Kenneth Warren Berg Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Hei! Kjøpte meg scanner forrige uke, og har flere ganger hørt callsign "scanair" bli brukt. Hvem er dette?? Noen som vet? Kenneth Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Foss Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Et søk hos www.airlinecodes.co.uk fant ut at det er ingen selskap som bruker dette callsignet. Sikker på at det ikke er "Scanor" du hører, altså SAS Braathens? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Du mener vel "scannor"?? Scannor ble brukt som (etter jeg vet) callsign etter SAS og Braathens ble ett selskap Leste en post på fs.no akkurat om dette Men uansett: Scannor = Braathens Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roald Hansen Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Ja Martin - eller litt mer presis - gamle Braathens. Endringen skjedde 1. januar 05. Flightnumrene for Braathens er nå blitt SAS-standard, dvs at nordgående har partall, mens sørgående har oddetall som siste siffer. SAS' flåte innenriks bruker fremdeles Scandinavian, selv om de etterhvert blir malt til den nye standarden. Vi får se hvor lenge det varer med forskjellig callsign... Det skrives Scanor, og en liten edit - alle BRA's ruter heter ikke lenger BU. men SK. Hilsen Roald Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Warren Berg Skrevet 7. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2005 Takk! Det er sikkert Scanor det sies ja. Kenneth Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Foss Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Scanair var forøvrig SAS sin charterdivisjon for lenge siden. Tror det var rundt '94 at Scanair slo seg sammen med et selskap kalt Con Air (eller noe sånt) og dannet Premiair, som i dag har blitt til MyTravel. Hvorvidt Scanair brukte Scanair som callsign, har jeg ingen anelse om... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roald Hansen Skrevet 7. februar 2005 Del Skrevet 7. februar 2005 Scanair brukte callsign Sunjet, IATA-kode DK. Hilsen Roald Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Flak Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Scanair brukte callsign Sunjet, IATA-kode DK. Hilsen Roald Hvis Sunjet var riktig en gang, vil jeg spørre om noen kan fortelle meg i hvilken periode selskapet brukte Viking og kode DK. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Viking og kode DK er Mytravel nå iallfall. Kode DKK er spanair. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Flak Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Den delen av Mytravel som bruker Viking og DK er en direkte fortsettelse av Scanair osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SH Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Kode DKK er spanair. Spanair er JK/JKK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.