Gå til innhold

Starter vi opp igjen?


Harry Tiller

Anbefalte innlegg

 

Sommerferien er over, regnet pøser ned. På tide å lete frem kart, sjekklister og kapteinslua igjen. Er det ikke på tide med et FLYINN snart?

Føler behov for noe action på nettet igjen, skal vi ikke sørge for litt airtraffic.

Noen datoer og steder som kan være aktuelle?

Med hilsen

Harry Tiller

Trondheim

som har vært offline lenge nok.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette høres veldig gøy ut, men kvier meg litt for å gå på nettet med brokete engelsk og seine fingre på tastaturet....

Jeg mener å ha lest at det er øvingskvelder for "newbies". Er disse kveldene ennå en realitet??

Kunne tenke meg å lære meg dette her, men føler at jeg trenger litt opplæring først......

Har selvsagt lest det som er å lese om squakbox, og har registrert meg hos satco....

Ronny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen!

Nå er sommeren _endelig_ over, og det er tid for flyinn igjen. De store linjene for høstens program er allerede lagt, og jeg håper vi har litt for enhver smak. Arrangementene er lagt opp med en jevn stigning i størrelse og kompleksitet, og vi håper på den måten å få med flere av dere som er under trening.

Program:

Søndag 270800

19-22 UTC

Northern Norway Flyin

En oppfølger av forrige års suksess. Forhåpentligvis vil hele Nord-Norge bli godt dekket av ATC. Dette er en flott sjanse til å utforske denne "glemte" delen av luftrommet i Norge.

 

Slutten av sept

Western Norway Flyin

See the home of ENSV_CTR :-)

Medio Oktober

Gardermoen Flyin

Her vil vi prøve å simulere real traffic flows, og håper å kunne bemanne de aller fleste posisjonene på ENGM (deler opp i soner...) Forhåpentligvis vil holding-stacken på Sigdal bli full og god.....

 

Medio/ultimo nov Overload part III - Scandinavia

Dette blir tidenes største flyin i Skandinavia!!!!!!!!!!!

Jeg har vært i kontakt med Sverige og Danmark, og de er veldig positive. Hvis serverne holder, kan dette bli tidenes opplevelse på SATNET!!!

 

Dette programmet er foreløpig, og inneholder bare de STORE arrangementene.

Ellers ser jeg at det har kommet forslag om et "ferie-flyin" til syden. Dette er en meget god ide, og jeg skal se hva jeg kan få gjort. Dette er imidlertid avhengig av at VACC-ene på veien ned kan stille opp, samt at destinasjonen (Gran Canaria e.l.) er bemannet. For en tid tilbake fløy undertegnede en lignende tur ned til Kanariøyene på SB (brukte 5 timer...), og tok meg også en tur rundt på de fleste øyene. Dette kan absolutt anbefales -)

Et lite problem med et slikt flyin er tiden. Som sagt bruker de fleste fly (-Concorde) ca. 4,5-5 timer ned dit....

Jeg vil gjerne ha tilbakemelding, både på programmet og ellers. Skriv her på forumet eller send meg en mail på frode@maeland.com

Mer info om flyinn m.m. finnes på VACC Norway sine sider (se link nederst), under events. Disse sidene vil bli grundig oppdatert i nær fremtid, stay tuned!

 

Med flyinn-hilsen

Frode

(Denne beskjeden er også postet i PC/SB-forumet)

------------------

SATNOR3

Event Coordinator

http://home.sol.no/%7Ees/" TARGET=_blank>VACC Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag mine herrer

Skal kort få lot til å "lekke" litt informasjon til dere begge om at det er planlagt flere fly-inn i norsk luftrom utover høsten/vinteren. Frode kommer tilbake med mere informasjon.

Treningskveldene er også under oppseiling. Terminlista er klar og etter test av påmeldingsrutinene er gjennomført kommer vi online i løpet av kort tid.

Vi har programfestet et opplegg som går hver tirsdag utover med start den 31. august kl. 21.00 (norsk lokal tid).

 

So long

Bjørn Ramsland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med at det er på tide med et FLYINN snart!

Jeg kom til å tenke på at sikkert flere av oss har feriert i syden og derfor hadde det sikkert vært kjekt å kunne simulere denne flighten med ATC osv. Derfor lurte jeg bare på om Åge Olsen eller noen andre fra VACC Norway kunne tenkt på å arrangert et FLYINN fra Oslo til f. eks. Ibiza, Gran Canaria, Mallorca el.? Hadde dette vært noe?

Mvh Erik Olstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...