O85_ Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Hei! Jeg leste på forumet til Vaccsca I´m writing you on behalf of the VACC SAG Pilots Club. We are planning to do a groupflight on December 18th from Berlin to Rovaniemi, Finnland. To have ATC coverage in Sweden I would like to ask you, if you can organize an ESSA CTR for this evening. We will depart Berlin at 1900 UTC. Number of pilots is somewhere between 10 and 25. Dieter Brugger vacc-sag.org dieter@swissfir.org For min del så drar jeg fra Gardermoen. Noen andre som vil være med å besøke Julenissen den 18/12? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Jeg er med på den Jonas! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
O85_ Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 Regna nesten med det Ivar! Det er bra! Jeg kommer tilbake med mer detaljer STAY TUNED! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 STAY TUNED! Roger, remain on your fequency! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Kan jeg sitte på med noen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian B.bood Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Sorry å måtte skuffe dere altså... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Hehe, klassiker det der! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Satt nettopp å prøvde ut scenery for Rovaniemi. Men får en plagsom melding om at FS ikke finner enkelte bygninger på short finale, litt plagsomt men overkommelig. Hvis noen vet å få orden på dette så hadde det vært greit med litt hjelp, bruker forøvrig FS2002, og ja det er kompatibelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Nei huff, får faktisk ikke sove, gleder meg slik! Jeg kom til å tenke på, skal vi ikke ta flyturen fra Røros, med tanke på at det er "hjemstedet" til nissen i Norge (ifølge noen iallefall) og i tillegg har ICAO satt som ENRO.. Litt ironisk med tanke på at vi skal fly til EFRO! Hva sier du Jonas? Røros har jo knall scenery, i tillegg får vi god julestemning med masse snø både her hjemme og i Finnland! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
O85_ Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Er ikke plass Men du kan gjerne gjøre det for min del. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 ja blir nok lite plass på ENRO. (Tenk på at hvis jeg blir med så blir jeg og fly med litt stor maskin) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Ok, da har jeg reservert plass på Røros, mener å tro at det iallefall er plass til ennå en 737 maskin om noen ønsker å joine meg derifra. Må vel ta en test tur opp til Rovaniemi i dag, er så spent! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Jeg blir nok med.. ny mic i hus, endelig forstår atc meg Vet ikke hvilken flyplass jeg drar fra, men kanskje jeg sku tatt ENFB for anledningen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
O85_ Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Fornebu er da stengt da Werner! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Torp her. Fly med Ryanair. BTW: Er ikke noen som vet om noen har painta den derre painten til ryanair med julenissen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Stakar, ingen som vil dra fra Gardermoen sammen med deg Jonas? Kom til Røros da vel! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Stakar, ingen som vil dra fra Gardermoen sammen med deg Jonas? Kom til Røros da vel! Hehe kan da bare fly ENTO-ENGM så flyr jeg derfra. Førstkomende Lørdag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
O85_ Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 Å ei dere! her blir det departure fra Gardermoen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Eliassen Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 Får se om jeg tar turen fra Gardermoen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Fornebu er da stengt da Werner! Får go-snakke med oslo control da vettu Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 11. desember 2004 Del Skrevet 11. desember 2004 ser ut til at EFRO får en god del turister i dag..... Nekter å tro at det er plass til over 19fly! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Enig med Per-Kristian, var der i forrige uke, og flyplassen er ikke spessielt stor. Jeg annbefaler at vi sørger for å ligge litt foran tyskerne, på den måten får vi med oss ATC servicen uten at vi trenger å rote oss inn blandt flokken som kommer sørfra. Tenker på å ta retur samme kveld, kan bli spennende å se hvor forsinket jeg blir.. Noe mer informasjon om turen Jonas? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Hvis alle skal ha retur rett etterpå så må nok en del fly belage seg på å holde ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
O85_ Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Det blir ikke så mye å informere om i grunn. Jeg tror det er like greit å gjøre det enkelt. Informasjon kan man finne her Aegean Seagull Santas home! FP= ENGM TORGA xx.TORGA UP600 RIGNA UT400 BESLA UM607 LEKRA.LEKRAxx EFRO Mere detaljer ang. FP og informasjon finner dere på linken ovenfor Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Ennå flere som skal å besøke julenissen! Jeg tror nok gutta i Finland får kjørt seg på lørdag, flere titalls piloter fra tyskland kommer, i tillegg til de som arrangerer turen som Jonas linket til, med nesten like mange! For en kveld dette kommer til å bli! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Skal vi fra Norge satse på å fly samlet eller skal vi hive oss på de luringene fra Hellas? Hvis vi flyr som en egen liten koloni så bør vi bestemme avgangstidspunkt, annbefaler da som sagt at vi velger et tidspunkt som gjør at vi kommer litt før tyskerne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Desverre blir min planlagte avgang i dag innstillt, etter takeoff fikk jeg problemer med autopiloten noe som gjorde det umulig for meg å kunne fly på en sikker måte inn i et høyt trafikkert luftrom. I tillegg så er vi vel alle kjente med den irriterte følelsen vi sitter igjen med hvis en flytur går skeis.. Er ikke akkurat fristende å restarte å prøve på nytt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.