Gå til innhold

Real-world GPS som input til Flight Sim


Jostein Trones

Anbefalte innlegg

Heisann,

jeg har logget endel flight-data under virkelig flyving. Det er både GPS-posisjonsdata så vel som flyets attitude (heading, roll, pitch). Jeg leker nå litt med tanken på å lage et eller annet form for interface hvor jeg kan få feedet disse dataene inn i Flight Sim 2004 og dermed "oppleve" flightene på nytt.

 

Vet noen her om noen smarte linker hvor jeg kan starte? Det finnes jo muligheter til f.eks nettverksflyving, så da kommer jo andre fly inn med sine posisjoner osv. Kan denne protokollen benyttes?

 

Takker for alle innspill!

 

Mvh

Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej!

 

Jag har tyvärr inte kört det du beskriver. Däremot har jag kört följande:

Jag har en Garmin GPSMap 196 som jag använder till flygning. Jag laddade ner FSUIPC.dll och GPSOut.dll och kunde på så sätt köra Flightsim som vanligt. GPS'en ställde jag in på Aviation IN-mode vilket gjorde att den mottog data från FlightSim istället för satelliterna.

 

Således kunde jag flyga som vanligt i flightsim och GPS-en visade precis vad jag befann mig med höjd och allting direkt från PC'n.

 

Eftersom det går att styra Flightsim via FSUIPC.dll så borde det du beskriver kunna gå att fixa till. (Om inte någon redan har gjort det.)

 

Mvh

 

 

Marcus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...