Gå til innhold

Kjøpe kamera på leasing


Ståle Andre Ustad

Anbefalte innlegg

Er det noen som aner om man kan få kjøpt Canon EOS 300D på leasing-avtale? og isåfall hvor?

 

Avbetaling er dyrt, og det er leasing også, som Roald sier. Du klarer ikke å få til en deal med gamlingene dine istedet, da? Overbevise dem om at dere absolutt trenger nytt kamera? Ingen nært forestående konfirmasjon? Linser har dere allerede, så å gå for Canon er en god ide. Etter at 350D ble lansert, burde det være mulig å få til et godt kjøp på 300D-en, skulle en tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting. Har du fotografert mye før og har tenkt på en framtid innen foto o.l.? Å kjøpe et kamera fordi du har sett to bilder av store fugler i høyden kan være litt drøyt og svelge for noen. Som sagt, bare lurer litt på hvorfor du skal ha et kamera til 7000 kr +. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mor eier en "fotosjappe", hvorfor i all verdens navn og rike ønsker du å få henne til å betale dyre dommer i avbetaling på et kamera? Hvorfor ikke få henne til å skaffe det gjennom sin "fotosjappe" og la deg betale om et år? Klarer ikke helt å se logikken i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke du er kreativ, så er jo foto litt døfødt kanskje.. Man trenger kreativitet i aller høyeste grad for å få til gode bilder.. Er du bare litt triggerhappy med et kamera, eller bare vil ta noen bilder er det bedre å skaffe seg et Ixus kamera eller lignende i prisklassen omkring 1500-2500kr, istedefor et kamera i 7-8000kr klassen..

 

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe .. minner meg om meg selv når jeg var 11-12 år gammel og tuslet inn på gamle spaceworld i torggata i Oslo og skulle kjøpe meg en PC (386 som var tipp-topp og det beste man fikk tak i på den tiden) på avbetaling. Kunne ikke skjønne hvorfor ikke JEG skulle kunne få kjøpe på avbetaling. Jeg fikk da ukepenger!

hehe ..

 

Nei .. Når din mor i tillegg eier en fotosjappe burde du virkelig slå avbetaling/leasing/kredittkjøp fra deg så langt unna som mulig.

 

Du kan si det slik. Med slike "leasingavtaler" så ender det opp med at du betaler 5-6-7000 mere for produktet enn hva det opprinnelig koster. Når du har betalt på det i 2 år og omtrent enda ikke sett at du har betalt noe ned på det (fordi mesteparten spises opp av gebyrer og renter), så skjønner du hva vi (som er litt eldre her inne) snakker om.

 

 

 

-Morten-(klok av skade, og uten 386)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du egentlig ha ett så dyrt kamera når du har ett ganske brukbart kamera fra før?

 

Er det fordi du er så flink fotograf at du må ha ett kamera som gir deg "det lille ekstra"?

 

Eller er det fordi (du tror) det gir deg status blant de andre flyspotterene?

 

Du trenger ikke å svare her, men hvis du føler at svaralternativ 2 er mest riktig, så bør du se etter ett billigere kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...