Gå til innhold

Hvilke ruter flyr NWA og JAL DC10 på?


Joakim Valkvæ Volle

Anbefalte innlegg

NWA flyr dem ihvertfall på strekningen Amsterdam - Minnapolis (desverre) og tilbake (igjen desverre).

 

Desverre? DC10-30 er en meget behagelig dame å reise med skal jeg fortelle deg. Har mange gode opplevelser fra en tid jeg frekventerte hyppig over dammen. En slik reise blir ikke helt det samme med Boeing sine maskiner (heelt sant) "" -ikke engang på business!

 

NWA vil forresten i begynnelsen av 2006 begynne utfasingen av sine 22 DC10-30 til fordel for A330. Alle DC10-30 beregnes skiftet ut innen 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med Bjørn her... "" DC10 er et av de mest solide fly som noen gang er bygget og det er selvfølgelig opp til de forskjellige flyselskapene om hvordan den er innredet i cabinen med seter, underholdningsutstyr osv.

 

Haavard... største skranglekassa jeg har fløyet med må vel være B747'ene..? Rister og skaker stort sett hele tiden ""

 

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haavard og Tarjei ser på dette uten et snev av nostalgi, de har vel begge airbus erfaring, noe som tydelighvis gjør at man legger lista høyere ""

 

Jeg har fløyet DC10 over dammen en gang. Husker det som en fornøyelig affære, god mat, god film (en med Eddie Murphy) og veldig hyggelig betjening.

 

Lydnivå i forhold til dagens fly kan jeg ikke si noe om, har aldri vært i en "buss".

 

Men DC-9'ern bråka mere ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri vært i en buss jeg heller, og legger ikke liste deretter.

 

Men jeg mener, skjermen var jo så lyssvak at du ikke så en dritt bortsett ifra på natta, lyden falt ut i hytt og pine, volumknappen var helt på bærtur, lysbryteren til lyset var av typen man må trykke på 300 ganger for at lyset skal forbli påslått eller avslått.

 

Betjeningen var hyggelig, og maten på veien bortover var god (men slett ikke god på veien tilbake), men det har liksom lite med flyet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NWA flyr også til Seattle, Detroit og Bombay med DC10 fra AMS..

 

Gudskjelov.. fantastisk fly ""

 

Ikke noe DC-10 fra Detroit til Amterdam. Northwest har byttet ut hubruten sin med Airbus A330-300 som etter min mening har en litt annen komfort enn gamle DC-10.

 

Da er det merkelig rart de boarda en DC10 til Detroit den Tirsdagen jeg var i transit i AMS på vei hjem fra Sør Afrika.

 

Den dagen gikk det A330-300 til Boston... Men mulig de hadde manko på fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg mener, skjermen var jo så lyssvak at du ikke så en dritt bortsett ifra på natta, lyden falt ut i hytt og pine, volumknappen var helt på bærtur, lysbryteren til lyset var av typen man må trykke på 300 ganger for at lyset skal forbli påslått eller avslått.

 

Nei, det hørtes ikke noe særlig ut Tarjei!!

 

Hvilket selskap var det? Hørtes ut som en "gammel" DC-10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...