Gå til innhold

Full stans på Gardermoen


Alex Solvang

Anbefalte innlegg

YES! En till! ""

 

Piloter som lever under slik usikkerhet er definitivt ikke psykisk skikket til å arbeide i et yrke som krever deres fulle og hele konsentrasjon.

 

Faktum är att det är många piloter som inte anser sig fit for flight i sådana tillfällen, och låter bli att flyga.

 

Men, även om man nu jobbar i ett bolag med dålig ekonomi och har ett uppsägelses hot vilande på sina skuldror så kan man komma över det. Det vet jag allt om..! ""

 

Röyken flygledarna blev upprörda över hur deras arbetsgivare har behandlat dem i utredningen om deras arbetsplats. De blev för upprörda för att jobba, men kom över det efter 1-2 dagar...

 

För allt DU vet...eller tror... så kan ju Delta och United piloterna ha blivit bättre behandlade och kanske har ett gott samarbete med sin arbetsgivare så de inte blir så trampade på, även om bolaget går dåligt? Kan det vara så?

 

Kan det också vara så att de måste få lov att bedöma sina egna psykiska förutsättningar själva, eller anser du dig bättre ägnad till att göra det för de?

 

Trafikken som kontrolleres av Røyken krever visstnok flygeledernes 100% ytelse. Sammenlignes dette luftrommet med f.eks London, Chicago eller New York

 

Kan det vara så att antalet flygledare är anpassat till mängden traffik på alla de ställen du refererar till..?

 

Kan det också vara så att man kan lära sig att hantera ett högre stressnivå, men att det inte är en prestations reserv man bara kan upparbeta på en dag för att man tycker att man behöver ett överskott..? ""

 

Statens Haverikommision är bekymrad över situationen:

http://www.boarding.no/art.asp?id=12925

 

Och okoncentrerade flygledare har gjort fel förr:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=214409

 

Men det är förståss lögn allt samman..? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 263
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Hehe, jeg må le av Jørgen Toll her...

 

Han ser ikke skogen for bare trær ""

 

"Alle" som uttaler seg offentlig skjønner at dette var en "sutreaksjon", bortsett fra noen få her (og bortsett fra flygerlederne da selvf.); men det er jo et flightsim forum, og man forsvarer jo "sine" så....

 

Men det er klart, det er jo ingen hyggelig beskjed å få, så jeg forstår jo at er det en kultur som synes det er greit å misbruke makten man har, er ikke veien lang til en slik aksjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg må le av Jørgen Toll her...

 

Nu är du direkt latterlig..! ""

 

Bara le du! Jag tar inte dig speciellt seriöst heller.

 

Han ser ikke skogen for bare trær

 

Hm? Detsamma kan faktiskt sägas om dig. Men det har du ingen förståelse för.

 

"Alle" som uttaler seg offentlig skjønner at dette var en "sutreaksjon", bortsett fra noen få her

 

Ja! Till och med HSLB! Nej, vänta nu. Det gör de inte...

 

Men Rune Jansen, och en hel hög med andra okunniga bedrevitere som tror på populistisk media, tycker det här var en olaglig aktion, så därför måste det vara det.

Ok!

 

Rune, faktum kvarstår att du inte kunnat motbevisa ett enda argument jag haft här i denna tråd, och du har heller inte kommit med bättre påståenden än att "du tror" flygledarna strejkade.

Min tur att le lite av dig ändå! ""

 

Kom tillbaks när du vet vad du talar om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok gjerne et problem her ser det ut til at folk har for trygge og gode jobber til at endel ser ut til å forstå.

 

Jeg var selv lovet jobb i sommer i flybransjen, men pga av diverse årsaker fikk jeg kontrabeskjed noen dager før jeg skulle reise for å starte på kurs. Det var en fryktelig hard opplevelse, plutselig røyk alle planene jeg og madammen hadde om å flytte, man måtte starte å pakke opp igjen ting, plutselig var ikke inntekten (og dermed mulighetene til å betjene et forholdsvis stort utdanningslån)lengre til stede, IGJEN. Jeg var så drittlei og møkkaforbanna i noen dager at jeg holdt på å rive ned huset vi nå bor i med bare nevene. Og jeg tenkte ikke engang på å sette meg bak spakene i et fly (selv om jeg fikk en telefon med forespørsel om å fly en tur med noen venner, så var det enkelt å si nei i en slik situasjon).

 

Riktignok var det nok ikke helt samme situasjon som flygelederene kom opp i. Men når man har slike reaksjoner og føleser, da bør man heller holde seg vekk ifra flyet og radarskjermen, enkelt og greit.

 

Vel, siden HSLB ble nevnt her vil jeg bare nevne: jeg har totalt mistet respekten for Havarikommisjonen. Jeg tror faktisk mye av arbeidet demmes er basert på synsing og at dem totalt ignorerer folk som har tiårsvis erfaring med fly og mekking på slike farkoster. Jeg presiserer at dette er min personlige oppfatning av dem og at jeg må få lov til å ha den oppfatningen selv om endel andre her inne sikkert ikke deler min oppfatning. Mere vil jeg ikke si om den saken offentlig.

 

Hallo det har da ingen ting med hvilken jobb man har? alle skjønner jo at dette var en aksjon,enten at man har trygg jobb eller ikke, syntes ikke den var noe saklig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen har det for godt når de blir grinete for å vite at det blir noen omstillinger om fire år!! De fleste andre må trøste seg med tre måneders oppsigelse på dagen når arbeidsgiver skal omstrukturere..

 

Beste innlegget så langt....det er slik det er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallååååååååå???

Någon hemma?

 

Om du har 3 månader eller 3 år uppsägnings tid har inget med saken att göra om du känner att din uppsägning är orättvis.

 

Tänk dig att chefen kallar in dig och säger att du måste sluta för att han vill anställa en fetter som behöver jobb.

Hade du inte blivit förbannad? Naturligtvis hade du det!

 

På samma vis hade flygledarna på Röyken det när de fick höra att de måste flytta pga vad som verkar vara helt felaktiga grunder. De blev förbannade för att de kände sig överkörda.

 

Ta så och läs om "Etter en privat telefonsamtale var flygelederen så ute av seg at han satte 156 passasjerer i livsfare over Brandbu"

 

Är du upprörd så går koncentrationen ned. Det vet alla som prövat. Det vet alla psykologer.

 

Flygledarna har i sitt regelverk att de inte har lov att arbeta när de känner att de inte kan koncentrera sig nog.

 

Vad är problemet? Varför skulle flygledarna ha jobbat och riskerat fler episoder som i linken ovan? Svara mig på det någon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit for deg som bor i sverige.....

 

[bästa Robert DeNiro, från "Taxi Driver", imitation]

"You talkin' to me?" ""

 

Har bott i Norge i snart 8 år jag... Vad nu det har med saken att göra..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit for deg som bor i sverige.....

 

selv om han skriver på svensk, så betyr det ikke at han bor der... men det er kanskje også vanskelig å forstå?

 

HAllo skjønner at du er lei, så på yrket ditt nå i infoen din, men tror jeg forstår like mye som deg, synes det er drit bra at dere setter fokus på det penge sløseriet som foregår, men selv om du sitter oppe i skyene så skjønner du vell at folk blir litt fukket opp når dere aksjonerer som dere gjør,,,, jeg forstår dere, og sympatiserer med dere, men formen deres for aksjon rammer så mange...det er der det går galt......det ser det ikke ut som alle skjønner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit for deg som bor i sverige.....

 

[bästa Robert DeNiro, från "Taxi Driver", imitation]

"You talkin' to me?" ""

 

Har bott i Norge i snart 8 år jag... Vad nu det har med saken att göra..?

 

Make my day...he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

För allt DU vet...eller tror... så kan ju Delta och United piloterna ha blivit bättre behandlade och kanske har ett gott samarbete med sin arbetsgivare så de inte blir så trampade på, även om bolaget går dåligt? Kan det vara så?

Jeg har ikke påstått jeg vet noe som helst om situasjonen. Men hva vet du? Fortell!

 

Kan det också vara så att de måste få lov att bedöma sina egna psykiska förutsättningar själva, eller anser du dig bättre ägnad till att göra det för de?

 

Makan til krass tone da.... hehe.

Du mener fremdeles dette ikke var en aksjon? Da må jeg nesten tro at avinor hjernevasker sine flygeledere under utdanningen, og får de til å reagere helt likt og ha samme terskel for å føle seg uskikket til å arbeide.

 

Kan det vara så att antalet flygledare är anpassat till mängden traffik på alla de ställen du refererar till..?

 

Har det overhodet noe med saken å gjøre?

Lytt til ch.9 på en dag med thunderstorms i nærheten av f.eks Chicago en gang du har sjansen, og sammenlign det med det du hører på jobb ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke påstått jeg vet noe som helst om situasjonen. Men hva vet du? Fortell!

 

""

Det var inte jag som började med en helt oväsentlig jämförelse mellan flygledare i Norge och flygbolag i USA, det var det du som gjorde. Så förklara gärna hur det hänger ihop..! Jag lyssnar! ""

 

Jag ser fortfarande inte varför du anser att flygledarna på Röyken inte kan få bli sura över den helt värdelösa behandlingen de har fått av sin arbetsgivare..?

 

Hade det verkligen funnits goda argument för att flytta kontrollcentralen till Sola så tror jag inte flygledarna hade blivit så förbannade och upprörda.

 

Du mener fremdeles dette ikke var en aksjon? Da må jeg nesten tro at avinor hjernevasker sine flygeledere under utdanningen, og får de til å reagere helt likt og ha samme terskel for å føle seg uskikket til å arbeide.

 

Vem har sagt att alla reagerade likt?

 

Du har tydligen inte läst mina inlägg på förra sidan, eller så kan du bara inte svara på min fråga där.

 

Om du inte kan svara på det, kan du då försöka ge mig ett svar på detta:

 

Varför måste detta ha varit en aktion från flygledarna, när det faktisk är fullt möjligt att de var för okoncentrerade för att jobba?

 

Läs om flygledaren som var för okoncentrerad på jobb:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=214409

 

Säg mig så varför flygledarna, som var så upprörda, skulle trotsa sitt regelverk och riskera att skapa en liknande situation som i artikeln ovan???

 

Att alla reagerade har kanske att göra med att de allesamman jobbar på samma arbetsplats, och informationen de fick gällde negativa nyheter om just deras arbetsplats..?

 

Har det overhodet noe med saken å gjøre?

 

Nej! Nettop! Så varför börjar du surra om att norska flygledare inte kan jobba i USA, m.m. Det har inget med saken att göra!

 

Ta och läs resten av vad jag skrev om den jämförelsen din:

"Kan det också vara så att man kan lära sig att hantera ett högre stressnivå, men att det inte är en prestations reserv man bara kan upparbeta på en dag för att man tycker att man behöver ett överskott..?"

 

Bara för att flygledare i Norge kanske är vana till ett lättare tempo så betyder inte det att de har lättare att hantera emotionell stress. Du kan inte bara överföra psykiska resurser så.

Den arbets betingade stressen en flygledare hanterar ger en viss kapacitet som dessvärre är till liten eller ingen hjälp när han måste hantera emotionell stress.

 

Menar du verkligen att det måste vara fel?

 

Varför måste det ha varit en aktion?

Varför kan det inte ha varit en (psykologisk) reaktion?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du egentlig er en skapflygeleder jeg, Jørgen. ""

 

Makan til engasjement og oppreisning på barrikadene for en yrkesgruppe annen enn din egen, har jeg knapt nok sett tidligere!

 

Ikke enig alt du skriver, men innsatsviljen og ant. timer du må ha lagt ned i argumentasjon og forvar for flygeledernes reakjon og handlinger siste uken, må då gå opp i flere dagsverk?

 

Rett og slett imponerende! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det engang slik at mennesker er skapt relativt ulike. Selv om Avinor søker å få relativt de samme mennesketypene innen visse egenskaper som sine flygeledere, vil det alltid være mange variasjoner. Sannsynligheten for at da ALLE er ute av stand til å gjøre jobben sin, er tilnærmet lik NULL.

I dette tilfellet velger jeg å tro på hva som er sannsynlig, og ikke hva flygelederne og deres forsvarere påstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du egentlig er en skapflygeleder jeg, Jørgen.

 

Jag försökte bli millitär flygledare, eller Radar Jaktledare som det heter i Flygvapnet. Men det dög jag inte till, så då fick det bli pilot ""

Hoppas nu på att jag kan få minst 10 flygledare till att rekommendera mig så jag kan få byta jobb! ""

 

Makan til engasjement og oppreisning på barrikadene for en yrkesgruppe annen enn din egen, har jeg knapt nok sett tidligere!

 

Nej! Och tror du jag får något för det? De skulle inte tveka att rapportera mig för minsta lilla förseelse om de fick chansen, oavsett hur mycket jag slåss för de! FBI, CIA, POT, etc. är inget mot ATC! Angivare hela bunten! De lever för att sätta dit piloter. ""

 

Ikke enig alt du skriver, men innsatsviljen og ant. timer du må ha lagt ned i argumentasjon og forvar for flygeledernes reakjon og handlinger siste uken, må då gå opp i flere dagsverk?

 

Sitter hemma med bihulebetennelse. Det här är mitt enda nöje! ""

 

Bara så det är sagt så har jag aldrig bett någon om att vara enig med mig.

Men när enkelte hävdar att "min" (och flygledarnas) hållning MÅSTE vara fel, det kan jag bara inte acceptera när det finns fakta som stöder den hållningen...

 

Ingen kan bevisa att flygledarna gjorde sig skyldiga till en olaglig strejk.

 

Det finns därimot fakta som talar för att de gjorde rätt som valde att följa sitt regelverk och inte arbeta.

 

Varför fortsätter då enkelte då att hårdnackat hävda att det måste ha varit en olaglig strejk?

 

Jaja. Natti natt! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Ett sista svar innan sängdags...

 

Sannsynligheten for at da ALLE er ute av stand til å gjøre jobben sin, er tilnærmet lik NULL.

 

Det är DIN bedömning, som inte har något som helst fakta grundlag.

Grupp dynamik är också ett ganska intressant kapittel inom psykologin. Männsikor har en förmåga att följa strömmen. Blir en upprörd, så sprider det sig snart.

 

Poänget är inte HUR de blev upprörda, men ATT de blev det...

 

Tror du flygledaren, i artikeln som jag länkade till, visste att han skulle ha nedsatt koncentrations förmåga efter sitt upprörande telefon samtal?

Tror du han visste att han var så upprörd att han skulle missa att 2 flyg var på väg att kollidera?

Om han visste det, tror du då att han skulle satt sig vid radarn och leda flygtraffik?

 

Så till Röyken.

Tror du flygledarna där visste att de skulle ha nedsatt koncentrations förmåga efter den upprörande informationen?

 

Oavsett vad de visste om det så chansade de inte med säkerheten, för möjligheten fanns där, och av vishet från tidigare händelser (ref. artikeln) så visste de hur det kunde gå...

 

Det är en fullt möjlig förklaring. Du har fortfarande till godo att visa mig varför det inte kan ha varit på det viset...

 

Go'natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forsvarer en håpløs sak Jørgen. Alle har skjønt hva dette var, du trenger ikke kverulere mer..og komme med argumenter som at du vet bla bla...på tide å våkne opp til den virkelige verden nå ""

 

Problemet nå er hvordan man skal kunne stole på denne yrkesgruppen igjen. Istedet for å aksjonere på redelig vis og få forståelse fra folk flest, gjorde de altså dette, misbrukte sin makt, og viste folk hva de er "laget av" og er istand til. Hadde de bare innrømmet at det var en aksjon, men de gjør ikke det engang. Hvordan kan man da stole på dem når de skriker om flysikkerheten?!

 

Håpløst!

 

Dagbladet 1

 

Dagbladet 2

 

Dagbladet 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Har forsøkt å følge med i denne diskusjonen en stund, både her på forumet og i media, men er fortsatt ikke blitt noe særlig klokere på hvorfor Avinor på død å liv må flytte kontrollsentralen fra Røyken til Sola! ""

 

Med bakgrunn i det lille jeg har fått med meg, så dreier det seg hovedsakelig om økonomi!

 

Har derfor et par spørsmål som det kunne vært greit å få svar på:

 

For det første: Hva regner Avinor med å spare på å flytte kontrollsentralen fra Røyken til Sola?

 

For det andre: Hvor lang tid går det før de investeringer som er gjort på Røyken blir innspart ved en eventuell flytting? Har forstått det slik at det de siste årene er gjort betydelige investeringer på Røyken! Og hvor mange år vil man bruke for å tjene inn de investeringer som må gjøres på Sola før man ser resultater av flyttingen økonomisk? ""

 

For det tredje: Vil en eventuell flytting få noen innvirkning på lufttrafikkkontrollen over Sørnorge? Vil flyttingen bety at vi som reisende kan føle oss tryggere som passasjerer i fly enn om sentralen fortsatt forblir på Røyken?

Dersom konklusjonen på mitt siste spørsmål blir ja, da støtter jeg flyttingen 100%, hvis ikke så skjønner jeg overhodet ikke hvorfor den på død å liv må flyttes! ""

 

Forøvrig vil jeg ikke blande meg inn i diskusjonen om hvorfor flyvelederne kollektivt blir uskikket til å utføre jobben sin, men jeg skjønner godt at dette kan begrunnes i frustrasjon over en avgjørelse som kan oppfattes som unødvendig!

 

På meg virker det også slik! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune, du kommer igen med argument som att "alla har förstått" och "alla vet" med mera. Du, och de du syftar till saknar insikt att förstå problemet, det är tydligt.

 

Du undgår att svara mig på varför detta måste ha varit en aktion, och du kan heller inte svara på varför det inte kan ha varit som flygledarna hävdar.

 

Så länge du inte kan komma med sakliga argument som kan besvara de 2 frågorna så ser jag ingen poäng att diskutera detta med dig. Till det har du allt för liten kunnskap.

 

Den dagen du börjar ta lite ansvar själv så kanske du kommer att förstå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok blitt slik her i norge at det etter hvert er en ny gruppe "blåruss" som overtar styre og stell. De ser dette på en helt ny måte som for de aller fleste, med meg, er ubegripelig.

Når de skal spare penger ser de ikke på hva noe har kostet, men hva det vil koste framover. Gjort er gjort tenker de, og om så Røyken hadde kostet 10 milliarder hadde det ikke betydd noe. Det eneste de ser på er hva kostnadene framover blir, og da kom de vel til at Sola ble et bedre alternativ.

 

Det samme skjedde i posten. De betaler sikkert ennå husleie for en drøss med eiendommer de inngikk lange leiekontrakter med og som de flyttet ut fra etter et par år når postkontorer skulle nedlegges og flyttes i butikk. En del nye postterminaler ble også tømt, alt fordi gamle kostnader ikke teller når disse nye kostene tar fram kalkulatoren sin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fortfarande till godo att visa mig varför det inte kan ha varit på det viset...

 

 

Tror du flygledaren, i artikeln som jag länkade till, visste att han skulle ha nedsatt koncentrations förmåga efter sitt upprörande telefon samtal?

Tror du han visste att han var så upprörd att han skulle missa att 2 flyg var på väg att kollidera?

Om han visste det, tror du då att han skulle satt sig vid radarn och leda flygtraffik?

Som jeg tidligere har nevnt så hviler aldri underbevisstheten, og da kan vi heller ikke vite om eller når opplevelser evt. medfører noen (negative) reaksjoner. Hvordan kan da en flygeleder gardere seg mot dette? Blir dette trenet på? (jfr. brannøvelse). Er psykologi en del av utdannelsen?

 

Det är DIN bedömning, som inte har något som helst fakta grundlag.

Grupp dynamik är också ett ganska intressant kapittel inom psykologin. Männsikor har en förmåga att följa strömmen. Blir en upprörd, så sprider det sig snart.

Poänget är inte HUR de blev upprörda, men ATT de blev det...

Ingen kan frembringe beviselige fakta om hva som i enhver situasjon skjer i den enkeltes psyke. Men fakta skaper aldri "angst". Det er tvert imot usikkerhet , det å ikke vite, som skaper angst. I bedriftspsykologien er det en kjent sak at dette nettopp kan skje i en bedrift som signaliserer nedskjæringer eller omstillinger blandt de ansatte.

 

En bedrift kan oppleve en radikal nedgang i effektiviteten, nettopp fordi det å ikke vite hvem det gjelder kan gjøre den enkelte usikker og handlingslammet . Når derimot håpet er ute og fakta ligger på bordet er i realiteten "faren" over.

 

Jeg forutsetter at flygelederne kjente til at Avinor arbeidet med en innstilling der antall sentraler skulle reduseres. Hvor høyt var angsnivået/stressnivået i dagene før Avinors offentliggjøring? Det må ha rådet stor usikkerhet . Spenningen må ha vært på topp dagen før . (fikk de nok søvn?). Spørsmål som: "hva kommer til å skje med meg" må ha kvernet i de fleste ansattes hoder, spesielt i dagene før. Ble flytrafikken lammet da?

 

Om Røyken identifiserer seg som en "vernet bedrift", burde i det minste angstnivået være relativt høyt på Sola. Hvorfor var det ingen der som følte seg uskikket (hadde nedsatt konsentrasjon) før offentliggjøringen? Det er for meg en gåte.

 

Så till Röyken.

Tror du flygledarna där visste att de skulle ha nedsatt koncentrations förmåga efter den upprörande informationen?

Oavsett vad de visste om det så chansade de inte med säkerheten, för möjligheten fanns där, och av vishet från tidigare händelser (ref. artikeln) så visste de hur det kunde gå...

Dersom de har psykologisk selvinsikt burde de vite at Avinors planer om nedleggelse/flytting sansynligvis ville/kunne medføre nedsatt konsentrasjon. Jeg forventer at de prioriterer sikkerheten først, men hva ble gjort i dagene før ? Det var vel da usikkerheten og angsten både i Røyken og Sola var størst ?

 

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du undgår att svara mig på varför detta måste ha varit en aktion, och du kan heller inte svara på varför det inte kan ha varit som flygledarna hävdar.

 

Det har blitt svart på opptil flere ganger i denne tråden..følg med i timen. Gidder ikke gjenta både meg selv og andre..

 

Det som virkelig hadde vært graverende, er om det IKKE hadde vært en aksjon. Da hadde vi hatt flygerledere som ikke har noe i jobben å gjøre. LINK Heldigvis ser det ut til at man er klar over dette også på stortinget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg tidligere har nevnt så hviler aldri underbevisstheten, og da kan vi heller ikke vite om eller når opplevelser evt. medfører noen (negative) reaksjoner. Hvordan kan da en flygeleder gardere seg mot dette?

 

Precis det jag menar!

Och eftersom det är stor sannolikhet för försämrat reaktionsmönster och dålig koncentration, vid ett tillfälle som detta, så sätter man säkerheten främst och utsätter sig inte för en situation där du kan bli orsaken till ett haveri.

 

Ville du ha tagit ansvaret för flygsäkerheten den dagen då flygledarna valde att inte jobba? Kunde du ha sagt till de att de var psykiskt arbetsföra, och tagit ansvaret för deras handlingar?

Om du svarar "ja" på detta, vad ville du sagt till HSL om det hade hänt en olycka?

 

Ingen kan frembringe beviselige fakta om hva som i enhver situasjon skjer i den enkeltes psyke. Men fakta skaper aldri "angst". Det er tvert imot usikkerhet , det å ikke vite, som skaper angst. I bedriftspsykologien er det en kjent sak at dette nettopp kan skje i en bedrift som signaliserer nedskjæringer eller omstillinger blandt de ansatte.

 

Menar du att angst är det enda som kan påverka din koncentration? Sinne då? Upprymdhet (glädje)?

 

Men din beskrivelse passar ganska bra på de aktuella händelserna. Ledelsen kom ut med sin instilling till styret om att lägga ned Röyken. Det skapade kanske angst, sinne och upprörda känslor. Det stod inte klart att styret skulle vedta beslutet föränn igår...

 

Faktum kvarstår att det är fullt möjligt att få reaktioner som flygledarna fick när människor utsätts för negativa nyheter av detta slag.

Ett annat faktum är att de reaktionerna flygledarna fick kan verka nedsättande på deras arbetsförmåga.

 

Jag förstår fortfarande inte hur enkelte kan påstå att det inte finns en möjlighet för att flygledarna faktiskt gjorde rätt i att inte jobba..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på kompetansen

Fremskrittspartiet begynner å tvile på om det er de riktige folkene som jobber som flygeledere når de blir så lett satt ut følelsesmessig. Flygeledere er spesialutdannet til å takle stress og følesesmessige situasjoner.

 

Sitat fra den LINK'en til avisa du ga oss..

Vell, så LETT satt ut ja, hvordan vet jeg, vi og dere hvordan hver enkelt hadde det når de fikk denne beskjeden? Vel, prøv å sett dere inn i deres situasjon, og ikke pasasjerene sin situasjon (atm), sett at du har en kone, 3 barn, konen din har full stilling en eller annen plass og trives kjempebra, de 3 barna dine på ja, la oss si 7, 13 og 15 har mange gode venner, dere har kjøpt dere et nydelig hus i et nydelig miljø hvor ungene og dere selv trives kjempegodt, ungene gjør det bra på skolen, dere har alle kjempe gode venner, grillfest i nabolaget osv osv. Dere har gode minner fra da Jonathan fylte 10 år, hvordan bursdagen hans ble feiret osv. Så kommer bomba, flytte eller se deg rundt etter en ny jobb! Den av dere som kan komme her å si at "dette" ikke ville fått dere til å miste konsentrasjonen vet jeg ikke helt om har noen verdier i livet sitt..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...