Gå til innhold

Hva med et FS-treff i Trondheim?


Simen Stene Bjørke

Anbefalte innlegg

Hvis man tar det igjennom flyklubben så er vel dette mulig?

 

Nix! Var snakk om litt omlegging av regelverket slik at man hadde lov til å ta på seg rundturer osv. i en flyklubb, men foreløpig er dette ikke lov.

 

Man trenger konsesjon for å drive ervervsmessig flyvning.

 

Kort fortalt så sier regelverket at venner/familie kan være med å dele utgiftene. Noen fordelingnøkkel nevnes ikke.

 

Det er tillatt å drive gratis rundflyvning. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Kan vi få en avklaring på hvem som kan ta annsvaret for at dette blir en realitet?

Sitter selv på gode kontakter, og har allerede meldt meg frivillig.

Men vi må få avklart og bekreftet dette, jo snarere jo raskere kommer man i gang med planleggingen.

Noen flere enn meg som har lyst, da personen helst bør være over 18 år av praktiske årsaker.

Håper vi kan få avklart dette så snart som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende at en 14 åring ifra Oslo området kaster seg på toget oppover om det er greit at jeg joiner, foresten har jeg ikke stort å drasse på... kun en bærbar med widescreen, ikke noe stort med andre ord... så det går fint, men om noen skal samme veien og det er plass til meg sier jeg ikke neitakk... kan selff være med på å betale både bensin og eventuel leie av bil ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg at det har blitt litt rot her.

Hvem er det som vil være annsvarlig foruten meg, og kan vi snart for det offentlig gjort hvems om har annsvaret.

Det er alltid viktig å ha en "leder" som tar seg av dokumeter, sponsorer etc.

Sitter forøvrig på gode kontakter, slik at det er 99% sannsynlighet at vi allerede har plass å arrangere LAN'et, da er det ink. internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg at det har blitt litt rot her.

Hvem er det som vil være annsvarlig foruten meg, og kan vi snart for det offentlig gjort hvems om har annsvaret.

Det er alltid viktig å ha en "leder" som tar seg av dokumeter, sponsorer etc.

Sitter forøvrig på gode kontakter, slik at det er 99% sannsynlighet at vi allerede har plass å arrangere LAN'et, da er det ink. internett.

 

Hva slags internett er det da snakk om? 1 ip som vi gir en DHCP server, eller får alle skikkelig IP? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags internett er det da snakk om? 1 ip som vi gir en DHCP server, eller får alle skikkelig IP? ""

 

Hehe, du sier noe der. For å arrangere noe slik _må_ man jo nesten få ordnet en stor nok IP-range fra internettleverandøren, ellers vil verken ASRC eller SB funke mot VATSIM osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette der lovende ut Ivar. Flott å se at ting begynner å ordne seg på allerede kort tid.

Uansett internett eller ikke vil jeg prøve å komme meg ned hvis tiden tillater det. Alltid hyggelig å være i Trondheim! Og blir det flere fra nord som tenker seg nedover, så ordner jeg eventuellt med større transportmidler, alt etter hvor mange vi blir. Tog/fly vil da også bli vurdert.

 

Ringte til onkelen min i går og spurte om vi kunne få en liten omvisning på 338 sqd base på Ørlandet! Han sa at det kunne være mulig at vi fikk oss en liten runde rundt Ørlandet! Håper dette går i orden """"

 

Ok thats it!! Vil gjøre ALT for å komme meg nedover!! Flott Simen! at du sjekker ut slike muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som midt Norge er plassen.. ""

Jeg kan spørre mine kontakter på Værnes om det gjør seg mulig å få en liten omvisning i det nye og det gamle tårnet på Værnes.

 

Kan jeg snart få en bekreftele på om jeg er ønsket som "sjef" for dette eller ikke?

Christian Winther, du er fortsatt interissert i å være med å arrangere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Ja blir det Fs treff i Trondheim er jeg med, koste hva det koste vil! ""

Dette høres jo sinnssykt bra ut.

 

Det er mulig jeg kan være behjelpelig med sted å være hvis det skulle bli et problem, og det lokalet jeg tenker på burde være mer enn stort nok!

 

Skriv en mail til: "kjetihaa@online.no" hvis det skulle være aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi være realistiske så er vel "free entrence" uaktuelt, litt må nok hver enkelt regne med å komme ut med hvis det er ønskelig med internett, men skal komme ut med en spørreundersøkelse iløpet av uka slik at vi får kartlagt ønskene.

Men alles mål er jo selvfølgelig å få dette så billig som mulig, så en økonomisk ruin blir det helt klart ikke! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da tar jeg det slik at jeg får hovedannsvaret for dette treffet?

Sitter på noe godis her nå, skal komme med en spørre undersøkelse iløpet av helgen, får se hva jeg får tid til, og iløpet av 5-12 dager skal vi nok ha en dato klar også.

Det er rett slik som Steinar sier, det er ikke noe vits i å komme med informasjon man ikke har, dessuten forterekker jeg å komme med alt på en gang, so stay tuned! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...