Gå til innhold

Fly snurret rundt på Evenes


Kjell Loen

Anbefalte innlegg

Hehe... Var på tur fra Bodø til Evenes idag. Ble først sendt til Tromsø pga. vind med orkan i kastene, og rett før landing i Tromsø måtte vi avbryte. Rullebanen var blitt stengt pga. snøfall. Derfra ble vi sendt til Lakselv, Banak, hvor vi ventet i 2 timer, før vi dro tilbake til Tromsø. Trøtt nå. Går og legger meg!!! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok ok, skjønner det nå, men hvis det var sakte på vei mot terminalet, hvordan kan det da ha "snurret rundt" og havnet i baneenden?

Ja da, nå går det rundt for meg også (mot høyre og rundt min egen akse) ""

 

Det står vel ingenting ting om at flyet havnet i baneenden? Det står (sitat):

 

"men i sakte fart på vei inn mot terminalbygningen snurret flyet rundt slik at det nesten stod med bakenden forover."

 

Med bakenden mener journalisten å rette oppmerksomheten mot aktre del av flyet, og ikke mot [color:"red"]baneenden [/color] som jo ikke er en del av flyet men snarere en del av det legemet som flyet kjører på. Du har nok forvekslet ordet bakenden med baneenden, og det gjør ikke noe da det kan være fort gjort å forveksle ord.

 

Nå skal jeg ikke mase mer om det. Ha en fin uke! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra fremover.no:

Det ser ut som at flygerne har bremset ned farten. De har tenkt å svinge inn, men det er for glatt til at de klarer å svinge. Så snur de flyet med motorene. Da flyet kommer opp på siden av vinden tar vinden tak i flyet og snur det tilbake igjen.
Det er ikke eneste gangen et fly av dette kaliberet har hatt nestenulykker på Evenes. Se her og her. Litt uheldig vintersesong for ENEV, vil jeg si... eller?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har hatt en slik opplevelse i FS? """"""

I FS98 var det jo en bug som gjorde at alle fly oppførte seg som værhaner på bakken.

Broren min var med flyet som svirret rundt på Evenes. Flyet skulle kjøre ut fra rullebanen, og svirret rundt 180 grader. Piloten prøvde å få flyet på rett kjøl med å benytte motoren, men da ble det bare ennå verre. Til slutt ble flyet slept på plass (etter noe strøing). Det var ingen dramatikk med det som hendte.

 

Mvh Egil Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...