Gå til innhold

Hercules til Australia


Håkon Aarøen

Anbefalte innlegg

Brodern kom hjem på perm fra drillaspiranten i garden og kunne fortelle at musikktroppen i garden skulle være så "priviligerte" (hehe) at de skulle fly hercules Oslo-Sydney ifm. en opptreden der nede. Dette MÅ da være en spøk fra befalet? Drar hercen virkelig på så lange turer, og det må da være litt av en kattepine og sitte så ufattelig lenge i en Hercules ""

 

Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bardufoss - Bodø - Trondheim. Ikke akkurat first-class, for å si det sånn. På tarmac'en før takeoff - kaldt. Etter ascent til cruise level - nokså varmt. Temperaturvekslingen gjorde at jeg ble tett som en gummipakning og måtte faktisk ta i for å utligne under descent. I tillegg kan jeg jo nevne vannet som drypper fra taket, plass(mangel)en osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløy c-130 (amerikanske) fra Gardermoen til Minneapolis i 1985 på HV-Ungdom`s utveksling Brukte 18 timer..... mellomlanda på Keflavik(Island) samt Goose Bay (Canada) for tanking. Retur gikk fra Minneapolis til Washinton til London og Oslo. Capt. var inne til resttjeneste og jobbet egentlig som tannlegge annen piloten var rørlegger. Loadmaster (han som har ansvaret bak i flyet) var også rørlegger..... unner ingen denne opplevelsen. Konklusjon ALLDRI i verden om jeg hadde blitt men en c-130 til "down under"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da. Loadmater hengte opp hengekøyer over laste lemmen, men det var ikke mange som ville legge seg i dem.... tenk om luka åpna seg "" Jeg sov der en times tid, men det var sinnsykt kalt så lang bak i flyet.

For ikke å snakke om da en skulle legge "kabel" på do, bak forhenget, med 100 stk som tilskuere. Legg merke til det neste gang du evt har muligheten, lyset over "doen" lager siluet av den som sitter der """" Lukta får vi ta en annen gang ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...