H S Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 http://www.mil.no/luft/start/omlf/flymaskiner/article.jhtml?sourceID=39710&source=ftd Eirik: du kan jo høre med Jack. Han bør vel ha førstehånds kjennskap til dette, og hils fra meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan-Thore Solem Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Dessuten heter det Agusta.... Ja Thomas, jeg lurte litt på hvem denne Augusta er? Agusta.com JT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Harald Tessem Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 Agusta e eit nydelig helikopter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Agusta e eit nydelig helikopter Hvem av Agusta sine helikoptere sikter du til? A109? A119? A129? AB139? AB412? BA609? EH101? NH90? Apache AH MK1? Super Lynx 300? Det er jo et par alternativer liksom.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Harald Tessem Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2005 Oi det er det ja heheh. Hmmm ikke sån som det er med MV Agusta mcen. http://www.mcnews.com.au/Testing/MV/AgustaF4/Page1.htm Den linken som ble limt inn så er det et rødt cost gard heli. Det er det jeg liker best. Der hale rotoren er inne i kroppen på en måte. ) Så forresten en Bell 222 for noen år siden her i stavanger. Herlige lyd heheh. Synd at jeg ikke hadde kameraet der og da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens-Ole Kjølberg Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Som flere her på forumet sier, de Norske 412'ene kommer fra Bell og IKKE fra Agusta. Hvis jeg husker rett var det første og siste helikopteret vi kjøpte fra Auguste tre Bell 47J som var bygget på lisens. Alle styrtet.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Grut Hilstad Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Apache AH MK1? Britisk betegnelse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Martinsen Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Ja da var det avklart. Også har jeg fått med meg at det skrives Agusta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gard Gitlestad Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Tror ikke forsvaret har annet enn Lynx og 412.. Det tror jeg... eller mer korrekt, det VET jeg. Hav-kongen har vi jo (SeaKing) ...som har sin egen sang Jeg må vel bare spørre, hvordan kan man egentlig ta feil av en 412 og en AH-1? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 ...som har sin egen sang Genial! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Så forresten en Bell 222 for noen år siden her i stavanger. Herlige lyd heheh. Synd at jeg ikke hadde kameraet der og da. Var synd at Norcopter ikke fikk en Bell222 fra Danmark. Morsomme med denna maskinen som Norcopter skulle ha var at det var en av maskinene fra Airwolf serien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Så forresten en Bell 222 for noen år siden her i stavanger. Herlige lyd heheh. Synd at jeg ikke hadde kameraet der og da. Var synd at Norcopter ikke fikk en Bell222 fra Danmark. Morsomme med denna maskinen som Norcopter skulle ha var at det var en av maskinene fra Airwolf serien. Airwolf? Såvidt jeg kan se, så ble to Bell 222 benyttet i forbindelse med "Airwolf-prosjektet": En av Bell sine prototyper som ble brukt til filming innvendig (kunne ikke fly), og S/N 47085 (N3176S) som ble brukt til flygingen, med diverse ombygginger på utsiden... S/N 47085 kræsjet under en storm i 1991, i Tyskland, som luftambulanse (D-HHSD), og alle ombord omkom... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 iføge Norcopter var det helikopteret som var bestillt fra alfa air i Danmark brukt i Airwol serien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 9. juni 2005 Del Skrevet 9. juni 2005 Vel, det er jo mulig, men ikke som hovedrolle-innehaver iallefall... Sikkert vært statist... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Harald Tessem Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Så forresten en Bell 222 for noen år siden her i stavanger. Herlige lyd heheh. Synd at jeg ikke hadde kameraet der og da. Var synd at Norcopter ikke fikk en Bell222 fra Danmark. Morsomme med denna maskinen som Norcopter skulle ha var at det var en av maskinene fra Airwolf serien. Wow så passa ja. Heheh ... Det va skikkelig synd. For det hadde vært kult Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Presterud Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 iføge Norcopter var det helikopteret som var bestillt fra alfa air i Danmark brukt i Airwol serien. Evt. så mente de kanskje at helikopeteret de skulle få var av samme type som ble brukt i serien? Jeg tror det var cn 47132 (OY-HIG) som var tiltenkt Norcopter. Istedet ble det Lufttransport og Agusta A109 gitt... 412'ne "våre" heter nok ikke Agusta Bell nei, men derimot så heter de fleste jagerflya her til lands Fokker F-16 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.