Gunnar van der Meeren Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Det kan være artig å se hvor mange av dere som har planer om å gå videre med interessen for flysimulator. Ta deg gjerne et par minutter til å svare på denne høyst uformelle undersøkelen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Ha drømt om og bli sivilflyger siden jeg så vidt kunne snakke! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Savner et valg for oss som allerede er flygere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Beklager Tarjei! Denne ble nok litt spontan, og kanskje ikke helt målholdig. Selvsagt er det også interressant å se hvor mange som allerede har gått videre.....men nå klarer jeg dessverre ikke å endre tabellen, (og slik bør det vel også være... ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Aspelund Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Hmm... hva med oss som er fornuftige nok til aa proeve aa holde pilotene i oerene, og holde oss selv paa bakken uten aa fly verken det ene eller det andre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Flygelder ja. Min drøm er jo å få råd til PPL A da...og selvsagt er den store drømmen en stilling som kaptein i SAS/Braathens... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 sivilflyger = sivil trafikkflyger? (FATPL7ATPL?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Wennevold Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Har ikke drømt om å bli pilot, men er meget opptatt av FS-verdenen. Har mye jobb i DC10-simulatoren, vi gleder oss til å få liv i den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Mindt-Soot Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Min store drøm må være og suse bortover bakken i ett F16!! Kan ikke tenke meg noe mere spennende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 15. april 2005 Forfatter Del Skrevet 15. april 2005 Hei alle sammen. Som jeg tidligere har skrevet, så er denne undersøkelsen veldig spontan og uformell. Spørsmålsstillingen er ikke så gjennomtenkt, og derfor ikke så omfattende. Hensikten er å få en pekepinn på om det er mange som tenker å gå videre med hobbyen sin. Dette kun av egen nysgjerrighet (og for å teste hvordan spørrefunksjonen fungerer her i forumet). Så får jeg se på et senere tidspunkt om jeg skal lage en mer nyansert og gjennomtenkt undersøkelse, som inkluderer alle kategorier - gjerne med flere svaralternativer. Takk til alle som har svart så langt - og til dere som ikke finner alternativer.....dette kommer kanskje neste gang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Andre Ustad Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 satser på traffikkpilot jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Aanstad Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Jeg skla prøve så godt jeg kan og bli jagerpilot.. også vis ikke blir det trafikk pilot og vis ikke blir det motoerpilot.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim Jørgen Brenna Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Hva koster egentlig en full trafikkflygerutdannelse??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Gundersen Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Fra 300.000kr og oppover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ståle Andre Ustad Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Og hvordan er som regel lønnen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Gundersen Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Kommer an på hvem du flyr for. Har hørt at kapteiner i Ben-Air (flyr cessna caravan) tjener omkring 300.000 i året. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 29. april 2005 Forfatter Del Skrevet 29. april 2005 Da begynner det å nærme seg slutten på denne litt uformelle undersøkelsen. Det er artig å se hvordan dette fordeler seg, og det har vel også bekreftet mine antagelser om at fremtidens piloter starter sin karriere på en flysimulator Takk til alle dere som har svart! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andrew Thomsen Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Åh, filler`n. Skulle jo så gjerne tatt lappen. Men som sjømann opplever jeg nåtildags så mange nye bøtter med regler & skjemaer at snart er det vel slik at man kan ikke lengre seile uten å fylle ut et skjema selv for å gå på dass. (Tro meg, det er snart sant..."sikkerhetsfirmaer" skor seg svært godt på slikt for tiden. Derfor har jeg forlengst mistet interessen for "lappen"...og holder meg til simmen...der slipper man i det minste meningsløs bullshit fra folk som aldri har vært i nærheten av "the real thing" de lager regler for. Ufattelig at slikt fremdeles skal få lov til å pågå uten at noen protesterer...hvor *** er dere???? Er soffan for tung å komme opp av eller hva *** ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axel Næss Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Satser også på å bli trafikkpilot, kaptein i Norwegian hadd vart topp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kevin Pettersen Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Var på sjøen tidligere men nå til høsten blir det sannsynligvis flygerutdanning på NAIA. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Satser steinhardt mot millitæret og en utdanning som F16- pilot (trener omlag 2 timer hver dag). Om jeg ikke havner der kommer jeg til å sikte mot selskapene i Europa, gjerne Virgin, KLM, BAW m.m. og litt større fly. Men millitær krigspilot er drømmen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Olsen Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Kunne godt tenkt meg å fly småfly. Det har egentlig vært en drøm bestandig. Tror jeg vil få problemer, siden jeg har litt trøbbel med fargesynet. Ser godt forskjell på farger, men det er vel de små nyansene som jeg sliter med. Derfor blir jeg vel skrivebordspilot i fremtiden. Trist men sant... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Savner et valg for oss som allerede er flygere Dessverre så faller dere utenfor målgruppen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Harald Ådland Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Blir nok ikke noe sivil trafikkflygerjobb på meg etter å ha drømt om det i 8 år. Det har seg sånn at jeg har en greie som det ikke er vanlig å sjekke på flygerkandidater og at det derfor er mulig at folk som er i flygerjobb i dag har den samme greia som diskvalifiserer meg. Men jeg har fortsatt en liten drøm om å bli mikroflyger. Tenk en flott sommerdag hvor man tar turen ut på sjøen i båten og drømmene om å kunne lette fra denne sjøen og sveve over det flotte landskapet kommer. Vil jo da trenge et naust å oppbevare flyet (som har flottører) i og det er enklere sagt enn gjort... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Hvilken greie er det da ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Harald Ådland Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Beklager, jeg ønsker ikke å utdype det noe nærmere her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clamer F. Meltzer Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 Kunne godt tenkt meg å fly småfly. Det har egentlig vært en drøm bestandig. Tror jeg vil få problemer, siden jeg har litt trøbbel med fargesynet. Ser godt forskjell på farger, men det er vel de små nyansene som jeg sliter med. Derfor blir jeg vel skrivebordspilot i fremtiden. Trist men sant... Kjetil, har du vært i kontakt med Flymedisinsk? Hvis du ser forskjell på farger og det kun er små nyanser som er problemet burde det da være mulig å få en klasse 2 medical? Hvis det virkelig er noe du kunne tenke deg burde du ihvertfall ta kontakt med dem før du avskriver muligheten. Clamer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Kunne godt tenkt meg å fly småfly. Det har egentlig vært en drøm bestandig. Tror jeg vil få problemer, siden jeg har litt trøbbel med fargesynet. Ser godt forskjell på farger, men det er vel de små nyansene som jeg sliter med. Derfor blir jeg vel skrivebordspilot i fremtiden. Trist men sant... Kjetil, har du vært i kontakt med Flymedisinsk? Hvis du ser forskjell på farger og det kun er små nyanser som er problemet burde det da være mulig å få en klasse 2 medical? Hvis det virkelig er noe du kunne tenke deg burde du ihvertfall ta kontakt med dem før du avskriver muligheten. Clamer Er ikke sikker på at dette vil kunne hindre deg i å ta PPL A....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Axel Næss Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Satser steinhardt mot millitæret og en utdanning som F16- pilot (trener omlag 2 timer hver dag). Om jeg ikke havner der kommer jeg til å sikte mot selskapene i Europa, gjerne Virgin, KLM, BAW m.m. og litt større fly. Men millitær krigspilot er drømmen Hvor mye trener du da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Olsen Skrevet 2. mai 2005 Del Skrevet 2. mai 2005 Tusen takk for oppmuntringen, Clamer og Gunnar. Det koster vel ikke annet en legesjekken å avkrefte eller bekrefte om jeg kan ta PPL-A. Men slik jeg forstod det, så måtte man ha korrekt fargesyn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.