Tom Knudsen Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Akkurat nå på tv2 nyhetene.. 3 savnet eller døde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Rune Kjellberg Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Får håpe deg gikk bra.. Så akkurat Luftambulansen fly mot Ahus ifra område Bærum.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andreas a berg Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Noen som vet hvilket helikopter?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders johansen Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=276983 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik C Varvik Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 Et airlift helikopter, en hardt skadd og en med bein brudd, ellers ok Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Schjetne Skrevet 11. mai 2005 Del Skrevet 11. mai 2005 jøss...rett ved skolen min det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 11. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2005 7 skadde totalt da.. huff og huff. Godt ingen døde da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audun Dragland Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 7 skadde totalt da.. huff og huff. Godt ingen døde da... P4 meldte i dag at 38 åringen som ble hardt skadet døde på Ullevål i natt etter skadene han pådro seg. Han ble sittende fast i vraket i over en time, noe som skyldes at et annet heli på stedet nektet å etterkomme politiets krav om å stige til 2000 ft. Ganske hardt å gi den andre piloten skydla på den måten her i media! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Han ble sittende fast i vraket i over en time, noe som skyldes at et annet heli på stedet nektet å etterkomme politiets krav om å stige til 2000 ft. Hvorfor ble han sittende fast i helikopteret pga at det andre helikopteret nektet å stige ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Knudsen Skrevet 12. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2005 P4 meldte i dag at 38 åringen som ble hardt skadet døde på Ullevål i natt etter skadene han pådro seg. Dette var en tris nyhet å stå opp til i dag, håpet så mye på at ingen fikk en fatal utgang på denne styrten... Mine kondulasjoner og tanker går til denne personens familie og venner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Ja, kondolerer. 38 år er ingen alder for å dø. AS350 var det vel, til Anders...Airlift Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Hvorfor ble han sittende fast i helikopteret pga at det andre helikopteret nektet å stige ? Han ble vel ikke sittende fast i den forstand, men NLA skulle vel løfte han og redningsmann ut av området med "long-line", men turte ikke pga. det nærgående VG-helikopteret... Dermed tok det lengre tid enn nødvendig å hente mannen ut til legehjelp... ...slik jeg forstår det iallefall... Håper dette får etterspill får vedkommende pilot... Når piloten velger å være til hindre for redningsarbeided, på tross av direkte anmodnng fra Politiet om å trekke seg unna/høyere, så bør piloten straffes... Nå vet ikke jeg hvor hardt skadd vedkommende var, men i verste fall kan man trekke det så langt som at fartøysjefen i VG-helikopteret har skyld i at mannen ikke overlevde, som følge av at han hindret redningsarbeidet... ...og nei, dette er ikke et angrep på VG eller medienes bruk av helikopter... Det er ene og alene fartøysjefen som sitter med ansvaret for hvordan han flyr.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Han ble sittende fast i vraket i over en time, noe som skyldes at et annet heli på stedet nektet å etterkomme politiets krav om å stige til 2000 ft. Det stemmer ikke. Piloten i det andre helikopteret (som fraktet VG-fotograf) ble bedt av politiet om å flytte seg, men mannen som senere døde ble ikke hindret fra redning i en time p.g.a. dette. En representant for Luftambulansen sa nettopp til NRK Dagsnytt at VG-helikopteret ikke hindret redningen. I samme innslag sa dessuten en representant for selskapet som fraktet VG at politiets fremstilling ikke er riktig. Så dette er (foreløpig) ord mot ord. Vi får håpe dette blir avklart etter hvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Schjetne Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 **SLETTET** Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Et lite innskudd i denne saken. En AS350 har seks seter altså ikke sju. Så dette her har Airlift mye av skylda for selv. Alle setene var besatt og en mann satt i døra. Snakket med en pilot og han sa at det er faktisk Bare airlift som tar med folk som ikke har sete og lar de sitte i døra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Gundersen Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 AS350 kommer også i syvseterutgave.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaf Ghanizadeh Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Det visste jeg. Men Airlift bruker konfigurasjon nr.2 på helikopterne sine. Det var en pilot som har god kjennsakp til Airlift som fortalte dett og han sa at Airlift "overlaster" helikopterne sine. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Likevel tror jeg det er lurt å vente med skyldtildeling og slikt, og la flyhavarikommisjonen gjøre jobben sin. Det er mange som synser og mener og sier mye i slike sammenhenger, og det er ikke alltid de har rett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Likevel tror jeg det er lurt å vente med skyldtildeling og slikt, og la flyhavarikommisjonen gjøre jobben sin. Det er mange som synser og mener og sier mye i slike sammenhenger, og det er ikke alltid de har rett. Vel, nå gikk de vel allerede ganske langt i å legge skylden på piloten svært tidlig, så det vil neppe komme noen store overaskelser i den saken... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Gulliksen Skrevet 14. juni 2005 Del Skrevet 14. juni 2005 Enig i at akkurat denne saken virker mer opplagt enn en del andre, men bare det at vi sier virker og neppe overraskelser viser jo at det er rom for flere konklusjoner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.