Tor Harald Tessem Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Heia, Er det noen som har fått noen bilder av dette. Synd at jeg ikke har kameraet her på jobb. Det hang rett over statiol parkeringen her på forus. Hadde jeg hatt kameraet så hadde jeg fått perfekt bilde urk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Grut Hilstad Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Kamphelikoptre? Er det øvelse på gang eller? Så du hvilke markings det hadde? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Martinsen Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Tror det er en Cobra i forbindelse med Rumsfeld besøket. Uten at jeg kan garantere det 100%... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Harald Tessem Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Det ser ut som et cobra helikopter ja. Heheh glemte og skrive det. Så det gikk mot sola fly plass rundt 11:30 tiden i dag. Sto på toppen av et bygg på forus når det kom. Gammle bp bygge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Gundersen Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Cobra var vel kanskje LITT drøyt? Det har svirra to Bell 412 og én ec135 (politihelikopteret)over byen i dag og i går. Her ser dere den såkalte cobraen: [image]http://www.home.no/thomasgundersen/bilder/Dumme_Donald/bel412.jpg[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Harald Tessem Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 heheh lol konge. Det er ikke mye cobra nei heheh. Men kult då fekk eg oppklart den ja. Kan man trykt si Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Her ser dere den såkalte cobraen: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Har Norge i det hele tatt Cobra? Tror ikke forsvaret har annet enn Lynx og 412.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Hansen Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Hadde vel vært litt overkill å bruke Cobra til et slikt oppdrag, uten at det er uhørt: Israel bruker jo gjerne Apache mot personbiler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Har Norge i det hele tatt Cobra? Tror ikke forsvaret har annet enn Lynx og 412.. Norge har aldri hatt kamphelikoptere nei...men med det sagt så er det jo ikke uvanlig at disse høye herrer fra USA både har med seg det ene og det andre når de er ute og reiser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Tror ikke forsvaret har annet enn Lynx og 412.. Det tror jeg... eller mer korrekt, det VET jeg. Hav-kongen har vi jo (SeaKing) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Martinsen Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Ja, man skal ikke høre på rykter tydeligvis...må skjerpe meg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Harald Tessem Skrevet 8. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2005 Hadde vel vært litt overkill å bruke Cobra til et slikt oppdrag, uten at det er uhørt: Israel bruker jo gjerne Apache mot personbiler. Det er jo amerikanere me snakker om Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Tror ikke forsvaret har annet enn Lynx og 412.. Det tror jeg... eller mer korrekt, det VET jeg. Hav-kongen har vi jo (SeaKing) Jajaja.. Selvfølgelig har vi Seaking og. En liten tabbe fra min side Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik C Varvik Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Det var bilde av et Bell412Sp der, og Norge har kun Westland Lynx mk86, augusta Bell412Sp, og westland sea king. Jo, det er et par Cobra helikopter her akkurat nå, der er på det hangarskipet -med-et-eller-annet-navn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Martinsen Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Ikke "Augusta BELL" tror jeg, kun "BELL"! I tillegg så har USS Saipan, i Oslo, kun to KnightHawk's med seg og såvidt jeg kunne se en CH-46 Sea Knight som sto rotorløs på dekket. Correct me if I'm wrong! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 rotorløs? De hadde ikke bare felt bladene bakover? (bruker gjøre det av praktiske grunner ). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Martinsen Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 jo, godt mulig og meget sannsynlig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Martinsen Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Er nok rotor løs! Se her! Da hadde jeg øynene mine med meg likevel! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Når jeg sto på vollen under Bil Clinton sin landing hang de over oss med MD-500 og skarpskytere.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Ikke "Augusta BELL" tror jeg, kun "BELL"! I tillegg så har USS Saipan, i Oslo, kun to KnightHawk's med seg og såvidt jeg kunne se en CH-46 Sea Knight som sto rotorløs på dekket. Correct me if I'm wrong! Mener at de 412'ene som Norge har er bygget på lisens av Augusta, og ikke av Bell fabrikken i USA, og derfor er August Bell...men jeg skal ikke si meg helt sikker... Hva USS Saipan har med seg vet jeg heller ikke, men de er jo satt opp med både Harriere og Super(?) Coberaer i tillegg til Knighthawkene og Sea Knightene som synes på bildene... Er jo mulig disse står under dekk av en eller annen grunn...eventuelt at Coberaene er på tur til Stavanger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H S Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Luftforsvarets Bell 412SP er bygget/satt sammen av Helikopterservice på Sola på lisens fra Bell, med unntak av ett som ble levert ferdig fra produsent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik C Varvik Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Luftforsvarets Bell 412SP er bygget/satt sammen av Helikopterservice på Sola på lisens fra Bell, med unntak av ett som ble levert ferdig fra produsent. Vel de heter augusta bell412sp, Onkel er pilot på et slikt et på Bardufoss;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar Martinsen Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Det Hans Petter sier er det jeg også har kjennskap til. Tror heller ikke de er satt sammen av Augusta, eller produsert av dem. Derfor brukes ikke Augusta i betegnelsen av dem. Kun helikoptre produsert av, og satt sammen, av Augusta på lisens fra Bell kalles Augusta-Bell. Mulig jeg tar feil, men HPS kan sikkert utdype dette mer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tordbjørn W. Eriksen Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 United States of Paranoia Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 United States of Paranoia Kunne ikke sagt det bedre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Gundersen Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Dessuten heter det Agusta.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Wiik Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Hadde vel vært litt overkill å bruke Cobra til et slikt oppdrag, uten at det er uhørt: Israel bruker jo gjerne Apache mot personbiler. Israel dreper jo gamle menn i rullestol med apache-helikoptre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sten Arne Bryde Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Det var bilde av et Bell412Sp der, og Norge har kun Westland Lynx mk86, augusta Bell412Sp, og westland sea king. Jo, det er et par Cobra helikopter her akkurat nå, der er på det hangarskipet -med-et-eller-annet-navn Det er ikke augusta utgaven vi har, de vi har kom rett fra Bell frabrikken i kasser og er montert på Helikopter service på Sola. Jeg har ikke sett noe kamp helikoptere på USS Saipan. Det som står på dekket til den er etter det jeg kan se 1-2 stk SH-60 Seahawk og ett par Ch-46 SeaKnight Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Kom akkurat hjem fra danskebåten og da så vi USS Saipan, Det jeg kunnne se var en rotorløs SeaKNight Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.