Gjest Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Jeg har en Boeing 777 bok, og der er det bla.a et bilde som er tatt fra en Boeing 777 cockpit tilhørende All Nippon Airways. MEN - de hadde der i cockpiten hvite hansker! Det første jeg kom til å tenke på var at det kanskje var en "tro" eller "religion" selskapet har? At det skal være rent? Ser det samme eksempelet her: http://www.airliners.net/open.file/847357/L/ Hadde vært morsomt å fått vite grunnen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Kjetil Håvan Skrevet 29. mai 2005 Premium Medlem Del Skrevet 29. mai 2005 Hva i svarte! Har de coctailparty der inne under flyvningene eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Torbjørn M Skrevet 29. mai 2005 Premium Medlem Del Skrevet 29. mai 2005 Har uerfarne piloter har en tendens til å bli litt klamme i hendene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Svensen Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Har vel noe med renhet tenker jeg !!!..... Fingere er jo ikke akkurat det som er renest på en menneskekropp, SELV om vi vasker oss endel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Schjetne Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Jeg trur det er sånn att de kanske flyr noen kongligheter og bruker vite hansker p.g.a det... Jeg trur faren min hade det når han skulle fly ned Harald og Sonja till Tyskland. Det er vad jeg trur Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Jeg tror nok at dette har med renslighet ja! Fredrik; Så de flyr kongligheter på hver eneste flytur? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Ja, det kan jo ligne de kongelige å kreve så pussige ting. Men faren min har visstnok flydd "kongen" himself, uten hansker i cockpit og med en skikkelig påfølgende landing (uten silkehansker) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Schjetne Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Å ja, så de har de på ver tur? Jeg trodde det var ett engangstilfelle det bildet Men da vet jeg ikke hva det kan vaere Det forblir ett mysterium Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Når de flyr kongelige personer har de hvite hansker når de hilser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas F. Tollefsen Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Japanere har jo en litt spesiell holdning til renhet. Sikkert noe som gjenspeiler seg her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivind Tollerød Fosse Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Var i Japan for noen år siden, og kjøpte da et blad lignende Airliner World. Det viste seg at alle bilder fra cockpit i dette japanske bladet viste at flygerne fløy med hansker. Man ser også at japanse politifolk, togbetjening og "Securitas" bruker slike hvite hansker. Det hele er nok en japansk måte å forholde seg til renslighet på ja... Eivind Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Det er nok en del av uniformen da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Vet ikke om det er noe lignende i andre selskaper i Japan, men hos Commuter selskapet til JAS (kommer ikke på navnet nå) er regelen, hansker på under approach og takeoff. (kanskje så lenge hjulene er nede?) Tror hansker er brukt en del hos kinesiske selskap også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T F Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Skal ikke si at dette ikke har med renslighet å gjøre, men jeg velger å tro at dette har mer med østlig uniformskultur å gjøre enn selve rensligheten. I mange kulturer har flygeryrket en ganske høy "sosial status" (spesielt i Kina!), og på lik linje med mange andre "flotte" uniformer vil nok hvite hansker være en naturlig del av antrekket. Hadde det bare hatt med renslighet å gjøre, spørs det om det ikke heller ville gått i engangshansker...? T Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Schjetne Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 vel...en stoooor mistanke på det med at det ble fløyet enten en konge/dronning/keiser eller on president... Men på en annen side så er man ganskje renslige i asia (ihvertfall japsene) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axel Næss Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Tror nok det ligger mye i det Torbjørn sier! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.