Gå til innhold

Junkers52 til Sola, idag? Huh?


Karl R Pettersen

Anbefalte innlegg

Eneste jeg vet, er at Dakotaen på Torp skal møte Ju'en når den flyr fra Sola til Gardermoen i ettermiddag, dersom Dak'en får orden på en radio-snag. Jeg tror dette skal skje mellom kl. 16 og 17 en gang - og dermed har vel Ju-52 allerede forlatt Sola for en god stund siden ...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De brukte 2 timer fra Gøteborg i går ettermiddag, så det bør jo ta litt mindre tid til Torp ""

 

Kapteinen sa at det var den fineste flyturen han noensinne hadde vært med på (de ser jo ingenting i 35000 fot), og at Norge var et vakkert land - standardfrasen, altså ""

 

Det var rundflyging i dag - mener det var turer fra 11:00-12:00/13:00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i allefall en rundtur fra Gardermoen i morgen med avgang klokken 15:45. Noen spottere som har tenkt seg oppover da? Tenker kanskje litt på å dra opp til OSL noen timer i forveien og spotte litt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noe info om dette, eller er det noen som prøver å lure meg

 

 

Flott tur ja ""

 

 

http://www.flightsim.no/forum/showthreaded.php?Cat=0&Number=336088&page=

 

 

 

De brukte 2 timer fra Gøteborg i går ettermiddag, så det bør jo ta litt mindre tid til Torp ""

 

Kapteinen sa at det var den fineste flyturen han noensinne hadde vært med på (de ser jo ingenting i 35000 fot), og at Norge var et vakkert land - standardfrasen, altså ""

 

Det var rundflyging i dag - mener det var turer fra 11:00-12:00/13:00.

 

 

Tror ikke at de flyr så høyt oppe.

 

http://www.boarding.no/art.asp?id=16428

 

 

Motor 3 x 9-syl. BMW 132 stjernemotorer

Ytelse 3 x 660 HK

Vingespenn 29,25 m

Lengde 18,90 m

Maks. hastighet 260 km/t

Marsjfart 190 km/t

Topphøyde 5100 m

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den faktasaken din er det minst en feil i Georg, motorene er Pratt & Whtiney, ikke BMW. Dessuten er det selvsagt at en Ju-52 ikke flyr i FL350. Men, flyene som pilotene pleier å fly (a320 og a340/330) derimot! På turen fra Sola til Gardermoen fløy vi i ca 5000'. Terenget strakk seg vel litt over 4000'!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke at de flyr så høyt oppe.

 

Nei, og det var heller ikke det jeg mente... Thomas skjønte det.

 

Ellers. I følge kapteinen, holder de en marsjfart på 180 km/h, de har 3 P&W motorer (det var før 3 BMW, og etterhvert ble alle skiftet ut). BMW'ene hadde høyere ytelse, visstnok.

 

På vei inn til Sola fløy de i 600 fot. De fikk tilbud om low pass i 500 fot - kapteinen mente at det var ikke low pass for en JU-52! "" Som en av tilskuerne borte på Sola Aircraft Center, så må jeg si meg helt enig.

 

Thomas: Din heldiggris! Har aldri vært så forbanna over å være på jobb før ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hørte om det ja "" Noen har det med å være til rett plass til rett tid.

 

Fikk snapset en del bilder i går av herligheten, og jaggu ble det ikke en liten (1.5 t ca, *noe* holding etter det som skjedde) tur på meg og - skjønt, ikke i tante Ju. Det var det derimot andre som fikk :misunnelig: ""

 

Så det store spørsmålet, hvor pokker har det blitt av kamerakabelen? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...