FM Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Hei! Er det noen som har gode forslag til arbeidsuke på en av flyplassene på Østlandet? Hadde vært morsomt å få være på en flyplass under arbeidsuken... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Theodor Holland Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Du kunne jo vært på Widerøe Teknisk på Torp. Der var jeg og det sinnsykt morsomt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Jeg går i 8ne nå og har ikke hatt Arbeidsuke selv. Skal vi ha det i 8ne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Er vanlig å ha arbeidsuke i 9. klasse tror jeg... Det skal vi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 okay får prøve å fixe noe på Flyplassen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kevin Pettersen Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 8. ikke 8ne. Eller kanskje det er 9ne pensum? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Hei! Er det noen som har gode forslag til arbeidsuke på en av flyplassene på Østlandet? Hadde vært morsomt å få være på en flyplass under arbeidsuken... Jeg vet at man har pleid å ha elever på arbeidsuke på Torp tidligere, og ofte da i samarbeid med flere firmaer og avdelinger, så man får vært med stuere, teknikere, bakkeutstyrsmekanikere, brannvakta, osv. iløpet av uka... Arbeidsuke er igrunn en fin ting. Får man plass et sted man synes virker interessant, så kan det faktisk være avgjørende senere i livet... Var selv på Torp tidlig på 90-tallet, og nå har jeg hatt fast jobb der siden -99... Opplevelsen den gang var helt klart avgjørende da jeg valgte å sende inn en søknad om jobb... ...og det angrer jeg jaggu ikke på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thorleif Lantz Skrevet 14. januar 2005 Del Skrevet 14. januar 2005 Forsvaret tar imot elever på arbeidsuke, var selv på våpenskvadronen på Rygge i 1990. En kamerat av meg var på Andøya (330skv?) Ta noen telefoner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Mindt-Soot Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Luftforsvaret (etter det de fortalte meg i fjor) er at de ikke tar inn elver mer... jeg var da ganske heldig og fikk lov og det var grise kult... var sammen med 717 på rtgge i en uke og kan anbefale det på det sterkeste... egentlig var det meningen at jeg skulle være hos 720, men pga. at de skulle til kosovo så ble det 717... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Forseth Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 139 Luftving tar fortsatt inn folk på arbeidsuke i alle fall. Som regel er det litt "nomade-tilværelse" over det hele, 1 dag på Skv, en dag på BRP, noen dager hos FLO/L, en dag i tårnet/våre teknikere osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 En dag i Anders F's klør? Jaja - man kan jo få med seg en og annen avgang & landing i løpet av dagen :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Forseth Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Nåh, de havner som regel i klørne til LTT fullmektigene! Innstruksen er ofte av "sitt der, hold kjeft og i ikke vær i veien" typen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 En kamerat av meg var på Andøya (330skv?) Er nok ikke 330 på Andøya nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Nåh, de havner som regel i klørne til LTT fullmektigene! Har man de der ennå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Er vanlig å ha arbeidsuke i 9. klasse tror jeg... Det skal vi. Vi har hatt i åttende, niende og skal ha snart nå i tiende. Det heter ikke arbeidsuke, men det heter for; "Elevenes valg" Det er så og så mange dager/timer man får ha elevenes valg og da kan man gjøre akkurt hva man vil, eller komme med forslag å få godkjent fra lærerne.. Bare se ifjord, da var det en 10-15 stykker i klassen som gikk over finnmarksvidda. Mens mesteparten hadde Yrkespraksis, eller Arbeidsuke omdu vil. Man kan jo selvfølgelig spørre om man kan f.eks ha et stort dataprosjekt å vise det fram for hele klassen. Jeg brukte en dag på å forberede en flytur for hele klassen. Tok daten yoken og pedalene med inn på auditoriet på skolen å fløy på storskjerm/projector. Også brukte jeg 5 dager i Lufttransport hangaren, fløy reparerte, vasket +++ Nei, ikke Arbeidsuke men elevenes valg, mye mere muligheter der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FM Skrevet 15. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2005 Er vanlig å ha arbeidsuke i 9. klasse tror jeg... Det skal vi. Nei, ikke Arbeidsuke men elevenes valg, mye mere muligheter der Hmm... Hos oss heter det "Arbeidsuke/PRYO (PRaktisk Yrkes Orientering)" og vi har det kun i 9. klasse. Uansett takk for alle svarene! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.