Steinar Grindstein Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Et helikopter har styrtet å sunket i havet ved Dergen! Les mere her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=251464 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Leste det nettopp... Håpar dei finn sistemann i live! Kryssar fingrane... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Bjørnebekk Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Leste det nettopp... Håpar dei finn sistemann i live! Kryssar fingrane... ja håper de finner han. synd når folk dør sånn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Var på banen og så et Seaking helikopter fly over her. Noen andre sa "no har det skjedd noe alvorlig" men jeg tenkte at det bare var...ingenting... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Hva slags helikopter var det? Tro om det er vanntett, og om vinduene tåler trykket der nede. Håper de finner sistemann i live.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristoffer Rivedal Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Fra VG: "Helikopteret var av typen Enstrom 280" Og helikopteret er nok neppe vanntett, men uansett så har jo to stykker komt seg ut av det, så dører eller eventuelt et vindu må jo ha blitt åpnet. Sistemann finner de nok dessverre sikkert omkommet i helikopteret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Sakshaug Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Dette er sørgelig nytt. Kan det være denne maskinen? G-ECHO Se mine helikopter bilder her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Dessverre, det var G-ECHO! Ufattelig trist! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas F Berger Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Uff, jeg liker ikke tanken på at noen kan dø sånn, men håper de finner ham i live. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Steinar Bakke. Skrevet 24. oktober 2004 Premium Medlem Del Skrevet 24. oktober 2004 Jeg tok beklagelig feil,jeg mente 3 seter og ikke 2 som jeg skrev i innlegget. Dette er triste greier,for dem det gjelder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard Olsen Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 HeliOkopteret har 3 seter om man titter grovt på det bildet som det refereres til i denne tråden. Vil forøvrig nevne at et heliOkopter ikke er det samme som dykkerklokke som det antydes her. Triste greier, tror det er samme pilot som havarerte for ungefær 8 mnd siden også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Så helikopteret på Ulven... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar van der Meeren Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Det stemmer at helikopteret var på Ulven under flystevnet i begynnelsen av september. Dette helikopteret hadde 3 sitteplasser. Jeg kjenner godt flyveren, som også eide helikopteret. Dessverre ser det ut som om det hans sønn som er savnet, og også fryktes omkommet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Bjørnebekk Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Det stemmer at helikopteret var på Ulven under flystevnet i begynnelsen av september. Dette helikopteret hadde 3 sitteplasser. Jeg kjenner godt flyveren, som også eide helikopteret. Dessverre ser det ut som om det hans sønn som er savnet, og også fryktes omkommet. sønnen er nå bekreftet død. Mine tanker går til familien. synd når sønt skjer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Kondolerer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Kondolerer... vet ikke helt men syns jeg leste på text tv nettop at servikatet hans ikke var gyldig i Norge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Tekst-tv Her står det at helikopteret ikke var lovlig registrert i Norge, ikke sertifikatet til piloten slik eg tolker deg Per-Kristian. Uansett, mine tanker går til familien. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 ok jeg som leste feil da enkelt og greit Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Loen Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 I følge Bergens Tidende hadde piloten ikke gyldige sertifikater for Norge. nettside Kjell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Jøss fordel å ha papira iorden, blir jo "hengt" ut i pressa når alt går galt, som ikkje å miste sønnen vart straff nok. Men offtopic, burde ikkje et helikoptersertifikat utstett i usa, kunne brukes i Norge uten alt byråkratiet? er alt for mye papir drit som kunne kappes bort. Er vel like strenge regler i USA som her i Europa? Eller er Norge så spessielt at en må ta ekstra prøver? Kan noen forklare meg kvifor det må vere slik? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 det kan du sikker spøre om i Pilotene svarer.... der får du sikkert svar om hvorfor det er slik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Vel, regler, fraseologi og annen teori varierer en del mellom Europa og USA. Et eksempel er vel at "hold short" (tror jeg det var) i Amerika betyr line up and wait, mens i Europa betyr det at man skal vente ved holding point. En av årsakene til disse forskjellene er at vi har to forskjellige organisasjoner, JAA og FAA som hver har sine regler, og Europa vil ikke føye seg for USA og omvendt, så derfor står hver på sitt i stedenfor å inngå et sammarbeid (slik jeg har forstått det). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Bjørnebekk Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Jøss fordel å ha papira iorden, blir jo "hengt" ut i pressa når alt går galt, som ikkje å miste sønnen vart straff nok. Men offtopic, burde ikkje et helikoptersertifikat utstett i usa, kunne brukes i Norge uten alt byråkratiet? er alt for mye papir drit som kunne kappes bort. Er vel like strenge regler i USA som her i Europa? Eller er Norge så spessielt at en må ta ekstra prøver? Kan noen forklare meg kvifor det må vere slik? Det er for at luftfarts tilsynet skal ha mer kontroll. jeg syns det bare er positivt, da blir det tryggere for alle. vet at mine utttalelser her er kontroversielle. men har hørt endel skrek historier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Tore Elvheim Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Takk Arild, den hjalp, skjønner det litt bedre, men synest alikevel at det er litt merklig at det ikkje går ann å lage noe felles for heile verden, men om ein tenker seg om så ville det jo alldri ha godt bra Alle vill vel ha det tilpassa sitt nærmiljø... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Martin Walberg Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Vel, regler, fraseologi og annen teori varierer en del mellom Europa og USA. Et eksempel er vel at "hold short" (tror jeg det var) i Amerika betyr line up and wait, mens i Europa betyr det at man skal vente ved holding point. Nesten. Hold short betyr hold short av runway her også. Men: "Cessna xxx position and hold 27R" betyr det samme som å "line up and wait" i Europa. En av årsakene til disse forskjellene er at vi har to forskjellige organisasjoner, JAA og FAA som hver har sine regler, og Europa vil ikke føye seg for USA og omvendt, så derfor står hver på sitt i stedenfor å inngå et sammarbeid (slik jeg har forstått det). Jeg vet ikke hvorfor de ikke kan samarbeide, men det er riktig som du sier at det to helt forskjellige systemer. Alt er lagt opp bittelitt forskjellig på så mange områder, så de føler seg vel ikke trygge på hverandre Blant annet er teorien lagt opp annerledes her borte. Hvis man begynner på ab-initio utdanning f.eks, så er det vanlig at man først går i PPL klasseromsundervisning, mens man ganske raskt begynner å fly. Så, etter man flyr opp til PPL begynner man med instrument-klasserom og flyr instument-delen. Deretter kommer CPL/ME-program osv osv. -Ikke rett inn i 14 leksikon før man i det hele tatt nesten begynner å fly sånn som visse andre steder! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marcus Krogtoft Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Du kan i utgangspunktet ikke fly et fly i norge med annet lands registrering med et norskt sertifikat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.