Glenn Bjørlo Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Hei igjen. Jeg er med om jeg får vectoring hvis den finnes. SID/STAR er jeg ikke komfortabel med akkurat nå. Har ikke fløyet mye de to siste årene og trenger kanskje øve noe for å være med. Hvis man setter for høye krav til alle de uerfarne pilotene og "amatørene" uteblir vi/de. Jeg setter kanskje større krav til ATC enn til pilotene. Jeg kan lette og lande og får jeg de rette instruksene skal jeg nok greie meg uten SID og/eller STAR. Men, som nevnt, jeg er med hvis flighten settes til ei helg og utenom Liverpool-kamper . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 vectorering får du hvertfall om jeg er ATC hehe har en følelse av at flere vil ha det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2005 Lørdag om en uke passer sansynligvis (Hvis Tomas får rettet opp i databasen oss VATSIM slik at jeg kommer meg på VATSIM med ASRC som Student) Kommer ann på hvor lang tid det tar før jeg har fått den hentelappen fra posten,.... Skal bestille headset på Onsdag Da regner jeg med at du får det på fredag, eller mest sannynlig på lørdag. Turen blir selvfølgelig holdt uavhengig av når du har mulighet eller ikke, det finnes flere ATC'er i Norge men selvfølgelig setter vi pris på at du stiller opp! Det er slik det skal være, hjelpe hverandre! Alle er selvfølgelig invitert med, og vi setter ikke noe "krav" til noe som helst, det er derfor jeg synes det er fornuftig å velge en plass eller tidspunkt som ikke er så "stressende". Men alle klarer vel å finne fram til flyplassen å etablere seg på ILS'en uten vectoring eller STAR? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Hvordan skal vi finne ILSen da? VOR/DME approach? ILS approach? Visual? Hehe.. jeg håper du bare tuller Uten STAR eller vectorering Men hvilken flyplass er det forslag om at vi skal fly fra/til? Jeg har lyst til å få en approach på ENAL, det er et morsomt sted Men selv om det er mange "uerfarne" som skal fly, så er det kanskje morsomt for oss som kan litt mer at vi kunne blitt igjen og fløyet f.eks ENGM-ESSA-EKCH-ENGM (eller til England..) Hva synes dere om det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Så er da ENGM en LITT travel flyplass til tider selv på VATSIM Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Har jeg gått glipp av noe? Er det bestemmt hvor vi skal? Eller er det åpent for forslag? Hvis noen har problemer med å finne fram: Følg etter Ivar! Håper været blir en liten utfordring også, så skal vi visehva normenn er god for! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 hmm hva med og fly ENBO og ned til Tyskland? Få så mange piloter som bare mulig med.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Høres jo flott ut å dra fra ENBO! Men jeg har hørt at det er mange som ikke liker ATCen i Tyskland fordi de snakker tysk, stemmer dette? Har ikke fløyet i Tyskland ennå på VATSIM... Men hva med en rundtur ENGM-EKCH-ESSA-ENGM? Bare et forslag.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 det med ATC i Tyskland... Det går vel ant å skrive på engelsk på deres forum at man øsnker ATC der den og den datoen som snakker engelsk ikke tysk.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Svarstad Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Hvordan skal vi finne ILSen da? VOR/DME approach? ILS approach? Visual? Hehe.. jeg håper du bare tuller Uten STAR eller vectorering ¨ Jeg regner med at dette er den første flysimulatoren du har kjøpt, siden du ikke klarer å finne ILS uten STAR eller vectoring... På fs 95-98 var det jo ikke GPS engang, men allikevel fant vi ILS'en. Du må bare komme inn fra en ca 30 grader off ILS retningen for å intercepte, sånn 10-20 nm fra flypassen. Det fikser du ved å se på GPS'en. Og når nåla flytter på seg tar du en 30 graders sving, værre er det ikke... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Fredrik Furøy Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Har ikke hatt noen problemer med at ATC snakker tysk i Tyskland. Det går på engelsk der også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 vet ikke helt om det blir for lang tur men kansje ENBO-Frankfurt eller noe i den duren (eventuelt Bremen) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Eliassen Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Hva med å ta turen mot Sveits/Østerrike? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Ja!!! Det var en god ide! Innsbruck! ENVA-LOVV Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Gundersen Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Ikke gidd å fly så langt da ENBO-Tyskland er aaaaalt for langt etter min mening. Værnes-Innsbruck også. Gardermoen - Innsbruck er mer passe. Eller kanskje Sola- Innsbruck? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Naj, Er ikke så stor forskjell fra ENGM og ENVA da.... Flesland er jo også et fint sted. Bodø er for langt for meg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Ser det kommer mange flotte forslag her nå, og slikt setter vi stor pris på! Dere skal være oppmerksomme på at dere selv kan sette en dato å bestemme destinasjon o.l, jeg var ute etter å få opp emnet slik at det ble litt omdiskutert, ikke nødvendigvis arrangere hele greia. Hele vitsen er jo at vi skal komme til enighet, finnes ikke noe "for langt" for meg, heller "for kort" men vi får se hva utfallet blir, flere forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Jeg har ikke akkurat store planer om og fly med mindre det blir fra en flyplass jeg ikke kjenner meg tyrgg på eller har kart for... Så egentlig er det da det samme for meg hvor det blir vi skal fly så lenge jeg kan værre ATC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Gundersen Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Sola - Innsbruck den 16. januar kl.1900? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 9. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2005 Ikke så dum den der, men grunnet scenery/mesh problemer er Innsbruck uaktuellt for meg, iallefall når det er mørkt ute. Men Oslo/Gardermoen er HELT sikkert oppe da, skal se om vi får bemannet den hele dagen så ATC er det iallefall i orden med! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre Aabø Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Jeg kan sikkert sitte ATC på Gardermoen hvis det passer for meg, bare å ta kontakt. Blir det mange så er det morro å sitte ATC, blir det ikke så mange er det like morro å fly! Mandag, Onsdag, Søndag passer best for meg ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
O85_ Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Her hvor det er fullt av ATC'er... se posten om Iron mic award! desto flere desto bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Om jeg har fått mmic så er vel ENZV_V_APP oppe ja... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn Bjørlo Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 For å skape enda mer oppmerksomhet er det også mulig å mellomlande i Danmark, Frankrike eller Tyskland før vi flyr videre til Østerrike, Sveits, Italia, Nederland eller England??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Svarstad Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Det hadde vært kult å fly til Sveits eller Østerrike, der har jeg aldri vært... Og hvis vi mellom lander er det kanskje fler som blir med, som kanskje ikke kan fly hele veien. Og de av dere som har lyst til å fly direkte kan jo bare gjøre det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 en ting. De som skal mellomlande så fortsette må legge inn ny flightplan. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 10. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2005 en ting. De som skal mellomlande så fortsette må legge inn ny flightplan. Og det er virkelig hardt arbeid! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn Bjørlo Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Ønsker meg fredag kveld, lørdag kveld eller søndag. Guttungen har bursdagsfeiring lørdag formiddag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Eliassen Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 Håper på ENGM, Sola er uaktuellt (helt til det motsatte er nedstemt) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 hehe Daniel har dette noe med og gjøre at du vil være med på turen men vil ikke ha meg som ATC? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.