Gå til innhold

Kamp helikoptre som svirrer rundt


Tor Harald Tessem

Anbefalte innlegg

Oi det er det ja heheh.

Hmmm ikke sån som det er med MV Agusta mcen.

http://www.mcnews.com.au/Testing/MV/AgustaF4/Page1.htm

 

Den linken som ble limt inn så er det et rødt cost gard heli. Det er det jeg liker best. Der hale rotoren er inne i kroppen på en måte. "")

 

Så forresten en Bell 222 for noen år siden her i stavanger. Herlige lyd heheh. Synd at jeg ikke hadde kameraet der og da. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forresten en Bell 222 for noen år siden her i stavanger. Herlige lyd heheh. Synd at jeg ikke hadde kameraet der og da.

 

Var synd at Norcopter ikke fikk en Bell222 fra Danmark. Morsomme med denna maskinen som Norcopter skulle ha var at det var en av maskinene fra Airwolf serien.

 

Airwolf? Såvidt jeg kan se, så ble to Bell 222 benyttet i forbindelse med "Airwolf-prosjektet":

 

En av Bell sine prototyper som ble brukt til filming innvendig (kunne ikke fly), og S/N 47085 (N3176S) som ble brukt til flygingen, med diverse ombygginger på utsiden...

 

S/N 47085 kræsjet under en storm i 1991, i Tyskland, som luftambulanse (D-HHSD), og alle ombord omkom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forresten en Bell 222 for noen år siden her i stavanger. Herlige lyd heheh. Synd at jeg ikke hadde kameraet der og da.

 

Var synd at Norcopter ikke fikk en Bell222 fra Danmark. Morsomme med denna maskinen som Norcopter skulle ha var at det var en av maskinene fra Airwolf serien.

 

Wow så passa ja. Heheh ... Det va skikkelig synd. For det hadde vært kult ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iføge Norcopter var det helikopteret som var bestillt fra alfa air i Danmark brukt i Airwol serien.

Evt. så mente de kanskje at helikopeteret de skulle få var av samme type som ble brukt i serien? Jeg tror det var cn 47132 (OY-HIG) som var tiltenkt Norcopter. Istedet ble det Lufttransport og Agusta A109 gitt...

 

412'ne "våre" heter nok ikke Agusta Bell nei, men derimot så heter de fleste jagerflya her til lands Fokker F-16 ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...