Gå til innhold

Nytt utdanningstilbud innen luftart....


Thomas Gundersen

Anbefalte innlegg

 

Synes det virket litt uproft.. Men men, kan være siden er laget i hastverk..

 

"Det skal legges spesiell vekt på at miljøet skal være 100% rusfritt."

Hva folk gjør på fritiden har vel en Høgskole lite med?

 

"Modellflygere har en spesiell interesse for teknikk, fly og flyging."

Hva med simmere, seilflygere osv.? har vel en spesiell interesse for fly og flygning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Modellflygere har en spesiell interesse for teknikk, fly og flyging."

Hva med simmere, seilflygere osv.? har vel en spesiell interesse for fly og flygning?

 

Seilflygere? Har ikke alle flygere en spesiell interesse for flyging?

 

...men jeg tror allikevel at en modellflyger har bedre forståelse for disse emnene enn en simmer, og er derfor bedre kvalifisert sånn sett, eller har et bedre utgangspunkt om du vil...

Det er tross alt ganske begrenset hvor mye aerodynamikk o.l. en simmer kommer borti, kontra en modellflyger som har med disse tingene å gjøre i praksis...

 

Dessuten gir modellflyging deg en mye bedre forståelse av hvordan ting flyr og fungerer i praksis enn hva et flyspill på pc'en gjør...

 

At du klarer å fly et fly på pc'en din betyr ikke at du kan noe om hverken flyging eller flyene... ...men mest underholdende å se på:

Om du kan fly et fly eller helikopter, så betyr ikke det at du kan fly et radiostyrt fly eller helikopter...

Mange som har gjort den tabben og fått en dyrkjøpt lærdom... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, steike der vil jeg gå!

"Hva slags fag har vi nå? Å, vi har modellflying" ""

 

Enig med Kenneth. Modellflygere, spesielt de som driver med modellseilfly vet mye om aerodynamikk. Husker jeg traff noen i Danmark som fløy DS ved en hangkant. De la inn ballast blykule for blykule. (og de kulene var ikke mer enn en millimeter i diameter). Fire kuler inn og en prøvetur, så to kuler ut og en tur til.

 

 

Hadde det ikke vært for at det er langt til Kjevik så hadde jeg nok gått på den skolen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at man på dette rekrutteringssenteret på Evje vil kunne tilby mye seilflyteori og flyging, både i simulator og i real.. Det betyr vel kanskje også at vi vil få en seilflyklubb på sørlandet da ""?? Det hadde jo vært supert, og et godt tilbud til de som bor sørpå...

Vil man kunne ta trafikkflygerutdanningen der nede også, med støtte fra lånekassen?? :P:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...