Gå til innhold

Simon Bergner's ATC Simulator


T. Paulsen

Anbefalte innlegg

Fikk testet den i går kveld.Funket i og seg selv bra - selv om en del selskaper var mer prippne på uttalen.

 

Hadde allikevel 2 seriøse problemer.

 

1.Hvordan ta inn innkommende trafikk?(Fikk ikke engang respons på selskapet(SAS)).

 

2.Hvorfor fortsetter ikke utgående trafikk fra sine exit points? - hos meg kretset de bare rundt sine exit points.

(Hvis de skal klareres direct til sin destinasjon - må flyplassens navn brukes?.Las ikke noe om dette i txt filene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk testet den i går kveld.Funket i og seg selv bra - selv om en del selskaper var mer prippne på uttalen.

 

Hadde allikevel 2 seriøse problemer.

 

 

1.Hvordan ta inn innkommende trafikk?(Fikk ikke engang respons på selskapet(SAS)).

 

2.Hvorfor fortsetter ikke utgående trafikk fra sine exit points? - hos meg kretset de bare rundt sine exit points.

(Hvis de skal klareres direct til sin destinasjon - må flyplassens navn brukes?.Las ikke noe om dette i txt filene)

 

svar 1: For å ta imot trafikk som skal lande, taster du +123, der 123 tilsvarer nummeret nederst til høyre blant all infoen som står rundtflyet. Altså ikke flightnummeret (Som var det jeg gjorde feil).

 

svar 2: For å sende videre, gjør du akkurat det samme. +123 (hvor 123 fortsatt er de tre sifferene nederst til venstre). Så ser du nederst til høyre at neste kontroller aksepterer at han vil motta flyet. Da kan du be flyet kontakte neste kontroller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"" den vil ikke finne min mikrofon (asså når jeg snakker inn så er det akkurat som den ikke funker) men det er feil for jeg testa den i Lydinspilling og da funka d fint

 

Tror kanskje Lydinnspilling er en egen sak.

Skjekk ->Startmeny->Tilbehør->Underholdning->Volumkontroll.

Se undermeny alternativer.Der kan du se om mic`en er på eller av(Kryss).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvilken FL jeg sier så tar den det som FL71, sier jeg Climb FL120 så svarer flyene ... FL71, sier jeg FL180 svarer den FL71, sier jeg FL200 svarer den FL71.

 

Jeg har gått gjennom flere leksjoner i kontrollpanelet.

Du kan ikke skirve f.eks: SAS555 CM FL120. Du må skrive: SAS555 CM 12000. Men det har du vel sikkert fått med deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvilken FL jeg sier så tar den det som FL71, sier jeg Climb FL120 så svarer flyene ... FL71, sier jeg FL180 svarer den FL71, sier jeg FL200 svarer den FL71.

 

Jeg har gått gjennom flere leksjoner i kontrollpanelet.

Du kan ikke skirve f.eks: SAS555 CM FL120. Du må skrive: SAS555 CM 12000. Men det har du vel sikkert fått med deg

 

Skriv SAS555 CM 120

 

På Voice har "DEscend and maintain flightlevel 4000" istedenfor FL40 funket ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint bruke både FL og altitude i fot. Begge deler fungerer fint. Hos meg funker voice saken ganske bra. Har litt problem med et par callsign. Skriv ut voicecmd.txt som ligger i mappen. Der står det litt om forskjellige uttalelser på callsigns.

Står på hjemmesiden at det skal lages en TMAeditor. Da får vi samles og lage Oslo TMA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...