Joakim Valkvæ Volle Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Noen som kan si meg hvilke ruter Japan Airlines flyr sine DC10-40 maskiner? Og på hvilke ruter flyr Northwest Airlines sine DC10-30? Grunnen til at jeg spør er at jeg snart skal fly disse flyene i FS2004 (så snart jeg får bort hakkingen). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 NWA flyr dem ihvertfall på strekningen Amsterdam - Minnapolis (desverre) og tilbake (igjen desverre). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Kolrud Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 pappa fløy med den ruta engang. det er noe som ikke var særlig gøy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 NWA flyr også til Seattle, Detroit og Bombay med DC10 fra AMS.. Gudskjelov.. fantastisk fly Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Ramsland Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 NWA flyr dem ihvertfall på strekningen Amsterdam - Minnapolis (desverre) og tilbake (igjen desverre). Desverre? DC10-30 er en meget behagelig dame å reise med skal jeg fortelle deg. Har mange gode opplevelser fra en tid jeg frekventerte hyppig over dammen. En slik reise blir ikke helt det samme med Boeing sine maskiner (heelt sant) -ikke engang på business! NWA vil forresten i begynnelsen av 2006 begynne utfasingen av sine 22 DC10-30 til fordel for A330. Alle DC10-30 beregnes skiftet ut innen 2007. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Behagelig dame å reise med ? HA, det merket jeg neimen ikke stort til, bråkte som fire jetjagere av gammel årgang med jetmotor og full etterbrenner, vibrasjoner ifra motoren når vi satt helt bak på tilbaketuren, bråker værre en fryktelig ille når den reverserer, finnes ikke in flight entertainment osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Jeg er helt enig med deg Tarjei! DC-10en er ikke et fly jeg heller likte... har fløyet noen ganger med det. Bråker og skrangler.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johnsen Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Må si meg enig med Bjørn her... DC10 er et av de mest solide fly som noen gang er bygget og det er selvfølgelig opp til de forskjellige flyselskapene om hvordan den er innredet i cabinen med seter, underholdningsutstyr osv. Haavard... største skranglekassa jeg har fløyet med må vel være B747'ene..? Rister og skaker stort sett hele tiden Dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Haughom Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Haavard og Tarjei ser på dette uten et snev av nostalgi, de har vel begge airbus erfaring, noe som tydelighvis gjør at man legger lista høyere Jeg har fløyet DC10 over dammen en gang. Husker det som en fornøyelig affære, god mat, god film (en med Eddie Murphy) og veldig hyggelig betjening. Lydnivå i forhold til dagens fly kan jeg ikke si noe om, har aldri vært i en "buss". Men DC-9'ern bråka mere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Har aldri vært i en buss jeg heller, og legger ikke liste deretter. Men jeg mener, skjermen var jo så lyssvak at du ikke så en dritt bortsett ifra på natta, lyden falt ut i hytt og pine, volumknappen var helt på bærtur, lysbryteren til lyset var av typen man må trykke på 300 ganger for at lyset skal forbli påslått eller avslått. Betjeningen var hyggelig, og maten på veien bortover var god (men slett ikke god på veien tilbake), men det har liksom lite med flyet å gjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Har vært i en "buss" ja... men jeg synes vel Boeing 777 og Boeing 747 er på samme nivå som Airbus... hvis ikke bittelitte bedre på lyden... 777 er stille Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Berge Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 NWA flyr også til Seattle, Detroit og Bombay med DC10 fra AMS.. Gudskjelov.. fantastisk fly Ikke noe DC-10 fra Detroit til Amterdam. Northwest har byttet ut hubruten sin med Airbus A330-300 som etter min mening har en litt annen komfort enn gamle DC-10. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Lorentzen Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 NWA flyr også til Seattle, Detroit og Bombay med DC10 fra AMS.. Gudskjelov.. fantastisk fly Ikke noe DC-10 fra Detroit til Amterdam. Northwest har byttet ut hubruten sin med Airbus A330-300 som etter min mening har en litt annen komfort enn gamle DC-10. Da er det merkelig rart de boarda en DC10 til Detroit den Tirsdagen jeg var i transit i AMS på vei hjem fra Sør Afrika. Den dagen gikk det A330-300 til Boston... Men mulig de hadde manko på fly. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 NWA fly Dc10 Memhis-Amsterdam. Har selv fløyet den ruten og jeg må si det er den beste flyturen jeg har hatt over dammen! jeg sov nesten hele veien uten forstyrrelser reiste meg ikke fra sete en eneste gang på de 9:30 timene jeg satt der. Dc10 og MD11 er noen av mine ynglingsfly Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten B. Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Har hatt en god del turer med DC10 selv, og må si jeg savner den gamle damen .. Mange gode minner fra det flyet :-) -Morten- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Berge Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Da er det merkelig rart de boarda en DC10 til Detroit den Tirsdagen jeg var i transit i AMS på vei hjem fra Sør Afrika. Ja, det var merkelig, for de gjør vanligvis ikke det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Haughom Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Men jeg mener, skjermen var jo så lyssvak at du ikke så en dritt bortsett ifra på natta, lyden falt ut i hytt og pine, volumknappen var helt på bærtur, lysbryteren til lyset var av typen man må trykke på 300 ganger for at lyset skal forbli påslått eller avslått. Nei, det hørtes ikke noe særlig ut Tarjei!! Hvilket selskap var det? Hørtes ut som en "gammel" DC-10. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Som jeg skrev så var dette NWA sin DC10-30 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddgeir Refvik Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Har fløyet Northwest sine McDonnell Douglas DC-10-30 tre ganger fra Amsterdam til Memphis dei siste 2-3 mnd. Dette var med N230NW, N242NW og N235NW Forsåvidt heilt greie turer og DC10 er et helt ok fly. Men den er moden for utskifting, synd at plastikk skal erstatte den! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Fjellro Løitegård Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Har flydd NW på AMS - Detroit, og det var en A330-300 som de vanligvis bruker. Meget behaglig, reg'en var N801NW De bruker vanligvis A330(-300( på DTW-AMS/FRA/CDG samt BOS-AMS. Men som alltid, skjer det alltid unntak på slikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Valkvæ Volle Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Er ikke det så at NWA bruker sine DC10 maskiner i fra Honolulu til vest-kysten av USA? I så fall, hvor til på vest kysten er det de flyr, Los Angeles? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oddgeir Refvik Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Da eg fløy Northwest til/fra Honolulu Int'l, Oahu Hawaii, i fjor høst var det med Boeing 757-300 fra Los Angeles. Faktisk var det samme maskin, N596NW som fløy oss frem og tilbake med 12 dagers mellomrom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.