Gå til innhold

SAS trenger bedre "kabinfaktor"


Morten Haughom

Anbefalte innlegg

I Boarding.no sin artikkel om SAS sitt underskudd står det følgende:

 

Lindegaard har allerede utrykt bekymring for at selskapet flyr med for mange tomme seter, og en forbedret kabinfaktor vil være avgjørende for selskapets fremgang i 2005.

 

Sakset fra Boarding.no

 

Bedre kabinfaktor = flere passasjerer?

 

Tåkete fremstilt? Hvilke andre faktorer snakker man her om?

Cargofaktoren?

 

Konsernsjef i SAS Jørgen Lindegaard legger mye av skylden for resultatet på dyr flybensin, overkapasitet og lavere inntjening per sete,

 

Sakset fra Boarding.no

 

Er ikke dette momenter som har spilt en sentral rolle i noen år nå? Blir det ikke tafatt å bruke dette som unnskyldning, nærmest som lyn fra klar himmel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kabinfaktor er et standard begrep i luftfartsbransjen.Det brukes av alle operatører og er ikke bare et "fancy" ord oppfunnet av skrivebordsflygere i SAS. Det forteller noe om antall solgte plasser ombord. Siden ikke alle fly har like mange seter kan man ikke operere med antall solgte billetter men opererer istede med en faktor (prosent om du vil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...