Gå til innhold

Helikopter moro


Vidar Martinsen

Anbefalte innlegg

Dette er vel noe av det mer spektakulære jeg har sett siden testpiloten Zimmermann fløy for Mässerschmidt-Bölkow

 

Husker ham fra airshow på Gardermoen i -84(?). Hauptmann Charly Zimmermann, Heeresfliegerregiment 16. Speaker presenterte ham som tidligere verdensmester. Fy flate for et show han fløy! Revell produserte en modell med maskinen hans, har et promo-shot i ett eller annet modellhelikopterblad av ham ved siden av BO-105'ene i skala 1:1 og 1:32.

 

(pirkemodus) Artig å se en tilsynelatende flyinteressert herre som Dem radbrekke det godeste Messerschmitt-navnet slik "" ... Messerschmitt-Bölkow-Blohm, til og med.(/pirkemodus)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabben er nesten korrigert, men Hauptmann Zimmermann heter nå Karl da, selv om Charly var tilnavnet hans.

 

Verdensmesterskapstittelen har han forresten fra Polen i 1981

 

For spesielt interessert kan det også nevnes at enheten han tilhørte, Heeresfliegerregiment 16 var oppsatt med BO-105 P og ble lagt ned 2002.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om det eksisterer noen videoer av oppvisningene hans?

 

ja. http://www.schorr-aviation-multimedia.de/video_hubschrauber.html

 

litt ned på siden

Hubschrauber Free Style, mit Charly Zimmermann. Der Weltmeister zeigt alles, was ein absoluter Könner mit der BO 105 alles vollbringen kann! Hubschrauber-Kunstflug in Vollendung! Farbe 45`.

 

Das sollten Sie haben!

 

Nr. 12-6231, nur ? 29,95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn! Vet du om det eksisterer noen videoer av oppvisningene hans?

 

Vidar! Jeg vet at det er laget to fabrikkvideoer som var tiltenkt kundegruppene som produsenten rettet seg mot. Den ene inneholder bla. heftig flyving i trange hogde skogsgater! Desverre er jeg ikke sikker på om disse er alment tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revell produserte en modell med maskinen hans, har et promo-shot i ett eller annet modellhelikopterblad av ham ved siden av BO-105'ene i skala 1:1 og 1:32.

 

Dæven, er det nesten 5 år siden denne tråden allerede... men ihvertfall: helt siden jeg skrev det har jeg leita etter det bladet, og jaggu fant jeg det til slutt :grin: :

 

11l79uf.jpg

 

Og ny pers for å dra frem gammal tråd, nesten på grensen til nekrofili... gammel klassiker til glede for nye lesere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...