Gå til innhold

Virus


Kim Jørgen Brenna

Anbefalte innlegg

Du kan TRYGT laste ned ifra fs.no ihvertfall. Såvidt jeg har latt meg fortelle blir ALLE filene her sjekket for virus før dem blir lagt ut for nedlastning.

 

Jeg gidder ikke sjekke filer ifra fs.no for virus, jeg er 100% sikker på at gutta som styrer fs.no har gjort denne jobben grundig og har filer som garantert ikke inneholder virus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen du kjenner i nærheten som har tilgang til internett og har en brenner, da ? Så kan du jo ta "en spansk èn" og si at du låner en originalcd fra en kompis og så legger du inn det du trenger .. :-)

 

Sett opp en liste over hva du trenger .. Ta med så mye som mulig .. Så brenner en eller annen CD'en til deg .. Så får du ihvertfall masse PAI pakker og NA2004 og Torgeirs fotoscenery .. etc etc etc :-)

 

 

 

-Morten-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan sende deg en CD plate (evt. DVD plate dersom det ikke får plass på en CD plate) med diverse "fs stuff" som jeg personlig garanterer for at er fritt for virus. Skulle det skje at det skjer noe med hennes PC som følge av virus på platen jeg sender skal jeg personlig rette opp feilene og betale full erstatning for absolutt alle utgifter som følge av dette (så sikker er jeg på at ingen av mine filer jeg har lastet ned ifra f.eks. fs.no ikke inneholder noen form for virus). Merk at jeg ikke tar ansvar for brukerfeil ved innlegging av add ons osv ""

 

Er dette ok for din mor, så gi meg en beskjed på email så skal jeg sende diverse saker som jeg har lastet ned.

 

Hun må gjerne også ta en annen som har greie på data sjekke platen med sin egen virussjekker først, da er det helt garantert at det ikke finnes virus, noe som allerede er garantert på filer ifra fs.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis maskinen benyttes til å surfe på internett, så er det mer sannsynlig å skaffe seg virus på denne måten enn å hente filer fra FS.no. Det siste nye er jo at jpg-filer kan inneholde "kode" som kan gjøre maskinen mer sårbar for hack o.l.

 

Hvis maskinen blir benyttet til surfing, og den ikke er bak en brannvegg, er sjangsene store for at den allerede er infisert av diverse uhymskheter, om ikke nødvendigvis virus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!Min mor er student og bruker mest PCen til skolearbeid og slikt!Og jeg får ikke laste ned noe fordi hun er redd for virus!Så lurte jeg på om fly scenery og diverse flightsim filer kan inneholde virus som vi kan få på PC når vi laster ned?

 

Det er beklagelig at manglende kunnskaper fører til slikt hysteri. Jeg mistenker din mor for å tro at vi er en "guttegjeng" på din alder. Og at hun ikke tar oss seriøst i det hele tatt.

 

Jeg er 36 år og har holdt på med PC'er siden '86 (286clone fra compaq) og alt som står her er 100% korrekt.

 

Du må vise din kjære mor disse innleggene og håpe at hun oppfatter oss som litt mer enn en "uansvarlig guttegjeng"

 

Hvis ikke, er det nok av hjelp å få som du ser ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hils din mor og si at sjansen for å laste ned virus fra flightsim.no, vatsim eller avsim (eller noen av de andre seriøse fs-sitene er forsvinnende liten. Da tror jeg sjansen er større hvis du besøker div. spillsider rundt omkring eller leser VG. ""

 

Og jeg er også 36 og har lastet ned filer i en årrekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker GetRight til nedlasting, og har satt det til å scanne alle filene med Norton Antivirus med det samme de er ferdig nedlastet. Alt dette går helt automatisk. Med det samme fila er nedlastet, så åpner NA seg og scanner. Scanner alle filer inni zipfiler. Men som andre har skrevet her før meg, så har jeg ikke til dags dato opplevd virus på filer til FS som jeg har lastet ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...