Jump to content
Sign in to follow this  
Alex Solvang

Full stans på Gardermoen

Recommended Posts

Noen har det for godt når de blir grinete for å vite at det blir noen omstillinger om fire år!! De fleste andre må trøste seg med tre måneders oppsigelse på dagen når arbeidsgiver skal omstrukturere..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan noen fortelle meg hvordan investeringen på 1 milliard norske skatte kroner som er gjort/skal gjøres på Røyken kan forsvares ""

 

Hilsen en litt forvirret widerø passasjer som endelig har klart å komme seg hjem etter en lang dag på flyplassen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Først og fremst: Jeg var ute og reiste både mandag og tirsdag. Fikk ingen informasjon om at luftrommet var stengt av reisebyrået eller flyselskapet. Så hvordan fant jeg det ut? En kollega hadde en kone som satt fast i Stockholm og ringte meg halv tolv for å finne ut hva det var som skjedde.

 

Jeg ringte reisebyrået, som ikke skjønte noenting, fordi flyselskapet ikke visste noenting, fordi Avinor var i kaos... Mitt forslag var å forsøke en ombooking fra Sola - Oslo, Oslo - Helsinki til Sola - København, København - Helsinki. Reisebyrået: Er det mulig? Er ikke hele luftrommet over Sør-Norge stengt? Nei, svarte jeg. Sola har jo egen kontrollsentral, og det må da være mulig å fly utenfor Røykens område...

 

Noe det selvfølgelig var, og jeg ankom Finland en time forsinket. Samme prosedyre på vei hjem tirsdags kveld, med ankomst Stavanger 1 1/2 time etter planen. Ikke akkurat noen fæl opplevelse for meg, med andre ord.

 

Så til saken:

 

Jeg støtter flygelederne fullt ut. Ja, de lammet trafikken, og ja, mange er sinte og sure. Personlig tror jeg at jeg hadde valgt å ikke fly via Oslo dersom flygelederne hadde fortsatt med operativt arbeide mens de funderte på hva som skulle skje videre.

 

Det de av dere som ikke støtter flygelederne i denne saken bør se litt nærmere på, det er konsekvensene av Avinors innstilling. Jeg har selv opplevd å få følgende beskjed av en flygeleder en gang: Beklager, det er så mye trafikk akkurat nå, at jeg ikke så dere! Vi var veldig nære en kollisjon akkurat da, så jeg vil heller ha en flygeleder for mye på jobb, enn en for lite! Det samme gjelder kontrollsentraler...

 

Støtter alle her som har kommet til flygeledernes unnsetning. Ser at en del av de som har svart flyr i virkeligheten, og dermed har, som meg, fått føle Avinors bemanningspolitikk på kroppen.

 

Til alle i Stavanger-området: Ikke glem at Avinor på Sola tidligere fikk sterk kritikk pga. dårlig bemanning i tårnet!

 

Og til resten: Husk kollisjonen over Tyskland.

 

Flysikkerhet har ingenting med økonomi å gjøre. Den som mener det, skal f*** meg få fortelle meg verdien av et menneskeliv! Her er det f. eks. ikke snakk om å bruke 1 milliard kroner for å redusere muligheten for at 1 person blir drept i løpet av 15 år på en plattform. Det er helt andre tall og andre konsekvenser med i bildet.

 

Beklager på forhånd hvis jeg støter noen nå: Hvem av dere ville vært blant SAS-passasjerene i Milan? Hvor lite var det egentlig som skulle til for at alle kunne vært i live i dag?

 

Overdramatisering, kanskje. Det kommer jo aldri til å skje med meg, tenker vi. Vel, VÅKN OPP! Det må jo dessverre skje med noen, og hvem sier at det ikke blir deg neste gang?

 

For the record: Jeg har ikke flyskrekk, og er like flygal som før ""

Share this post


Link to post
Share on other sites

VG.no

 

Da er det besluttet at SAS Braathens sender regninga på 15 millioner for merutgifter til Avinor. Fornuftig og det eneste riktige - mener jeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm!

 

Om flygelederne ikke klarer jobben sin fordi de får vite at de må flytte om 4 år, lurer jeg på hva slags psykiske tester disse har gjennomgått. De som evnt ikke klarer jobben sin pga. noe sånt, har ikke noe i en så presset jobb å gjøre.

 

Dette er selvfølgelig ikke problemet. Må si jeg har mistet respekten for denne yrkesgruppen. Når det aksjoneres på denne måten, kan liv og helse settes i fare, det sier litt om hvor reflekterte disse flygerlederne er. Minner mer om bortskjemte unger. ""

Share this post


Link to post
Share on other sites

[sitat

 

NEEEJ! De är Donalds Onkel!

 

[image]http://home.online.no/~s-joetol/artimages/tromsoatc.jpg[/image]

 

""

 

Jørgen, jeg trodde du visste at det er stygt å mobbe de som er langt nede med traumatiske opplevelser..?? Men neida, vri den siste rest av mental styrke ut av oss sånn at du kan godte deg skikkelig... Har ikke noen særlig sans for måten du opererer på, Jørgen...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Men hva med en bussjåfør? Hvis han er ukonsentrert kan han drepe like mange folk som om et mindre flykrasj. Likevel blir han nok møtt med latter om han melder seg "unfit".

 

Det gör han troligtvis. Det är ett lysande exempel på hur det inte ska gå till, och säger mer om busschaufförer än flygledare... Så händer det att Busschaufförer kör av vägen pga bristande koncentration också.

Og den vanlige bilist er vel heller ikke noe bedre(værstingen kanskje "" ), når vi ser på statistikken. Etter 16 timer på jobb, tviler jeg på at enkelte er like våkne? Bare som et eksempel. Tungtransporten har også flere rettninglinjer å gå etter når det gjelder viletid.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Har ikke noen særlig sans for måten du opererer på, Jørgen...

 

Tur för dig att jag inte opererar då..!

Färdig med allt skrivarbete nu?

Där gjorde jag det igen! "" Rackarns! Sorry! ""

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Skjønner overhode ikke hva du snakker om.............

 

Är det så mycket annat du skjönner då..?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hmmm!

 

Om flygelederne ikke klarer jobben sin fordi de får vite at de må flytte om 4 år, lurer jeg på hva slags psykiske tester disse har gjennomgått. De som evnt ikke klarer jobben sin pga. noe sånt, har ikke noe i en så presset jobb å gjøre.

 

Dette er selvfølgelig ikke problemet. Må si jeg har mistet respekten for denne yrkesgruppen. Når det aksjoneres på denne måten, kan liv og helse settes i fare, det sier litt om hvor reflekterte disse flygerlederne er. Minner mer om bortskjemte unger. ""

 

Om du hadde vært utdannet flygeleder, hatt jobb i ENOS CTR, hatt kone som har fast jobb, 3 barn som går på skole og trives meget godt, gode naboer, masse venner osv, så fått beskjed om at 4 år må du flytte, eller du mister jobben.

 

Kan du ærlig innrømme at du ikke hadde kommet til å tenkt på alt dette? [sensurert], tror dere de som sitter ATC har kun ATC-ting å gjøre? Sove -> Jobb - Sove? Ikke noe liv ved siden av det?

 

"Når det aksjoneres slik som dette kan liv og helse settes i fare..". Jaha? Hvordan da? Å du, lurer på hva du, og de andre som ikke skjønner dette hadde sagt om at det heller hadde stått i avisen: "400 mennesker døde i flysammenstøt over Oslo... Flygeleder som nettopp kom fra møtet hadde fått vite at arbeidsplassen legges ned om 4 år... ulykken skyldtes at flygelederen(e) ikke fulgte regelverket, som sier at de skal melde seg som ikke arbeidsdyktig om de ikke klarer konsentrere seg 100% på jobben."..

 

Ser for meg hva dere hadde sagt da....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om du hadde vært utdannet flygeleder, hatt jobb i ENOS CTR, hatt kone som har fast jobb, 3 barn som går på skole og trives meget godt, gode naboer, masse venner osv, så fått beskjed om at 4 år må du flytte, eller du mister jobben.

 

Kan du ærlig innrømme at du ikke hadde kommet til å tenkt på alt dette? [sensurert], tror dere de som sitter ATC har kun ATC-ting å gjøre? Sove -> Jobb - Sove? Ikke noe liv ved siden av det?

 

"Når det aksjoneres slik som dette kan liv og helse settes i fare..". Jaha? Hvordan da? Å du, lurer på hva du, og de andre som ikke skjønner dette hadde sagt om at det heller hadde stått i avisen: "400 mennesker døde i flysammenstøt over Oslo... Flygeleder som nettopp kom fra møtet hadde fått vite at arbeidsplassen legges ned om 4 år... ulykken skyldtes at flygelederen(e) ikke fulgte regelverket, som sier at de skal melde seg som ikke arbeidsdyktig om de ikke klarer konsentrere seg 100% på jobben."..

 

Ser for meg hva dere hadde sagt da....

 

Enhver yrkesgruppe kan jo se det sånn. Jeg trodde flygerlederne var begavede mennesker med sunn fornuft. Mulig de er begavede, men det flyter ikke over av fornuft synes jeg. Som det ble sagt før her, da kan jo en buss sjåfør se det på samme måten? (og ikke kom med at flygerlederne har en så mye tøffere jobb. En buss sjåfør kan gå på 100% konsentrasjon, selv om det er en "lettere" jobb. Eller en kirurg. Eller en pilot. Eller ambulansepersonell osv. Begynner å bli litt lei av at flygerlederne "forhøyer" seg selv på denne måten. Og det er tydeligvis mange flygeledere, som aldri burde vært det. Godt denne ego kulturen begrenser seg til denne ene yrkesgruppen, ellers hadde norge gått i stå annenhver dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Enhver yrkesgruppe kan jo se det sånn. Jeg trodde flygerlederne var begavede mennesker med sunn fornuft. Mulig de er begavede, men det flyter ikke over av fornuft synes jeg. Som det ble sagt før her, da kan jo en buss sjåfør se det på samme måten? (og ikke kom med at flygerlederne har en så mye tøffere jobb. En buss sjåfør kan gå på 100% konsentrasjon, selv om det er en "lettere" jobb. Eller en kirurg. Eller en pilot. Eller ambulansepersonell osv. Begynner å bli litt lei av at flygerlederne "forhøyer" seg selv på denne måten. Og det er tydeligvis mange flygeledere, som aldri burde vært det. Godt denne ego kulturen begrenser seg til denne ene yrkesgruppen, ellers hadde norge gått i stå annenhver dag.

 

Spørsmålet er vel ganske enkelt: Hvem sine hender vil du egentlig legge ditt liv i?

En person som er fokusert på arbeidsoppgavene sine, eller en som sitter å reflekterer over familiens fremtid de neste 5 årene som følge av en "bombe" sluppet av ledelsen?

 

En bussjåfør har ansvaret for under hundre liv til enhver tid?

En bilist har ansvaret for under ti liv til enhver tid?

En flygeleder har hvor mange fly på skjermen?

 

Det er greit nok å sammenligne yrkesgrupper, men en ting som er unødvendig å diskutere, er hvilke konsekvenser manglende konsentrasjon har for de forskjellige yrkesgruppene.

Det er fint liten tvil om at i de fleste situasjoner så ville en flyulykke ta flere liv enn i noen andre tilfeller.

 

Det er veldig lett å mene noe om andres situasjon, eller hva? Spesiellt for folk her som kanskje ikke er ferdige med skolen engang?

 

De fleste som jobber bør har noe forståelse for at enhver negativ beskjed som angår arbeidsplass eller fremtidig inntekt vil ha en ganske stor innvirkning på tankegangen? At det er flere år frem i tid gjør ikke saken så mye bedre, med tanke på at mange nok er etablert med både hus og familie, så enhver relokalisering vil påvirke ens liv i en stor grad...

 

Mitt synspunkt iallefall...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spiller ingen rolle om det er 10 eller 1000 personer etter min mening....100% konsentrert skal man være uansett, så lenge man har ansvaret for menneskeliv. Det overrasker meg at noen faktisk "kjøper" argumentasjonen flygelederne kommer med..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spiller ingen rolle om det er 10 eller 1000 personer etter min mening....100% konsentrert skal man være uansett, så lenge man har ansvaret for menneskeliv. Det overrasker meg at noen faktisk "kjøper" argumentasjonen flygelederne kommer med..

 

100% konsentrert vil man aldri være, så slike fantasitall kan du bare glemme.

At du ikke klarer å skille på 10 og 1000 liv er synd, for det tror jeg de fleste klarer. Jo større ansvar du har, jo viktigere er det selvfølgelig at du er i stand til å gjøre jobben din.

 

Det er ikke snakk om å "kjøpe" argumenter i det hele tatt. Jeg har sympati for enhver som får forandret arbeidssituasjonen sin på en slik måte, og siden flygelederene har muligheten til å takke nei til å jobbe i en situasjon hvor de føler at de ikke er "skikket", så synes jeg det var riktig gjort.

 

Tror nok mange arbeidsulykker kunne vært unngått om flere hadde hatt den muligheten, for mangel på konsentrasjon er en alvorlig kilde til arbeidsulykker.

 

Hvis du helt ærlig kan si at du aldri har opplevd en situasjon hvor du har mistet fokus på det du driver med, så er det ikke fordi du er flink, men fordi du aldri har opplevd å få en beskjed som påvirker livet ditt på noen måte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Men hva med en bussjåfør? Hvis han er ukonsentrert kan han drepe like mange folk som om et mindre flykrasj. Likevel blir han nok møtt med latter om han melder seg "unfit".

 

Det gör han troligtvis. Det är ett lysande exempel på hur det inte ska gå till, och säger mer om busschaufförer än flygledare... Så händer det att Busschaufförer kör av vägen pga bristande koncentration också.

 

 

Hei Jørgen, takk for sist ""

 

Jeg tror jeg av alle ting må forsvare bussjåførstanden litt her. Jeg er _egentlig_ siviløkonom, men det ikke akkurat fantastiske arbeidsmarkedet vårt gjør at jeg for tiden suser rundt i Bergen og omegn med buss.

 

Jeg - og de aller fleste av mine kollegaer - er faktisk vårt ansvar veldig bevisst. Jeg kjører ofte leddbusser som kan ta godt over 100 passasjerer. Men det mest skumle med en buss av den størrelsen er at den veier 27 tonn. I 80 km/t kan man forårsake en helt forferdelig ulykke. I trafikken på veien må man også ta hensyn til mangelen på ATC "" og andre trafikanters sterkt varierende kunnskaper. Opportunisme i trafikken er også et større problem her enn i luften. Det vet trolig alle som har kjørt bil...

 

Personlig har jeg ved to anledninger erklært meg uskikket til å kjøre buss på grunn av nyheter som sterkt påvirket meg (familie, sykdom, etc.) Da fikk jeg avløsning med en gang og fullstendig uten spørsmål. Så dette gjøres også i busselskap - i hvert fall der jeg arbeider.

 

Jeg har ingen _real_ erfaring fra flygelederyrket, men gjennom flightsimmens verden har jeg fått en stor respekt for flygelederyrket. Man må være mentalt til stede hele tiden, og en slik konsentrasjon tar veldig på, spesielt når andre tanker presser seg frem. Som bussjåfør kan jeg ofte kjøre på min rutine, men som flygeleder er dette mye farligere. Trafikkbildet rundt bussen min kan jeg ha en ganske klar oppfatning om, mens en flygeleder har et utrolig mye mer komplekst bilde å ta hensyn til. Så selv om jeg faktisk skulle vært ute og reist de dagene ENOS var nede, støtter jeg likevel at de turde å ta den vanskelige beslutningen å erklære seg unfit. For hvis de er som meg går man mange og lange runder med seg selv før man gjør noe slikt.

 

 

-Hanne ""

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Hei Jørgen, takk for sist

 

Hej Hanne! Tack själv! ""

 

Personlig har jeg ved to anledninger erklært meg uskikket til å kjøre buss på grunn av nyheter som sterkt påvirket meg (familie, sykdom, etc.) Da fikk jeg avløsning med en gang og fullstendig uten spørsmål. Så dette gjøres også i busselskap - i hvert fall der jeg arbeider.

 

Se där ja!

Måste ärligen erkänna att jag inte trodde Bussbolagen kommit så långt i sitt säkerhetstänkande. Bra att de har det!

Annars hör man ju mest om lastbil och busschaufförer som jobbar för länge utan sömn, m.m.

Har intrycket att det traditionellt sett har varit ett yrke där man "står på" oavsett vad.

 

En busschaufför har helt klart ett stort ansvar. Om jag påstått annat så får jag be om ursäkt nästa gång vi ses! ""

 

Det skulle också bara fattas att de kunde anmäla sig "unfit".

 

Det är inte ett enkelt beslut att ta, det vet jag av egen erfarenhet. Det är mycket enklare om man har feber eller har brutit ett ben.

 

Hörde förresten en Psykolog på TV som uttalade sig om Röyken ATC och han stöttade deras beslut, om att inte jobba, fullt ut...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Det er greit nok å sammenligne yrkesgrupper, men en ting som er unødvendig å diskutere, er hvilke konsekvenser manglende konsentrasjon har for de forskjellige yrkesgruppene.

Det er fint liten tvil om at i de fleste situasjoner så ville en flyulykke ta flere liv enn i noen andre tilfeller.

Holder vi konkurranse om hvem som har mest ansvar nå? Det er direkte barnslig. Et tapt liv er ett for mye, og jeg synes ikke det skal foregå noen prioriteringer etter hvor mange liv man man har ansvar for, og at noen skal opphøye seg fordi de har ansvar for 100 liv i stedet for 10. Hva med baugportinspektør på Estonia? Lokfører for et tog fylt med eksplosiv gass eller bensin som kjører i tettbygd strøk? (noen som husker ulykken i India?) Eller for den saks skyld demningkonstruktør i Kina - tusenvis eller hundretusenvis av liv kan gå tapt hvis demingen sprekker. Etter Kenneth G. Sørensens prioriteringer må jo slike folk være viktigere enn flygelederne da?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Det går ikke ann og forsvare denne aksjonen, dette burde ikke komme som noen bombe, og har hvert en mulighet fra vurderingene begynte, så dette synes jeg ble ødeleggende for den flotte yrkesgruppen som passer på oss daglig. Nei synes dette ble for dumt. ""

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Det går ikke ann og forsvare denne aksjonen

 

Även om många faktiskt gör just det... Så det går nog an, även om du tycker det är fel. Det är helt ok att ha olika uppfattning då! ""

Share this post


Link to post
Share on other sites

Men at alle skal reagere på denne måten, minner mer om en aksjon!

Det er vel dette som er sakens kjerne, og bakgrunnen for at så mange reagerer. Ikke at mennesker sykemelder seg.

 

Så även om någon kanske kände sig såpass ok för att gå på jobb så finns vetskapen om att du kan bli påverkad fast du inte märker det just nu.

Psykologi är intressanta saker!

Ja, psykologi er også kompliserte saker. Den psykolog/psykologi som hevder at vi alle reagerer følelsemessig likt på en traumatiske opplevelse, er ikke troverdig. Tvert om; noen kan få en umiddelbar reaksjon, mens andre kan få reaksjoner etter lang tid. Underbevisstheten hviler aldri, og da kan vi heller ikke vite om eller når opplevelser evt. medfører noen reaksjoner.

 

Selv var jeg ikke klar over at flysikkerheten er så avhengig av få menneskers oppstemthet/nedstemthet under utførelsen av arbeidet sitt.

 

Jærbladet:

Sykdommer som opptrer spontant og bare rammer flygeledere, er lite kjent i faglitteraturen.

 

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vet ikke om noen her så nytt på nytt idag? Hehe, menmen.

 

Tror ikke det er så mange som ikke skjønner at dette var en aksjon, bortsett fra et par stykker her. Det har vel flygerlederne delvis innrømt selv. Med dette tatt i betraktning, faller jo hele argumentet om psyke bort. ""

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
Det har vel flygerlederne delvis innrømt selv.

 

Vem och var då?

 

För att någon ska kunna kalla det en aktion så måste denne kunna föra i bevis att flygledarna gick hem för att straffa sin arbetsgivare... Det tror jag blir ett problem, oavsett vad gängen i nytt på nytt sa. Du ÄR klar över att det är ett underhållningsprogram, och inte nyheter..? ""

 

En aktion kan man kalla det om arbetsgivare och arbetstagare låg i konflikt som följd av förhandlingar. Så vitt jag förstått så fick de inte förhandla om något som helst...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Vem och var då?

 

För att någon ska kunna kalla det en aktion så måste denne kunna föra i bevis att flygledarna gick hem för att straffa sin arbetsgivare... Det tror jag blir ett problem, oavsett vad gängen i nytt på nytt sa. Du ÄR klar över att det är ett underhållningsprogram, och inte nyheter..? ""

 

En aktion kan man kalla det om arbetsgivare och arbetstagare låg i konflikt som följd av förhandlingar. Så vitt jag förstått så fick de inte förhandla om något som helst...

 

Jada, er klar over at det er et underholdningsprogram.

 

Men jeg leste i Dagbladet/VG idag, flygerledernes tillitsmann ble spurt; hva om du hadde fått hjerteinfarkt (og ligget for døden hjemme) og ambulansepersonellet hadde tatt fri fra jobb fordi de fikk beskjed om at de kanskje måtte flytte etter jobben om fire år. Hvorpå han svarte; jeg ville ikke vært med ambulansen om sjåføren var psykisk uskikket. Denne tillitsmannen ville altså heller tatt sjansen på å dø istedet. Det er to alternativer her. Enten er denne tillitsmannen en løgnhals, eller så er logikken hans så på jordet at han skulle vært fjernet fra alt som heter flygerleder stilling.

 

Min mening er nok at han er en løgnhals (dessverre), og han faktisk kom til kort i argumentet de har stått fast på; gikk rett i fella. Nei, dette var nok en aksjon. ""

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

""

 

En flygledare kom med för dåliga argument, och DU tolkar det som att han erkänner att det var en aktion..? Logiken i ditt resonemang fungerar inte på mig i vart fall.

 

Dessutom, du kallar vedkommende för lögnhals... Han fick valet mellan att dö eller köras av en psykiskt uskikket ambulans förer?

 

Passagerarna som drabbades av de inställda flygavgångarna låg inte direkt för döden då? ""

 

De hade valet mellan att flyga i ett kontrollområde med okoncentrerade flygledare eller bli på backen... Det är skillnad på att bli på backen och att dö, tycker du inte?

 

Det var enl. min mening en otroligt dålig liknelse den tilligtsvalgte flygledaren ställdes inför!

 

Ta till exempel en kirurg...

Du har ett par mandlar som ska tas bort. Rutin operation som inte är livs hotande. Du får veta att kirurgen känner sig för okoncentrerad för att operera men du får valet mellan att vänta till imorgon med operationen, eller opereras idag av en okoncentrerad kirurg. Vad hade du valt? "Do you feel lucky?" ""

 

Det hade vart en betydligt mer relevant liknelse än det om att dö eller köras av en okoncentrerad ambulansförare..!

 

Det är skillnad på att barbera sig och skära av sig huvudet, som ni norrmän uttrycker det så elegant! ""

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D

 

En flygledare kom med för dåliga argument, och DU tolkar det som att han erkänner att det var en aktion..? Logiken i ditt resonemang fungerar inte på mig i vart fall.

 

Dessutom, du kallar vedkommende för lögnhals... Han fick valet mellan att dö eller köras av en psykiskt uskikket ambulans förer?

 

Passagerarna som drabbades av de inställda flygavgångarna låg inte direkt för döden då? ""

 

De hade valet mellan att flyga i ett kontrollområde med okoncentrerade flygledare eller bli på backen... Det är skillnad på att bli på backen och att dö, tycker du inte?

 

Det var enl. min mening en otroligt dålig liknelse den tilligtsvalgte flygledaren ställdes inför!

 

Ta till exempel en kirurg...

Du har ett par mandlar som ska tas bort. Rutin operation som inte är livs hotande. Du får veta att kirurgen känner sig för okoncentrerad för att operera men du får valet mellan att vänta till imorgon med operationen, eller opereras idag av en okoncentrerad kirurg. Vad hade du valt? "Do you feel lucky?" ""

 

Det hade vart en betydligt mer relevant liknelse än det om att dö eller köras av en okoncentrerad ambulansförare..!

 

Det är skillnad på att barbera sig och skära av sig huvudet, som ni norrmän uttrycker det så elegant! ""

 

....og dette kaller vi å kverulere....på godt norsk. Gidder ikke diskutere om 2+2 er 4 Jørgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...