Dag Johansen Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Southwest er de første som nå vil få levert en B737 uten "eyebrow windows". Om du tilfeldigvis eier en 737 har Boeing også gitt ut et dokument slik at du kan plugge igjen disse vinduene. Pussig - får man ikke mindre utsikt uten disse vinduene da? [image]http://www.flightsim.no/aimg/eyebrow.jpg[/image] I tillegg har de innstallert små vortex generatorer foran vinduene for å dempe vindstøyen; [image]http://www.flightsim.no/aimg/sw_vortex.jpg[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Var vel igrunn på tide at dem fikk gjort noe med vindstøy problemet ja. Men du har ingen tall på hvor mye effekt disse vortex generatorene har på vindstøyen inne i cockpit ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Er det noen spesiell grunn til at de dropper de vinduene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Rønning Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Det er rart å se 737-en uten øyenbryn, men ettersom det visstnok var ett krav engang på 60-tallet om noe greier med noen spesielle approacher, så er det vel på tide at de forsvinner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johansen Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Men du har ingen tall på hvor mye effekt disse vortex generatorene har på vindstøyen inne i cockpit ? Nei, jeg fikk litt dokumentasjon om vinduene de fjerner, men ikke om disse generatorene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Svensen Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Intresangt dette, noe mindre utsikt. Men spm er vel om det trengs oppover ? .... 717 blir levert både med og uten øyenbryn ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Hansen Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Trenger man i det hele tatt så mye utsikt i et fly som uansett flyr IFR? Hvis flyet tilfeldigvis befinner seg inne i en sky er jo ikke vinduene til noen nytte likevel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Trenger man i det hele tatt så mye utsikt i et fly som uansett flyr IFR? Hvis flyet tilfeldigvis befinner seg inne i en sky er jo ikke vinduene til noen nytte likevel. Den dagen instrumenta av ein eller anna grunn ikkje funkar så er det koslig å kunna sjå ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Hansen Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Hvis man da sitter i en 747 i stedet for en 737 er det vel maks uflaks da, ettersom den mangler disse øyenbrynene og etter sigende har dårlig utsikt fra cockpit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Trenger man i det hele tatt så mye utsikt i et fly som uansett flyr IFR? Hvis flyet tilfeldigvis befinner seg inne i en sky er jo ikke vinduene til noen nytte likevel. Vel, man må jo ha visuelle referanser under landing og avgang. Men disse vinduene er vel ikke så hensiktmessige i så måte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Martin Walberg Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Kanskje det ble designet med tanke på circle-to-land operasjoner? FAR sier at man må gå missed hvis man mister syne av rullebanen etter MAP, men ikke hvis det skjer som følge av flyets design. Tenkte det unntaket kom mest for høyvingete fly, men kan jo være noe av det samme dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Kan ikke se at disse vinduene har noen hensikt så lenge man fly approachen riktig vei, og ikke på rygg . Kan tenke meg at man av og til hadde problem med blending ved høy sol? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Haukland Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Hvis man skal fly opp/ned er det jo bra og kunne se nedover da...... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Trenger man i det hele tatt så mye utsikt i et fly som uansett flyr IFR? Hvis flyet tilfeldigvis befinner seg inne i en sky er jo ikke vinduene til noen nytte likevel. Den dagen instrumenta av ein eller anna grunn ikkje funkar så er det koslig å kunna sjå ut haha, ja er det noe som er sant så er det vell det Men har disse "eyebrownene" noen innvrikning på flyet? Hvis ikke ser jeg ikke noe vits i å fjerne de uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Det blir jo mer praktisk å la være å lage dem enn å lage dem hvis man ikke har bruk for dem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.