Gå til innhold

Norge Rundt kommer


Morten Haughom

Anbefalte innlegg

Ja det er det sikkert!

Skal lage en ny film snart. Det har skjedd en del siden sist med simulatoren. Skal lage en skikkelig demofilm

ganske snart så får vi se om vi kan få konvertert den da!

Ps! Har du noen forslag på hvordan det kan gjøren så la meg høre fra deg.

 

Rune Karlsen

Kansje ta film mens du er på fs.no's multiplayer sammen med noen andre som flyr samme fly. Fly formasjon og litt sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

He he!

Først og fremst en STOOR takk til Ivar Skaugstad. Han kom inn like før Take Off som ENOS_V_CTR og ga oss ATC helt til Tromsø. Han var tålmodig og ga deler av innslaget et bilde av hva VATSIM og ATC er for noe. Reporteren ble skikkelig imponert, han hadde tenkt å stille spørsmål underveis, men sa etterpå at han ikke turde grunnet all radio trafikken.

 

Men Murphy var selvfølgelig "all over the place":

Som en av de siste tingene vi gjorde før vi satte igang var å omprogrammere "Push-to-talk" i Advanced Voice Client. Til en tast som er nærmere F/O. Det man ikke sjekket var om denne tasten var opptatt.

 

Og det var den!!! Til Trim nose up!!! ÅÅÅ herregud sier jeg bare.

 

Dette medførte at vi ble satt ut, starta decent forseint (selvom Ivar ga oss decent order) og kom altfor høyt inn over Kobbe til rwy 01 ENTC. Vi prøvde å ta en 360 ved Kobbe NDB, men rota oss helt vekk!! Da hadde all styringa med de knappene fokka opp både MCP og project magenta.

 

Ivar sa "report when field in sight" og faderen sa at han skulle melde inn "field in sight". Jeg ble hissig og sa "Hvilken field er det du har in sight!!! Tromsø sentrum!!! Vi lå til høyre for flyplassen og faderen hadde fått det for seg at kjerra skulle ned koste hva det koste vil, Rikskringkastingen var jo på besøk!!

 

Hvordan den turen endte kan dere bare tenke dere. (De slukker ennå branner etter oss i "virtual Tromsø").

 

"" Flaut!!

 

Etter det roet vi oss ned, koblet oss ned (mer korrekt, foretok en reboot) og tok av fra Alta dagslys, reporteren foretok intervjuet sitt. Det er mest fokus på faderen. Han er kommandant på Vardøhus festning, og sånt no er jo "snacks" for Norge Rundt: "den flyvende kommandanten".

 

Tok en landing på ENTC på rwy19, som ikke var helt perfekt. Fulgte ikke tilstrekkelig nok med speed'en og hadde stallwarn like over threshold. Vel, vel vi kom ned, om enn litt vinglete.

 

Reporteren var jævlig fornøyd for å si det sånn. Han var fra 16:15 til kl 22:45!! Han var imponert over kompleksiteten og at det var mange som dreiv på med dette (skrivebordspiloter altså).

 

Det blir Norge Rundt, radioprogram og nettartikkel av dette.

Vi håper vi har representert flightsim miljøet med verdighet, det gjenstår å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble tatt masse film, jeg vil tippe han har en time med rå-film. Hvor lange disse innslagene i Norge Rundt er vet jeg ikke. Men vil tro at 6-8 minutter er maks hva får med.

 

Reporteren het Kurt Ivar Amundsen, fra NRK Finnmark i Vadsø. Svært hyggelig fyr. Han var på min alder og syntes dette var spennende. Dette vil borge for at han gjør en skikkelig jobb når han redigerer dette. Jeg er sikker på at han vil "skape en atmosfære av seriøsitet blandet med lett humor"

 

Vi spurte om vi kunne få en kopi av innslaget, jeg gikk til og med så langt å spurte om vi kunne få en "extended version". Det så han ikke som usannsynlig "".

 

Han visste ikke når det kom til å bli sendt, men skulle holde oss oppdatert. Jeg igjen lover å holde dere oppdatert.

 

Gleder meg litt, men er det ikke stort sett gamle damer som ser Norge Rundt, er ikke de fleste "vanlige-mennesker" langt mer opptatt av det søppelet som sendes på TVN og TV3 (reality crap!!!!!)?

 

(Joda, de som leser mellom linjene vil oppdage at det BETYR noe for meg hvordan jeg tar meg ut på TV'en)

 

Forresten skal jeg snart poste en tur i Screenshot forumet.

 

Når vi har gjort følgende:

Lagt inn Lennart

Loddet EFIS Capt. - F/O

Programmert EFIS Capt. - F/O

Fått været til å funke sånn nounlunde over wideview

Tweak'a FS9.CFG

....

....

 

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg litt, men er det ikke stort sett gamle damer som ser Norge Rundt, er ikke de fleste "vanlige-mennesker" langt mer opptatt av det søppelet som sendes på TVN og TV3 (reality crap!!!!!)?

 

Norge Rundt er en veldig populær serie. Den har gått i over 25 år, men har fortsatt høye seertall, med et gjennomsnitt på 800-850 000 seere hver fredag. Så du kommer nok til å bli sett! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Joda, det skulle bare mange at jeg stillte opp for dere, må jo prøve å stille oss selv i et godt lys, og for det jeg fikk med meg så gjorde dere en ikke så alt for værst jobb der oppe!

Ble som sagt litt rot med høyte, og når dere selv spurte om en left 360' (left orbit) så klarte dere å svinge til høyre noe som ga dere en stooor ofcourse fra ILS centerline.

Men etter litt surring øst for flyplassen måtte jeg snart dra, og da kom jo visual approach som bestillt!

I tillegg til at dere jobbet hardt med å få flymaskinen ned, var transmit knapp aktiv, så jeg hørte alt dere sa!

Latter og stemning som tydet godt, men som du sier, hovedsaken er å komme seg ned! ""

Det var også annen trafikk inn mot Tromsø som dere sikkert lå merke til, men siden dere hadde TV på besøk sende jeg ham rundt for å lande på 01! ""

Venter spendt på å se dette på TV! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går inn på cockpit forumet her så finner du de gamle bildene fra i sommer under Artic Cockpit project og nye bilder etter ombygging og install av MCP (autopilot) kommer så snart Morten får ut fingeren, du sjkjønner han ble så forfjamsa da han gikk i bakken i Tromsø sentrum. Han lurer fortsatt på hvorfor det skjedde. he he Det var litt flaut ja, men vi tok det inn igjen på neste flight

 

MVH

Lasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på stand på Finnmarksmessa i Vadsø med Yukigassen (Ja! driver bare med sprøe saker!!)hvor jeg er IT ansvarlig. Der møtte jeg Kurt-Ivar Amundsen, han som lagde innslaget. Han fortalte at det skal [sannsynligvis] sendes nå på fredag den 18.

 

Han fortalte også at "alle" i NRK hadde likt innslaget og at nettartikkelen hadde 40000 treff! (Vanligvis ligger HELE nrk siten på 50000 treff pr uke!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fortalte også at "alle" i NRK hadde likt innslaget og at nettartikkelen hadde 40000 treff! (Vanligvis ligger HELE nrk siten på 50000 treff pr uke!)

 

Drit bra. Tror folk skal være forsiktig med å si at vi Simmere er et LITE og sært miljø

(ja....vel sære kanskje så, møtes vi på halveien) ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...