T. Paulsen Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Noen som har testet den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Nelson Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Jepp, funker veldig bra. Har litt problemer med å få den til å forstå enkelte callsign som f.eks. scandinavian og lufthansa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Ja det var det jeg hadde problemer med også. Tar litt tid før den skjønner meg. Trodde kanskje at det bare var en feil hos meg, men da er det tydelig flere som har det. Får prøve meg litt til på den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Nelson Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Har du kjørt gjennom den instillings-greia i kontrollpanelet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Nope. Ikke enda. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_Andre Martinussen Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Fikk testet den i går kveld.Funket i og seg selv bra - selv om en del selskaper var mer prippne på uttalen. Hadde allikevel 2 seriøse problemer. 1.Hvordan ta inn innkommende trafikk?(Fikk ikke engang respons på selskapet(SAS)). 2.Hvorfor fortsetter ikke utgående trafikk fra sine exit points? - hos meg kretset de bare rundt sine exit points. (Hvis de skal klareres direct til sin destinasjon - må flyplassens navn brukes?.Las ikke noe om dette i txt filene) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Foss Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Fikk testet den i går kveld.Funket i og seg selv bra - selv om en del selskaper var mer prippne på uttalen. Hadde allikevel 2 seriøse problemer. 1.Hvordan ta inn innkommende trafikk?(Fikk ikke engang respons på selskapet(SAS)). 2.Hvorfor fortsetter ikke utgående trafikk fra sine exit points? - hos meg kretset de bare rundt sine exit points. (Hvis de skal klareres direct til sin destinasjon - må flyplassens navn brukes?.Las ikke noe om dette i txt filene) svar 1: For å ta imot trafikk som skal lande, taster du +123, der 123 tilsvarer nummeret nederst til høyre blant all infoen som står rundtflyet. Altså ikke flightnummeret (Som var det jeg gjorde feil). svar 2: For å sende videre, gjør du akkurat det samme. +123 (hvor 123 fortsatt er de tre sifferene nederst til venstre). Så ser du nederst til høyre at neste kontroller aksepterer at han vil motta flyet. Da kan du be flyet kontakte neste kontroller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_Andre Martinussen Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Takker for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Hvor finnes denne simulatoren? Jeg søkte på google, men jeg fannt kun en link til ScandVA sine sider, som er nede Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johansen Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Se på forsiden af flightsim.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 når jeg skirver f.eks +877 (når jeg skal sende flyet vidre til neste kontroll så får jeg bare at flyet er for langt unna Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Foss Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 når jeg skirver f.eks +877 (når jeg skal sende flyet vidre til neste kontroll så får jeg bare at flyet er for langt unna Da venter du litt og prøver igjen. Du må vente til flyet er innenfor rekkevidde for neste kontroller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Sjekk også at flyet er over FL100... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Haukland Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Kan man prate til saken? Hvilken knapp skal man da holde inne? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Grønlien Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Hold inne en av Ctrl-knappene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Hold inne en av Ctrl-knappene Mener du at man kan bruke mikrofon og heller snakke en og skrive? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Det er riktig.... Men først bør du gå gjennom Kontrollpanel->Tale->Stemme gjennkjenning... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas F. Tollefsen Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Og der kjører du Speech training. Dess mere kurs du går igjennom. Dess mere skjønner speech recognition. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Gundersen Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Det er riktig.... Men først bør du gå gjennom Kontrollpanel->Tale->Stemme gjennkjenning... Hvor finner jeg dette kontrollpanelet? edit: Er det windows kontrollpanel? Trodde det var noe i spillet jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Er windows sitt ja.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 den vil ikke finne min mikrofon (asså når jeg snakker inn så er det akkurat som den ikke funker) men det er feil for jeg testa den i Lydinspilling og da funka d fint Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_Andre Martinussen Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 den vil ikke finne min mikrofon (asså når jeg snakker inn så er det akkurat som den ikke funker) men det er feil for jeg testa den i Lydinspilling og da funka d fint Tror kanskje Lydinnspilling er en egen sak. Skjekk ->Startmeny->Tilbehør->Underholdning->Volumkontroll. Se undermeny alternativer.Der kan du se om mic`en er på eller av(Kryss). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Uansett hvilken FL jeg sier så tar den det som FL71, sier jeg Climb FL120 så svarer flyene ... FL71, sier jeg FL180 svarer den FL71, sier jeg FL200 svarer den FL71. Jeg har gått gjennom flere leksjoner i kontrollpanelet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
michael8210 Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg får helt dilla, da jeg sier "SCANDINAVIAN", og "BLUESCAN" hundre ganger, i forskjellige toneleier, før flyene i det hele tatt forstår noe. Blir dritfrustrert! Morsomt når det kommer dritmange fly også da! Men jeg vil fremdeles kalle meg en "rookie". Hehe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Uansett hvilken FL jeg sier så tar den det som FL71, sier jeg Climb FL120 så svarer flyene ... FL71, sier jeg FL180 svarer den FL71, sier jeg FL200 svarer den FL71. Jeg har gått gjennom flere leksjoner i kontrollpanelet. Du kan ikke skirve f.eks: SAS555 CM FL120. Du må skrive: SAS555 CM 12000. Men det har du vel sikkert fått med deg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg snakker ikke om å skrive, jeg snakker om å snakke. Du kan skrive både 120 og 12000, det blir korrekt uansett, men det var altså ikke problemstillingen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Bjørnebekk Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 jeg har et problem med at hvis jeg iser f.eks climb fl290 så er svaret 190 hvis jeg sier 270 så er svaret 170. litt frustrerende. men det blir vel bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris_Andre Martinussen Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Uansett hvilken FL jeg sier så tar den det som FL71, sier jeg Climb FL120 så svarer flyene ... FL71, sier jeg FL180 svarer den FL71, sier jeg FL200 svarer den FL71. Jeg har gått gjennom flere leksjoner i kontrollpanelet. Du kan ikke skirve f.eks: SAS555 CM FL120. Du må skrive: SAS555 CM 12000. Men det har du vel sikkert fått med deg Skriv SAS555 CM 120 På Voice har "DEscend and maintain flightlevel 4000" istedenfor FL40 funket ok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas F. Tollefsen Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Du kan fint bruke både FL og altitude i fot. Begge deler fungerer fint. Hos meg funker voice saken ganske bra. Har litt problem med et par callsign. Skriv ut voicecmd.txt som ligger i mappen. Der står det litt om forskjellige uttalelser på callsigns. Står på hjemmesiden at det skal lages en TMAeditor. Da får vi samles og lage Oslo TMA. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 ... og Bergen...... Funker fint her også... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.