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Wiik Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Du må regne med noen timer med lesing før din første tur. Det ligger en del tekster på VATSIM sine hjemmesider, er det noen av dem som er mer sentrale enn andre? Jeg klarer ikke å se noe system i dette... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tordbjørn W. Eriksen Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Et spm. i farten.. For å kunne bruke voice (mic) holder det med sqawkbox eller må jeg laste ned wilco? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Mindt-Soot Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 DEt holder med sb. Sjekk ut vaccsca sine pilot training sider og vateud training department. Vil også anbefale å se i Vatsim delen av forumet der det ligger masse flotte tips. Spesielt i denne tråden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Karl Mathias Moberg Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Holder fint med kun mic! Det var det nye med Sb3! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tordbjørn W. Eriksen Skrevet 13. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2005 Virker som jeg kanskje er litt for kjapp og arrogant i innleggene mine her.. Beklager isåfall Vil takke dere alle IGJEN for svar Neste lønning blir det støtte til fs.no ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 det tok ikke lange tiden med flyging igjen før onlineinteressen meldte seg. Nå blir neste steg det å faktisk mestre komunikasjonen med ATC. Har lest her i forumet noen dager nå, og fulgt linker rundtomkring. Det er SINSYKT MYE BRA INFO HER!!!! Takk til alle dere "proffene" som tar tid til oss newbies(uten ""....for det er det vi er ..) Største problemet for meg, er at det er en jente der hjemme som mener hun blir "forbiflydd"..hehe...håper på en frihelg snart. Håper det ikke blir for lenge til jeg er der ute sammen med dere... avogtil iallefall. God (fly)helg!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peter Nørkjær Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Største problemet for meg, er at det er en jente der hjemme som mener hun blir "forbiflydd"..hehe...håper på en frihelg snart. Håper det ikke blir for lenge til jeg er der ute sammen med dere... avogtil iallefall. Husk Flight Simulator er "chocolate-ware". Chokolade til fruen er altid en god undskyldning for at få luft under vingerne. /Peter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Det ligger en del tekster på VATSIM sine hjemmesider, er det noen av dem som er mer sentrale enn andre? Jeg klarer ikke å se noe system i dette... Gå inn på www.vaccsca.org under training, der er det fint kategorisert hva du MÅ vite, hva du bør vite og hva som er fint å vite Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.