Morten Haughom Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Innenriks flyvninger i Norge er blitt rene krøttertransporter. Elendig service bla, bla. Alt i billigprisens navn. Synd at dette monsteret ikke passer til <300nm flighter. Sjekk: http://www.aftenposten.no/spesial/bildeserier/article950350.ece Her tror jeg jeg kunne slappet av gitt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Helberg Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Det er direktesending bla. på CNN oxo. tror det var 10.30 GMT Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Jeg er på jobb ! Noen som kan ta opp eller som vet om det går i reprise ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Haughom Skrevet 18. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2005 Tror nok de fleste store nyhets-senderene (NRK,TV2,SVT) vil ha et innslag om dette i kveldens nyhetssendinger. Var hjemme til lunsj kl 10:45, da var det live feed fra CNBC og CNN Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten E. Jørpeland Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Så et inslag på nyhetsendingen på nrk i dag!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Berge Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 De som ikke har fått det med seg kan jo se det på Nrk.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Innenriks flyvninger i Norge er blitt rene krøttertransporter. Elendig service bla, bla. Alt i billigprisens navn. Synd at dette monsteret ikke passer til <300nm flighter. Sjekk: http://www.aftenposten.no/spesial/bildeserier/article950350.ece Her tror jeg jeg kunne slappet av gitt! Det var jo bare bilder fra førsteklasse der jo finnes det bilder fra turistklassen og?? (hvis de skal ha turistklasse i de flyene da ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Haughom Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Det har du rett i Aleksander!! ingen bilder fra der krøttera er anvist. Neppe like trangt som en Twin Otter, men heller ikke den luksus vi fikk se. Men baren må da være åpen for alle? CNN reporteren sa at dette flyet vil bli brukt på "highly congested" airports, nevnte Tokyo og LAX. Så den blir ikke å finne overalt. Påsto videre at det var solgt 125 stk, og at Airbus måtte selge 250 for å komme break-even. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Barmark Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Nærmeste flyplass for oss blir nok Heathrow EGLL eller Frankfurt EDDF Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Har ikke KLM bestilt noen stk. av kjempen og? i så tilfelle så blir no den og se i amsterdam og... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 CNN reporteren sa at dette flyet vil bli brukt på "highly congested" airports, nevnte Tokyo og LAX. Så den blir ikke å finne overalt. Påsto videre at det var solgt 125 stk, og at Airbus måtte selge 250 for å komme break-even. LAX er enda ikke klar for flyvning med A380, men er vel blitt klar til neste år. SFO er allerede klar, og JFK er vel snart klar, om den ikke er klar allerede. Air France snakker om å bruke dem til NRT, Beijing og JFK. Quantas vil bruke den på ruta SYD/MEL-LAX, og SYD-HKG-LHR. Singapore Airlines vil vel bruke den bla mellom SIN-LHR, og LH ut fra Frankfurt. Alle disse flyplassene er mildt sagt highly congestet... Når det gjelder antallet solgte, vil det nok økes litt om i løpet av noen dager, da ett eller to kinesiske selskaper mest sannsynlig vil få fullført kontraktene da. Er snakk om 5-10 stk til. Å få til en break-even på 250 frames kan jeg ikke skjønne at Airbus får til. De første flyene er solgt til kraftig reduserte priser, snakk om priser ned til $180mill... I tillegg har jo dette prosjektet gått på en saftig smell, omtrent 10% over budsjett var det vel... Tror en kan oppjustere det tallet på 250 litt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Barmark Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 LHR er ennå ikke klar. Terminal 5 som bygges skal kunne ta i mot A380, i mellomtiden får den vel 1-2 gater på stands Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johannes Winther Farstad Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 inni, er flyet pent! Men utenpå ser det ut som et lite stygt brød...mon tro hvordan dette flyet blir i litt turbulens? kan da umulig være særlig gunstig! Tenker da på hvis men har sterk sidevind med gusting, hvis man da får en gust på finalen, så kan det da ikke være særlig enkelt å rette opp? Synes jumbojet'en 747 er den gode gamle, og den som bør regjere luftrommet i enda en stund. Så også et intervju med boeing-sjefen, som sa at de ikke fryktet noe slags konkurranse. Boeing satser mere på de medium haul flyene, noe jeg også tror er lurere.. Man har et ok, og ikkje for dyrt tilbud i 747'ern, og A380'en kommer jo sikkert til å koste dommer og katter for oss som skal reise med dem....men det kan jo hende jeg tar feil....la oss vente å se Lykke til med den minst grasiøse fuglen jeg har sett... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Svensen Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Tenker da på hvis men har sterk sidevind med gusting, hvis man da får en gust på finalen, så kan det da ikke være særlig enkelt å rette opp? ?? FBW er fint ..... Denne maskinen blir nok ikke værre å fly enn A340 er... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Synes jumbojet'en 747 er den gode gamle, og den som bør regjere luftrommet i enda en stund. Så også et intervju med boeing-sjefen, som sa at de ikke fryktet noe slags konkurranse. Boeing satser mere på de medium haul flyene, noe jeg også tror er lurere.. Man har et ok, og ikkje for dyrt tilbud i 747'ern, og A380'en kommer jo sikkert til å koste dommer og katter for oss som skal reise med dem....men det kan jo hende jeg tar feil....la oss vente å se Er vel ikke mellomdistanse som Boeing saster på først og fremst, da de har et fly i hvert sjikt. Det de satser på med B7E7 (B787) er å skape et fly som gjør det mulig for passasjerer å fly fra by a til by b, både over korte og lengre distanser, uten å måtte dra via en større internasjonal hub først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johannes Winther Farstad Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Nettop! Trur dette er hvor framtida ligger...Long-haul er ok dekt nå...noen som vet hvordan det går med A350, en maskin som i alle fall ser ut som et fly (Må bare beklage på det høyeste om noen blir provosert på noe vis...er ikke meningen ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.