Gå til innhold

Hva kan bli bedre?


Torbjørn M

Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Ingen tvil om at fysikken i selve simulatoren bør bli bedre. Det er diskutert rundt dette problemet i diverse innlegg på bl.a. flightsim.com. F.eks. Urealistisk bruk av rudder under turns osv.

 

Ja ja, prøver igjen her da! ""

 

Jeg ville personlig ha bedret dette før mere eyecandy blir prioritert!

 

Xplane bør derfor være et godt forbilde for MSFS teamet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slope på rullebanen. Helt klart! Og mer varisjon på typen rullebane. Alle ser make ut i fs9 og det er litt kjipt "" Og et Bra Courchevel Scenery "" hehe. Ellers litt bedre grafikk på defaultflyene ""

 

Og forskjell på høyden fra RWY til terminal i det heletatt. Flesland er jo et eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Enig med ATC. Spes når CT snakker med akkurat samme stemme som meg. Kanskje det kunne gis ut to versjoner av fs. En som la mer vekt på realisme (noe i pmdg stil) og en som var litt mer "plain fun" Å fly standard 747-400 er greitt, men opplevelsen blir ikke den samme uten fmc osv. Det som jeg håper/drømmer om er en skikkelig airline modus som involverer kontakt med bakkemanskap om strøm/bagasje/pasasjerer osv. Der man faktisk spør om pushback isf en simpel shift+p som er i dag. Og AI MÅ bli bedre. I begynnelsen skjønnte ikke jeg hvorfor AI flyene hakket mot høyre og venstre i svingene på vei ut mot rullebanen helt til jeg åpnet afcad.... Grafikk-motoren er noe som også kan gjøres mye med. Heldigvis har de litt tid på seg til å lage produktet (Jf. antatt lansering) q3 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig i at de skal prioritere ATC og bruke ressurser og plass på det, men det er bestemt at de skal det. For ATC flyr du på VATSIM. Basta.

 

Fysikk er ytterst viktig og at rullebaner blir bedre utviklet er viktig. Is på vann og anent eyecandy er fint. Så lenge NA teamet lager scenery's trenger de ikke å utvikle flyplassene så mye. NA er noe av det beste for FS! Bedre mesh er jo fint by defualt. Alt som funker i FS2004 bør gå i FS2006, helt klart. Tåpelig å måtte kjøpe alt på nytt, og at payware produsenter skal måtte modifisere gamle addons en fei i stedet for å kunne jobbe med nye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

En annen ting jeg også ser som viktig, kanskje særlig for VFR flyvning er bedre landclass hvis mulig, og ikke minst et mye bedre mesh! En annen ting er større nøyaktighet av plassering av bl.a. innsjøer på forskjellige altitudes. De plasseringene som er default suger og er ofte helt feil.

 

Jeg har fått med meg at amerikanske militære myndigheter sitter med SRTM data for HELE VERDEN med en meshoppløsning på 32m, det vil vel si noe sånt som LOD11 eller 12. Disse vil de ikke gi fra seg, men for USA er det greit å frigi disse dataene.

 

Forstå det den som kan. Det hører jo ikke hjemme å frigi ev. ømfintlige data for sitt eget land før andre land frigis???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode forslag her. Tenkte jeg skulle skyte inn et par til:

 

- Mulighet til å ha ATC og AI trafikk i nettverk.

- Mulighet til å se alle lys / animasjoner på de andre flyene.

- Flere valg for den som er server, som f.eks. sette opp likt vær og tid for alle.

- En kraftigere adventure/script-motor hvor man kunne scripte objekter som beveger seg (f.eks. at folk kommer ut fra en bygning og bort til helikopteret du nettopp har landet). Noe lignende Operation Flashpoint script-motoren hadde vært utrolig bra! ""

- Hangarskip og fregatter som beveger seg og det er mulig å lande på.

- Bedre kollisjons-algorimer. Er så utrolig irriterende å krasje med fly/broer/etc. når man er 10-20 meter borte...

- Ekstreme værfenomen som f.eks. tornadoer.

 

ja, hva mer... Jo, mer fritid hadde gjort seg ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg også ser som viktig, kanskje særlig for VFR flyvning er bedre landclass hvis mulig, og ikke minst et mye bedre mesh! En annen ting er større nøyaktighet av plassering av bl.a. innsjøer på forskjellige altitudes. De plasseringene som er default suger og er ofte helt feil.

 

Jeg har fått med meg at amerikanske militære myndigheter sitter med SRTM data for HELE VERDEN med en meshoppløsning på 32m, det vil vel si noe sånt som LOD11 eller 12. Disse vil de ikke gi fra seg, men for USA er det greit å frigi disse dataene.

 

 

FSGenesis har sluppet et World Wide Terrain Mesh på

Lod 4/5/6 til kun $4.95

 

Kan kjøpes her

World Wide Terrain Mesh LOD 4/5/6

 

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får legge til det jeg synes mangler over her.

 

Ønsker at AI-fly skal bli fritatt for å måtte ta hensyn til fysiske påvirkninger/fysikk. Da slipper man at disse AI-flyene styrter og de kan holde optimalt tempo for trafikkflyten sin del.

Samtidig slipper MS å bruke masse tid på å få disse til å fungere på en fornuftig måte samt at man slipper å mekke FDEer til flyene.

 

Oppgradering av været. Optimalisere skymodeller (cumulus-skyene har en unødvendig høy polygon-count). Tillate flere visibility layers slik at det også kan være dis on top.

Sørge for at regn og snø legger seg på bakke og cockpitvinduer og gjør den slippery.

 

Forbedre mulighetene for oss designere (scenery&cockpits) til å utvikle våre addons. Vi sitter inne med masse opplysninger vi kunne brukt til å forbedre simulatoren. Det er bare det at det er så vanskelig å få til med så dårlige utviklingsverktøy som vi har nå.

 

Mulighet for å gå inn i nav-databasen i FS9 og feks legge inn SID/STARS. MS trenger ikke ta seg bryet med dette, for vi sluttbrukere klarer det bedre selv.

Legge inn europeiske ATC-prosedyrer (burde ikke være den helt store saken å få til). Optimalisere ATC-prosedyrene så de gjør flyturen våres mer effektiv og sikker.

 

Ønske om at landinglights kan lyse opp bakken med hardware lighting (var det riktig navn?) slik som solen gjør.

 

I det heletatt litt mindre texture-definisjon av farger og heller basere det mer på utregninger. Feks nå så er skyer er rosa fordi texturen deres er det; ikke fordi himmelfargen er rosa. Vi begynner å få så kraftige maskiner nå at det burde være mulig å gå litt mer i den retningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ønskelisten til folk fles begynner å bli veldig lang her.. Og det er i bunn og grunn veldig fint. Det er mye og mangt om hva man egentlig burde få med i neste versjon av MFSIM.. Men vi alle bør huske på at neste versjon lik alle andre versjoner som kommer ut skal fungere like godt for en med normal god pc som en med super pc. Ergo tror jeg de meste ikke kan være så kraft krevende som sinnsykt masse effekter osv.. Tenkt Dere hvor mye kraft som blir brukt på de forskjellige effektene, scenery, skyer osv... Til og med nå 1 år etterpå så sliter de fleste med FPS problemer.. Og det er vel ikke mange spill/program der ute som trekker like mye kraft av skjermkortet, cpu og minne som det FS gjør.

 

Men helt klart er jeg enig at enkelte ting kunne vært gjort på en bedre måte. Som prioriteringen av eye-candy kontra simulasjon osv.. For meg så kan eye-candy komme i andre rekke eller glupe hoder etter dette til i etterkant. Men også er jeg som alle andre lysten på masser av effekter som slope på runway, is , snø, regn osv..

 

Når det gjelder runwayen har vi i Scenery Sunnmøre laget en helt ny rullebane lik den i virkligheten med ugjevnheter, kromming osv.. Dette burde vært laget til de fleste rullebanen i NA. Det går også bra og legge rullebanen høyere eller lavere en selve flyplassen og taxe banene som f.eks på Flesland og Vigra bare for å nevne noen.

 

Men selvsagt, ikke noe i veien med å skrive ønskeliste til julenissesn....

 

Jeg for min del håper alt blir bra, men trives meget godt med FS2004 som den er i dag og kan klare meg med den i mange år til.

 

Just my opinion....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker at FS-verden hadde sett littegrann lysere ut. Når en flyr midt på dagen, kan FS se djevelskt mørkt ut.. hadde blitt litt mer VFR feeling over det.

 

Det var en bruker som for en stund siden kartla forksjellene mellom FS og real world. Bilder tatt på samme tidpunkt i FS som real, samme datoer, samme årstider, og samme motiver. Resultatet var at FS så meget mørkt og dystert ut i fohold til lysnivået i den virklige verden.... det var et innlegg her på FS.no med disse bildene ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg også ser som viktig, kanskje særlig for VFR flyvning er bedre landclass hvis mulig, og ikke minst et mye bedre mesh! En annen ting er større nøyaktighet av plassering av bl.a. innsjøer på forskjellige altitudes. De plasseringene som er default suger og er ofte helt feil.

 

Jeg har fått med meg at amerikanske militære myndigheter sitter med SRTM data for HELE VERDEN med en meshoppløsning på 32m, det vil vel si noe sånt som LOD11 eller 12. Disse vil de ikke gi fra seg, men for USA er det greit å frigi disse dataene.

 

Forstå det den som kan. Det hører jo ikke hjemme å frigi ev. ømfintlige data for sitt eget land før andre land frigis???

 

Bare for og pirke litt: 32 meter er ikke LOD11/LOD12,. LOD 11 = 19 meter, LOD12 = 9 meter. 32 meter er nermere LOD10 som er 38 meter. Helt klart at alle disse data burde vært firtt tilgjengelig, OM de eksisterer.

 

Så On Topic: Slope på runway er det som savnes mest hær, deretter bedre dynamikk på flyegenskaper, da spesiellt ground handling. Hadde ikke vært dumt med litt mere realistiske texturer heller da ""

 

Freddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe har sikkert blitt nevnt, men jeg legger til litt uansett....

 

-En eller annen form for offline VA mode, slik at du i større grad kan bruke fs som et vanlig spill, hvor det er om å gjøre f.eks. å bygge opp et eget flyselskap...(kan forøvrig hjelpe litt på salgstallene hos m$)

 

-Bedre bruk av textures, spesielt når du flyr nært bakken....kanskje innføre et system hvor det brukes ett sett med textures for store høyder, og ett sett når du er nært bakken.

 

-Muligheten for bedre adventures, ikke bare en briefing i forkant av en flytur slik det er idag, men f.eks. redningsoppdrag med f.eks. krasjede fly, biler, personer el. plassert random innenfor ett område, slik at det blir litt mer underholdende, og mer krevende å fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-En eller annen form for offline VA mode, slik at du i større grad kan bruke fs som et vanlig spill, hvor det er om å gjøre f.eks. å bygge opp et eget flyselskap...(kan forøvrig hjelpe litt på salgstallene hos m$)

 

Husk: FS skal egentlig være en SIMULATOR og ikke et spill. Vil vi at FS skal gå over til et slikt system? Kanskje kaprere i cockpit, og UFO'er?

""

Sier jo ikke at det blir slik da, men jeg håper man unngår noe offline VA greier. Ikke helt FS. Stjeler fra web-baserte VA's gjør det også ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, men slik situasjonen er idag, er den som simulator inkonsistent, og samtidig som at m$ sliter med salgstall kan en vridning mot spill (tycoontypeting) kanskje føre til bedre salg, og dermed en grunn til å slippe fremtidige versjoner.

 

Slik jeg ser for meg, er det snakk om en valgfri mulighet til å bygge opp et eget selskap, og om ønskelig, fly ruter for dette offline, hvor du f.eks. kan tjene "penger," som f.eks. setter deg i stand til å utvide flåten el.

Og dette trenger heller ikke gå på bekostning av online VA, jfr. andre spill, som f.eks. Half-Life; felles for de aller fleste spill er at det er langt mer underholdende å holde på online enn offline...

 

Slik jeg ser det, vil det absolutt være en fordel om det kom en bedre utbygd adventuremotor. Se for deg f.eks. redningsoppdrag, der du vet omtrentlig posisjon +/- noen kilometre, for så å måtte fly et søk, lokalisere, og plukke opp en person, for så å returnere til basen.

Slik adventures fungerer idag, får du som du sikkert vet bare en liten briefing, med beskjed om at det bare er du som vet om du faktisk klarte det....tror ikke dette appellerer til så alt for mange, og det kan ikke akkurat skade å få et større antall brukere...

 

De forandringene jeg er ute etter, bør naturligvis ikke gå på bekostning av muligheten til å fly fritt slik en selv vil, med den grad av planlegging man gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...