Gå til innhold

St. Maarten på VATSIM


Gjest

Anbefalte innlegg

Lurte på om det var noen her som kunne tenkt seg å fly American eller et annet selskap på VATSIM t/r St. Maarten en dag?

 

KJFK --> TNCM f.eks?

 

Morsomt hvis det hadde vært interesse for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Dette var jo ingen dum idè! Kommer fra det aktuelle området nå faktisk, landet ikke langt fra St. Maarten i går, men er på vei hjem til Værnes i dette øyeblikk.

Har akkurat fått tak i (ja, litt stort for meg som fortsatt bruker FS2002... "") PIC767, så om man sier i fra på forhånd så tar jeg sikker turen over Atlanteren, evt. rett til St. Maarten, eller til New York først for så å fortsette videre til denne flotte øya!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var hyggelig å høre! Etter å ha hatt scanneren på konstant, så kan jeg sikkert også skrive her senere eksempler på prosedyrene "" Fikk jo også en god oversikt over prosedyrene når jeg var i tårnet

 

En helg burde da gå fint! Det er nok det jeg satser på ""

 

 

Ivar; Høres bra ut, jeg planlegger selv å fly LDS-767 fra KJFK til St. Maarten, og dermed tilbake. Blir også kanskje en tur over atlanteren dagen etter eller samme kveld "" Jeg/vi får se

 

 

Men da får vi prøve å finne en dato som passer for alle! Hva med neste helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Odd!

 

SID/STAR vet jeg ikke... skal prøve å finne kart for det ""

 

Men kan jo nevne det jeg hørte mye av på St. Maarten over scanneren

 

Clearance:

 

ATC: AAL660, cleared to Miami, right turn 230 after departure, FL150, squawk 4352 (230 heading er en standard prosedyre! og TNCM har radar for FL150)

 

 

ATC: AAL660, Readback correct

 

 

Taxi:

 

AAL660, taxi to holding runway nine via Alpha (de sier faktisk ikke "zero niner" alltid... ofte sier de kun "nine"

 

 

AAL660, cleared for takeoff runway nine, windcheck 040 at 05 (de sier wind check! )

 

 

 

Det er slik en typisk avgang fra St. Maarten er "" Kan jo ta et eksempel når KLM kom med 744 hva den fikk fra ATC:

 

KLM741, make an extended downind, join final at 8 miles

 

KLM741, cleared for the visual approach runway nine (de sier ikke cleared visual approach, de sier "cleared for the visual approach)

 

KLM741, cleared to land runway nine, windckech 060 at 05

 

 

 

Visual approach brukes nesten bestandig! Hvert eneste fly vil nesten alltid få visual approach! Ofte brukes også "right downind runway nine"....

 

Runway 27 er det forbudt å lande på for f.eks en AAL 757!

 

Air France A340 bruker å taxe ut på taxiway Delta, for så å backtracke til holding runway 9!

 

 

 

Håper dette var nyttig... bare å spørre hvis dere lurer på noe, hørte det meste over scanneren der ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt finne en FPL som vi skal fly ""

 

Og det med "gate" kan vi sikkert snakke om senere... får se hvor mange det blir

 

Og så må vi forsikre at vi ikke flyr i samme høyde alle sammen ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres meget bra ut... neste helg burde passe bra! Jeg har ihvertfall ingen ting som skulle ødelegge for det, tror jeg!

 

Har nettopp formatert PCen igjen, så må legge inn hele pakka igjen... hvis alt går knirkefritt burde jeg være klar med PMDG 737 på KJFK ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var det jeg mente. Tenkte over etter at jeg hadde lagt inn inlegget at jeg skulle kansje skrevet "førstkommende helg" istede... Men det blir sikkert en Konge tur! Det kan være jeg flyr RFP sin 747-200, men er litt usikker på om jeg klarer det siden vi er en del som skal nedover, og den har jo ikke det beste navigasjonsystemet akkurat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag skal jeg vel evt. feire at jeg er ferdig med alle skriftlige eksamener, men lørdag eller fredag da kanskje?

 

Tror du fikk en liten skrivefeil der Ivar! "" Lørdag eller Søndag er vel det du mente?

Men Lørdag passer alltid meget godt for meg, så hadde vært fint hvis vi kunne fått fikset det da ""

 

 

Lykke til med alle eksamene dine, jeg ble ferdig med engelsk tentamen idag... heldigvis gikk det strålende. Gleder meg til å få den igjen ""

 

PS IVAR!: Ikke gjør samme feilen som jeg gjorde til tentamen til jul... jeg glemte å legge med noen av oppgavene vi hadde, så jeg fikk en 3er "" (jeg ler litt av meg selv når jeg tenker over hvor ufattelig dum jeg er når jeg klarer å glemme noe slikt! "")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du fikk en liten skrivefeil der Ivar! "" Lørdag eller Søndag er vel det du mente?

Men Lørdag passer alltid meget godt for meg, så hadde vært fint hvis vi kunne fått fikset det da ""

 

Han mente vel bare at hvis det ikke var andre dager som passet så kunne han kansje være med på Fredag..

 

 

Fredag skal jeg vel evt. feire at jeg er ferdig med alle skriftlige eksamener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være jeg får tid, men da må det være litt utpå kvelden

(er ikke sikkert jeg kan da heller)

Tror P K J også blir med, MSN kallenavnet:

"Per Kristian| Noen som vil være3 med til St. Marteen på VATSIM? FRA KJFK "

 

Satser på at jeg får fyrt opp 737ern ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Pæren på tokt igjen? "" Herregud... da tror jeg vi avtaler denne turen privat, slik at han ikke starter opp med et bombefly og utsletter alt av levelde atomer på Maho Bay! ""

 

Men, fint at så mange blir med! Jeg vil nok ta turen uansett! Vi får avtale nærmere med tid ettersom vi ser at det passer "" Men Lørdag neste uke passer bra for alle (tar ikke hensyn om det passer eller ikke for Pæren) ?

 

Vi kan avtale en falsk dato her? ""

 

 

EDIT: Ingen grunn til bekymring angående pæren, har sett han så mange ganger på ServInfo at han starter opp med 767 på Gardermoen og skal fly ned til Singapore (en tur som tar maaange timer). Og så, noen minutter etter takeoff så er han ikke der lenger "" Ingen grunn til bekymring! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...