Kristian B.bood Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Artig å være ATC, man får høre så mye rart. SAS maskin klar for takeoff på 01L: SASXXX: lost number two SASXXX: cutting number three will try to fly on one and four 2 minutter senere er det disko på skjermen (EM* blinker for harde livet) --- Står på Gardermoen: SASXXX: Request ILS clearance to Flesland. --- ENGM_V_TWR: Okai, nei den løsningen har jeg ikke noe problem på. --- Edit: * EM = Emergency Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Ikke glem denne da: SAS*** request IRF clearens to Gardermoen. Og ikke glem han gale atc`n som logget opp som Tower på SVALBARD da. Oi... Vent litt..... Det var jo meg det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Reid Ståle Klovning Skrevet 28. mai 2005 Premium Medlem Del Skrevet 28. mai 2005 SAS maskin klar for takeoff på 01L: SASXXX: lost number two SASXXX: cutting number three will try to fly on one and four 2 minutter senere er det disko på skjermen (EM blinker for harde livet) Kanskje en liten korreksjon er på sin plass, var det ikke en B744 Lufthansa da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axel Næss Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Hva er EM? Genialt å logge på som tower på Svalbard ja. Det stedet er jo helt fucka i fs! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian B.bood Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Shhh nå da, alle callsign redigert for pilotene sin skyld EM = Emergency = SQ 7700 De to bokstavene EM vises og begyner å blinke over callsignet på flyet i ASRC når flyet setter SQ 7700. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Reid Ståle Klovning Skrevet 28. mai 2005 Premium Medlem Del Skrevet 28. mai 2005 Er med på den, men nå er det da mange SAS piloter her på dette forumet da Måtte selv hummre litt når jeg så den meldingen personen ga om lost #2 og S/D #3 for å prøve en takeoff med #1 & #4. Å prøve på å få virtuelle 400 tonn i lufta med en slik konfig må jo gå galt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Shhh nå da, alle callsign redigert for pilotene sin skyld EM = Emergency = SQ 7700 Er det ikke noe en debatt og en forespørsel på VATSIM om muligheten til å banne folk som setter squawken sin til 7500, 7600 og 7700 da.. Mener å ha lest det nå i senere tid... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian B.bood Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Bannet blir man nok ikke, men hvis man setter SQ 7500 (HiJack) så vil man automatisk bli disconnected fra nettverket etter 10 sekunder eller noe sånt. Det samme gjaldt SQ 7600 (Radio Failure), men de gikk bort fra dette etter sterke protester fra medlemmene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Har flydd på hijk i 30 min eller noe jeg, såe... 7600 og 7700 kan jo ikke være forbudt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Så dette er enda ikke et klart tema altså? Dette er sakset fra www.vateud.org under pilot-seksjonen: Important notice on Squawk-codes: On 22 Nov 03, VATSIM BoG voted for invoking an automatic disconnect from the servers if Pilots Squawk 7500 (previous restriction on 7600 was changed 15 May 04, please check VATSIM's BoG minutes for details). There will be a short time-delay prior to being disconnected, in order to correct a wrongly set SSR, and the disconnect is also followed by a message stating why the disconnect took place. This action is now in force! . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Har flydd på hijk i 30 min eller noe jeg, såe... 7600 og 7700 kan jo ikke være forbudt. En ting til ang. dette innlegget: Hvorfor fløy du på hijk i 30 minutter??? Trenger bare ett godt svar på det Og forresten så er ikke 76 og 77 forbudt. Det forbudet ble som sagt fjernet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 I forbindelse med en "øvelse" og med tillatelse fra Christian tror jeg. Som DAT noe, på vei mot Kjevik. Etter det ble det etterhvert 77 pga noe strøm-problemer som ikke var min plan en gang Men fikk en melding fra en annen ATC om å endre SQ grunnet reglene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.