Gå til innhold

Island


Gunnar Svensen

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har akkurat lastet ned det nye Island-sceneriet (3.0 og 3.1) som er en kjempeforbedring i forhold til tidligere løsninger. Ikke minst på grunn av sine fine og varierte texturer. Men jeg har et spørsmål som muligens en av dere der ut kan svare på: Hvilke selskaper og hvilke STOL-fly opererer på det innenlandske kortbanenettet på Island. Hittil har jeg bare funnet Icelandair og selskapets mange store Boeing-maskiner - men det er jo ikke mange steder innenlands at disse kan komme ned..

Gunnar Svensen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Gunnar Svensen:

Hei,

Jeg har akkurat lastet ned det nye Island-sceneriet (3.0 og 3.1) som er en kjempeforbedring i forhold til tidligere løsninger. Ikke minst på grunn av sine fine og varierte texturer. Men jeg har et spørsmål som muligens en av dere der ute kan svare på: Hvilke selskaper og hvilke STOL-fly opererer på det innenlandske kortbanenettet på Island. Hittil har jeg bare funnet Icelandair og selskapets mange store Boeing-maskiner - men det er jo ikke mange steder innenlands at disse kan komme ned..

Gunnar Svensen

[Endret av Gunnar Svensen 15-08-2000.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at jeg kan hjelpe deg der!!! Har selv fløyet t/r Island en del ganger, også med C-130 fra 335skvadronen på Gardemoen. De fleste av flyene til Islandflug har i de siste årene gått i Fokker F-27 / F-50, de har også brukt Dash-7,De har brukt mange andre også , men jeg husker ikke alle i slengen. Rundt på Island er det også laget mange "grus-striper" som regel ligger langs veien. på disse er det faktisk mulig å lande med C-17 Globemaster. Disse er laget på det grunnlaget at Island er et så seismisk aktivt område at hvis "H....." bryter løs. At man kan evakuere. Bare også legge tila Amerikanerene har også base der oppe...

Lykke til

------------------

MVH

Ørjan Utne

Oberst

Stasjonssjef Sola Flystasjon/JHQ-NORTH

Virtual Luftforsvaret

outne@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...