Olav M. Rønningen Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Stygg sak: ATR med halerorproblemer nødlandet på Flesland. Nå ville man vel kanskje under gunstige værforhold ha klart å kontrollere flyet med sideroret ødelagt, noe helt annet blir det hvis høyderoret blir satt ut av funksjon eller forsvinner i sin helhet. Uansett så skal jo ikke fly strø om seg med løse deler og ihvertfall ikke deler som er essensielle til kontroll av flyets bevegelser. Det har vært litt småtrøbbel i den skandinaviske luftfarten de siste dagene. Enda godt at disse hendelsene så langt ikke har fått fatale konsekvenser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Etter at flyet landet på Flesland mandag formiddag, løsnet plutselig elevatoren som sitter bakerst på haleroret og ble hengende etter kablene. Hadde elevatoren løsnet mens det 46 seters passasjerflyet var i luften, kunne det raskt ha oppstått en dramatisk situasjon åhh Er det hell i uhell det kalles? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svein Hansen Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Løsnet??? Må si jeg undres litt over kvaliteten på det tekniske vedlikeholdet her ,ja. Betenkelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Det har vært litt småtrøbbel i den skandinaviske luftfarten de siste dagene. Enda godt at disse hendelsene så langt ikke har fått fatale konsekvenser. En Nordic MD82 så måtte snu tilbake til Kallax flyplass idag morges, landet med 1 engine off. Expressen skriver om det. En Svensk pilot crashet i Finland på Söndagen kan man lese i SVD . Flyet, en Cessna 208B crashet utafor Vanda i Helsingfors. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olav M. Rønningen Skrevet 2. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2005 Løsnet??? Må si jeg undres litt over kvaliteten på det tekniske vedlikeholdet her ,ja. Betenkelig Helt enig, Svein, men nå er jo dette avisens fremstilling av saken og den trenger jo ikke være så veldig teknisk korrekt. Uansett, hvis avisens fremstilling allikevel er korrekt skal mange være glade for at høyderoret (som det faktisk refereres til) hang såpass fast at det åpenbart fungerte til like etter at man hadde landet. Nå vet ikke jeg om høyderoret på ATR er delt og derfor kanskje på en eller annen måte kan opereres uavhengig av hverandre eller om det er i et helt stykke, men uansett er nok dette en svært alvorlig sak. Grøss! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 - Flyet kom trygt på bakken uten dramatikk. Det var heller ingen fare for passasjerene, sier salgs- og operasjonssjef i DAT, Ole Christensen, til Bergens Tidende. Han bekrefter at det var passasjerer om bord, men kan ikke uttale seg om hvor mange. .....Det kan man undres over. Det skal liten fantasi til å skjønne hva som ville skje, dersom høyderoret hadde løsnet mens flyet var i luften. Dersom opplysningene er korrekte, forstår jeg det slik at hele høyderoret løsnet??!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Flygplan kraschade in i lagerbyggnad Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.