Gå til innhold

Full stans på Gardermoen


Alex Solvang

Anbefalte innlegg

Dessuten har jeg stor beundring for holdningen "jeg vet mye bedre enn dere, fordi dette temaet har jeg lest litt om" når man overhodet ikke vet noe om hvilken utdanning og yrkesretning sine motdebbatanter innehar.

 

Janteloven igen...

 

Så upplys mig om vilka bakgrundskunnskaper ni har för att döma flygledarnas handlingar. Ni har ju min bakgrund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 263
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Janteloven igen...

 

Så upplys mig om vilka bakgrundskunnskaper ni har för att döma flygledarnas handlingar. Ni har ju min bakgrund...

 

Jeg uttaler meg på bakgrunn av mennesklige egenskaper....det vi diskuterer her, er et menneskes reaksjon på en beskjed alle kan få. Jeg personlig merker ikke angst/konsentrasjonssvikt på lignende beskjeder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig merker ikke angst/konsentrasjonssvikt på lignende beskjeder...

 

Ah!

 

Men Rune, det betyder inte att det inte påverkar ditt undermedvetna och att det ville kunna få en konsekvens för dig i en stressad situation.

 

Det betyder heller inte att inte andra kan få koncentrationssvikt bara för att du inte märker att du får det...

 

Men jag räknar inte med att du ska tro på mig, så då kan jag bara rekommendera studier i Psykologi eller kanske bara ta ett kurs i Human Performance som du kan få på en flygskola som undervisar i flygteori.

 

Jag skriver inte det för att vara elak.

Jag skriver det för att du ska förstå att jag inte hittar på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jeg uttaler meg på bakgrunn av mennesklige egenskaper....det vi diskuterer her, er et menneskes reaksjon på en beskjed alle kan få. Jeg personlig merker ikke angst/konsentrasjonssvikt på lignende beskjeder...

 

Rune....jeg kan herved opplyse om at ALLE som var på Røyken mandag 27 sep. kjørte hjem selv......det er ikke så vanskelig å være sjåfør........med unntak av en som var redd for tuneller så tror jeg til og med alle på "Larkollen Camping" kunne klart det........ ""

 

Jeg vil anbefale de som slenger mest dritt her om å kikke litt på DENNE diskusjonen på veggavisen.......det holder om man leser fra side 10-12 og utover......

Legg spesiellt merke til de siste dagers poster, mange gode linker til interessante dokumenter.......som kan gi et lite innblikk i hvorfor reaksjonen på "budskapet" ble så dramatisk.

 

Jeg diskuterer gjerne...men ikke før i morgen ettermiddag. Nå må jeg i seng..jeg skal jobbe min 3'dje overtidsvakt på 1 1/2 uke i morgen (og som "vanlig" fortelle kone og barn at planene vi la for dagen ikke blir noe av.....) Dette for å prøve å holde hjulene i gang i et firma som av styret får godkjent en effektiviserings prosess der vi angivelig er for mange flygeledere (Take-Off 05 i fjor høst) "".

Samtidig vet jeg at det er siste overtidsvakt for meg på 2 1/2 uke, fordi jeg må forholde meg til en lov fra Luftfartstilsynet som sier at jeg (i sikkerhetens navn) ikke kan jobbe mere overtid innenfor en 4 ukers periode. Jeg regner selvfølgelig med at vi flygeledere er de eneste som synes det er merkelig at Avinor måtte ta en juridisk prøving, samt få kjeft i media, før de aksepterte denne loven........med begrunnelsen: "De ville få problemer med å nå sine økonomiske målsettninger (les:innsparinger) p.g.a denne..... ""

M.a.o Norge har så mange flygeledere at man har stoppet utdanning av nye i et par år, lagt ned skolen etc. etc

Samtidig forventes det av Avinor at jeg skal fortsette å jobbe mine 200+ overtidstimer (som jeg har gjort i alle de 15 år jeg har vært flygeleder) som kommer PÅ TOPPEN av de 200 ekstra timene i året som er bakt inn i eksisterende arbeidstidsavtale (en avtale som er et direkte resultat av at Luftfartsverket, som det het, i 1993 også sa at vi var nok flygeledere og stoppet utdanningen en tid)

 

Når jeg så tenker over siste ukers utvikling, hvor arbeidsgiver "dolker meg i ryggen", og ganske mange mennesker pisser for full stråle over meg og mine kolleger, mennesker som overhodet ikke evner å forstå uttrykket "don't shoot the messenger" så må jeg ærlig inrømme at jeg kaster lange blikk på rødvinsflaska som står på hylla, og lurer på om jeg heller burde snakke med den enn med flyene i morgen............

 

"Life is like a pubic hair on a toilet seat....sooner or later someone will piss you off......" ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bra innlegg Sander.

Men jeg lurer på et par ting.

3 overtidsskift på 1,5 uke er ikke mye, med tanke på hva kroppen orker. Hva familien liker er ofte et helt annet spørsmål.

Men til mitt spørsmål. Hvis overtidsbruk og arbeidssituasjon har vært en belasting lenge, hvorfor jobber du fremdeles som flygeleder? Å jobbe i en bedrift der man ikke føler seg verdsatt er blant det mest demotiverende som finnes. Jeg kjenner ikke helt til de avtaler som finnes mellom Avinor og de flygeledere som utdannes, men om du har 15 år på baken kan du vel gjøre akkurat som du vil?

Flygelederlønnen med overtid er ikke spesielt lav, så man kan lure på om det er den lønnen som må til for å holde flygelederne inne i yrket, til tross for overtidspress og til dels mistrivsel. En ond sirkel, når lønningene presses høyere for å beholde folk, samtidlig som sparetiltak gjør arbeidplassen stadig mindre utholdelig.

 

Men nå skal jeg gjøre som Sander, finne senga, slik at jeg ikke setter folks liv og helse i fare i morgen ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha en helt vanvittig god psyke som ikke mister konsentrasjonen av slike ting ""

 

Rune....jeg kan herved opplyse om at ALLE som var på Røyken mandag 27 sep. kjørte hjem selv......det er ikke så vanskelig å være sjåfør........med unntak av en som var redd for tuneller så tror jeg til og med alle på "Larkollen Camping" kunne klart det........

 

Det hadde nok gått bra bak radarskjermene også Sander. Om dere ikke hadde vært så opptatt av å furte, hive dere i bilen og kjøre hjem ""

 

 

Jeg vil anbefale de som slenger mest dritt her om å kikke litt på DENNE diskusjonen på veggavisen......

 

Synd du tar det sånn...det er bare synspunkter.

 

Når jeg så tenker over siste ukers utvikling, hvor arbeidsgiver "dolker meg i ryggen", og ganske mange mennesker pisser for full stråle over meg og mine kolleger, mennesker som overhodet ikke evner å forstå uttrykket "don't shoot the messenger"

 

Så du mener dere ville ha frem et budskap?? Trodde problemet var konsentrasjonsvansker jeg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde nok gått bra bak radarskjermene også Sander. Om dere ikke hadde vært så opptatt av å furte, hive dere i bilen og kjøre hjem ""

...hadde nok gått bra...

 

Point made...

Better safe than sorry (igjen).

Lever opp til avataren ja, skjønner seriøst ikke hvordan du kan klage over usaklighet fra andre når du selv kommer med innlegg som ikke henger på greip, bare for å provosere og krangle kan det virke som.

Slik jeg forstår det, så ville du heller gamble på at det hadde gått bra?

*puste ut*

 

Sander:

Stemmer det at det må bygges nytt bygg for Approach Control'n på Gardermoen siden/hvis dere må flytte ned til Sola?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Sander:

Stemmer det at det må bygges nytt bygg for Approach Control'n på Gardermoen siden/hvis dere må flytte ned til Sola?

 

Jepp, kostnadsberegnet av Avinor til ca 30 mill for hele jobben.......kostnadsberegnet av fagpersonell på Røyken til i alle fall det dobbelte.......

 

P.S I dagens VG står det referert fra en intern rapport som gir en god beskrivelse av hvordan situasjonen mandag ble vurdert av våre sjefsflygeledere.......Som vanlig er Avinor ute og prøver å slukke bålet, ved å nekte kjennskap til noen slik rapport.....som vanlig er det BS...kan garantere alle her at denne rapporten ble sendt, og den har ligget på Intranettet vårt i over en uke.....

Konklusjonen her er at det var en direkte farlig situasjon...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

100% kan man jo aldri være. Hvilket betyr at man aldri kan sette seg foran radarskjermene da eller? ""

 

Uansett hvem som har rett i denne diskusjonen, sitter flygerlederne igjen med et troverdighets problem etter dette. Det er jo synd.

 

Det som er synd er at sjåfører fra Sandefjord og andre "eksperter" på luftfartsrelaterte forhold her har den gode norske nisselua tredd helt ned til anklene, og selvfølgelig ikke vil innse at vi her snakker om veldig alvorlige forhold................

"Uff...dette er kompliserte greier...orker ikke sette meg inn i det....men en ting er sikkert..flygelederene de er noen fordømte svinepelser..... """

 

Lol...

Rune, "you haven't got a clue....." ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier Sander på sin høye hest...jeg håper ikke du representerer en gjennomsnittlig flygerleder...isåfall forstår jeg hvor tankeløsheten kommer fra. Du bygger liksom oppunder myten om at en sjåfør ikke er særlig smart...mister jo all respekt for deg når du kommer med sånne uttalelser. Tror du skal være litt mer forsiktig med å undervurdere folk.

 

Det må være lov å uttale seg og diskutere/ha meninger selv om man ikke er "ekspert". Du uttaler deg jo stadig vekk om ting som ikke akkurat sorterer under ditt yrkesfelt. Om det er kun eksperter som har lov til å uttale seg, kan vi jo bare droppe demokratiet, og innføre en kommuniststat der folk bare får holde kjeft.

 

Du har fortsatt ikke svart på spørsmålet mitt lenger oppe i tråden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Du bygger liksom oppunder myten om at en sjåfør ikke er særlig smart...

 

Og du bygger liksom ikke opp under myten om at flygeledere bare er noen egoister som ikke tenker på annet enn lønningsposen sin.......go figure....

Hvis det er noen myte om at sjåfører ikke er særlig smarte så er det vel heller dine egne inlegg som evt. underbygger dette ""

 

 

Det må være lov å uttale seg og diskutere/ha meninger selv om man ikke er "ekspert". Du uttaler deg jo stadig vekk om ting som ikke akkurat sorterer under ditt yrkesfelt.

 

Tror vel heller det er omvendt jeg......ikke at jeg egentlig vet hvilke diskusjoner du sikter til her, men generellt sett så er jeg en person som ikke går inn i diskusjoner uten å ha forsøkt å sette meg inn i hva saken dreier seg om på forhånd.......og hvis jeg blir bevist feil av ekspertise på området, så tar jeg det til etteretning og holder kjeft. Ulikt andre som bare gnåler på som en gammal Status Quo plate med hakk i ""

Du har fortsatt ikke svart på spørsmålet mitt lenger oppe i tråden..

Messenger=budbringer.....mandag 27/9 var en dramatisk dag for flytrafikken. Bubringerne (Avinors ansatte på Røyken) forteller hvorfor ting gikk som det gikk, at det var en reaksjon...ikke en aksjon, at Avinor's toppledelse har 0 tillit etc... Ikke vanskelig dette vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sander, enl. Rune och några få andra, så är det omöjligt att vi vet mer än honom och andra.

Detta till trots för att vi är fagfolk som har gått offentligt godkända utbildningar och arbetar med flygsäkerhet dagligen, och som till och med gör det såpass bra att vi kan leva av det...

 

Så länge han anser att han har större kunskaper om flygsäkerhet, fast än han inte har någon som helst utbildning eller erfarenhet på området, så kommer han inte att kunna ta till sig våra argument.

 

Jag har försökt att ge honom en liten införing i problemställningen, men det avfärdar han som vås, och då är det inte mycket att göra med det.

 

Jag bara väntar till den dagen vi måste ställa in en flygning för att en radio är ödelagd. Där har vi annonserat till passagerarna att vi inte kan flyga de till bestämmelsesstedet utan de måste desvärre bli där de är.

Så reser sig en chaufför upp i församlingen och skriker att vi är några idioter för han kan minsann köra bil utan radio! ""

 

Det är precis den typen argumentation vi får mot oss här, och då är det inte mycket att göra.

 

Vi kan försöka lära de att förstå, men så länge en person inte vill lära, så kan vi heller inte tvinga vedkommende.

 

Ha en god helg Sander! Det ska i vart fall jag ha! ""

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at Sander er ganske representativ, og heldigvis sier jeg.

 

Ting vedr. Ola Dunk og flygeledere:

 

*Ola har aldri forstått hva vi egentlig gjør på jobb (greit nok)

 

*Ola har aldri forstått at yrket ikke kan følge de vanlige bestemmelsene fra arbeidstilsynet. (synd)

 

*Ola forstår ikke at konsekvensene ved feil i vårt yrke er store, og at vi er juridisk ansvarlig i etterkant. (Ja, jeg vet at dette gjelder andre yrker også)

 

*Ola forstår ikke at det ikke bare er å "hente inn folk" fra Stavanger, Forsvaret eller utlandet for å ta over på dagen, om ting gjør at folk ikke er tilgjengelige på jobb. (forventet)

 

*Olas media er ikke interessert i å lære hva som gjelder, det er kjedelig, skandale er mer gøy. (veldig forventet)

 

*Ola tror flygeldere streiker annenhvert år (folklore)

 

*Ola tror at 3-part kan rammes om det er en politisk korrekt LO (elns) fagforening som har folk borte fra arbeid. Svina i NFF derimot har å møte på jobb, for Ola skal på sydentur. (Og det var ikke streik denne gangen heller, men det har folk bestemt seg for å tro uansett.)

 

*Ola har bestemt seg for å sluke alle tabloid oppslag hook line and sinker. Det skal ta 4 år før dere må flytte jo! (Synd, men forventet)

 

*Ola sier at alle kan miste jobben. Vel, alle kan ikke miste jobben fra den eneste arbeidsgiveren, til det eneste yrke du kan få jobb som i dette landet. Får man sparken som økonom (elns) i Oslo, så er sjangsen for ny jobb i samme generelle yrke i Oslo brukbar, ikke null som gutta i Røyen. Man får ikke alternativ flytt eller Aetat uten videre. (Forventet argument, men ikke relevant)

 

*Ola får vite at jobben hans skal flyttes 500km. "[sensurert]" sier Ola og går og setter seg på kontoret sitt. Ringer kona, og resten av dagen går med til å stirre ut i lufta, før han stikker hjem 2 timer før tiden. Så drikker han seg dritings, så han er bakfull dagen etterpå. Ola syns ikke at flygelderene skal reagere slik han gjorde, herregud han skal på sydentur!

 

 

Har vi flygeledere et imageproblem? Uten tvil! Har vi hatt det siden krigen? Uten tvil!

 

Kommer det noen sinne til å bli bedre? Aldri!

 

 

Heldigvis jobber ikke Ola i Luftfartstilsynet, da ville vi og flypassasjerene havnet skikkelig på sliter'n. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer ingen vei med dette. Dette kan diskuteres opp og ned til krampa tar oss.

 

Det som er et faktum er at dere Flygerledere har blitt harselert med i en uke nå..på grunnlag av noe dere selv har gjort. Dere har tydeligvis ikke klart å formidle budskapet deres ihvertfall. (Man kan vel ikke si det, når det dere har gjort blir tatt negativt opp i så og si alt som er av aktualiteter denne uken) Men det er vel alle andres skyld det også.

 

Ifølge din logikk Sander, kan vi jo bare droppe å ha valg i dette landet, da stemmen til Olaf på 68 ikke er verdt noe. Han har ingen rett til å uttale seg (via stemmeseddelen) fordi han ikke er ekspert på annet enn minstepensjon. Man må altså sitte på stortinget og ha oversikt over alt for å kunne gjøre det. Slik fungerte de gamle politistatene. Det er denne logikken du nå går for Sander.

 

Så til et av mine synspunkter: (det er fortsatt lov å ha det i dette landet, såvidt jeg vet)

 

 

Dere har misbrukt en paragraf i lovverket deres. På toppen av det, forteller dere løgner til det norske folk om hvorfor dere gjorde det. Snakk om å dra seg selv ned i søla "" Nok et eksempel på at dere undervurderer folk, veldig mange skjønner jo hva dette egentlig dreide seg om..

 

Sander; du har ved to anledninger her, på generellt grunnlag antydet negative ting i forhold til det å være sjåfør. Om det er mine poster du ikke liker; bør du jo ikke dra hele yrkesgruppen min med på lasset. Det er ikke særlig smart i seg selv. Jeg uttaler meg på vegne av noe så og si hele flygerlederbestanden har vært med på. (På grunnlag av den siste tids hendelser, og ikke på myter om at Flygerledere er egoister el. noe annet)

 

Anders; Nei, ingen forstår dere..kanskje det dere bør gjøre noe med da, om ikke dere har tenkt til å melde dere helt ut av samfunnet..

 

Dere får heller lite forståelse med den jeg vet best mentaliteten vil jeg tro...

 

Kanskje det er nettop der dere bør begynne?

 

Jaja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettere det enn å svare seriøst på argumentene..

 

Ja, faktiskt! De seriösa svaren har ju vist sig att vara et enormt spill av tid. Så framöver så svara jag på en nivå som du förstår... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med

 

"Ignorance is bliss"

 

Det är ett uttryck som fritt översatt betyder något som

"Okunnskap är en befrielse".

 

Allt eftersom man inhämtar kunnskap så inser man hur lite man egentligen vet. En okunnig tror han vet allt.

 

Exempel från denna tråd är en person som inte har någon erfarenhet från flygbranchen, eller utbildning inom området.

Han tycker sig därimot veta mer om flygsäkerhet än piloter och flygledare.

 

Det måste vara fantastiskt att ha en sådan självbild...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er vel ingen her som "vet alt".

 

Har fulgt med på diskusjonen og Jørgens evige forsøk på å "omvende" "" de fleste som mener dette var en aksjon. Hvis jeg husker rett (noen poster siden nå ""), så var det det denne saken dreide seg om.

 

Mange (alle?) argumentene "makes sense", men jeg klarer liksom ikke å få fra meg overbevisningen om at det var en aksjon ute å gikk.

 

Sorry, du diskuterer bra Jørgen, og kommer med saklige argumenter, men jeg klarer ikke å bli overbevist.

 

Sta, vet ingenting, og ignorant, feil overbevisning; kanskje, hvis du sier så... Men du klarer nok aldri å overbevise meg om noe annet ""

 

Mulig "vi" framstår som "vanskelige", men hvorfor skal vi på død og liv skifte mening? Kan vi ikke bare forbli uenige? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detta till trots för att vi är fagfolk som har gått offentligt godkända utbildningar och arbetar med flygsäkerhet dagligen, och som till och med gör det såpass bra att vi kan leva av det...

 

Dvs si at buss-sjåfører er fagfolk på trafikksikkerhet?

 

På tide å stikke fingeren i jorda og innse at en pilot er og blir en pilot, selv om man har et LITE innblikk i flypsykologi. Tror du at bedriftsledere som har tatt faget bedriftspsykologi ser på seg selv som fagfolk innen området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvs si at buss-sjåfører er fagfolk på trafikksikkerhet?

 

Ja! En av deras uppgifter är att kunna och följa traffikreglerna och veta hur man bäst navigerar en buss i traffiken. Eller hur?

 

Det jag säger är att någon som arbetar inom luftfarten, en pilot, en flygledare, en flygvärdinna, t.ex. kan mer om flygsäkerhet än en busschaufför. Och en busschaufför kan mer om hur man kör säkert på vägen än en pilot, etc...

 

Piloter och flygledare testas årligen (kommersiella piloter 2ggr per år) och förväntas kunna lagar, regler och föreskrifter, och är därför uppdaterade på de.

 

Det är väl inte så konstigt om någon med erfarenhet och utbildning på ett visst fagområde kan mer än de som inte har det???

 

Jag har aldrig hävdat att jag är expert på något som helst, men att jag kan mer än många andra, inom området luftfart.

 

Jag ser tydlig brist på kunnskap i flera inlägg här på forumet, och försöker korrigera de med kunnskap och fakta.

Det blir bemött med hån...

 

Beklagar så mycket! Lev vidare i okunnskap då...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! En av deras uppgifter är att kunna och följa traffikreglerna och veta hur man bäst navigerar en buss i traffiken. Eller hur?

 

Da er de fagfolk på trafikkregler og busskjøring, og det noe helt annet enn å være en fagperson på trafikksikkerhet. En slik person bør typisk ha kunnskap om hvilke tiltak som reduserer ulykkes-risiko og -konsekvenser i gitte situasjoner. Eksempler på dette er konsulenter i trygg trafikk. Deres kunnskap baseres på forskning, statistikk og empiriske data. Bussjåfører er derimot fagfolk på busskjøring. På det området har de kunnskap og kan opplyse andre.

 

Lev vidare i okunnskap då

 

Så dersom man ikke velger å se på deg som en kilde til informasjon, så er man dømt til et liv i okunnskap?

Det forundrer meg, hvor høy en hest faktisk kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generellt sett så kan en pilot eller en flygledare mer om flygsäkerhet än någon som jobbar i kassan på Rimi, eller kör Taxi. Generellt sett.

 

Jag har inte sett ett enda exempel på att du eller Rune, t.ex. vet något om vad den här diskussionen rör sig om, men det hindrar er inte att slå er för bröstet och anklaga hela yrkesgrupper för olagligheter...

 

Hur hög är din häst, som anser att du vet bättre än flygledarna hur man bäst ivaretar flygsäkerheten i en Kontrollcentral..?

 

Det forundrer meg, hvor høy en hest faktisk kan være.

 

Du ska då vrida allt så det passar dig du Dag Eri...

 

Makan till bråkmakare är det länge sedan jag såg.

 

http://www.flightsim.no/forum/showflat.php?Cat=&Number=284666&page=0&view=collapsed&sb=5&o=2&fpart=1#Post284704

 

Kryp ner under bron ditt Troll! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har aldrig hävdat att jag är expert på något som helst, men att jag kan mer än många andra, inom området luftfart.

 

Aiaiai! Ikke helt hva jeg mente, hvis den var beregnet på meg "" Ser for meg to politiske partier hvor de krangler så fillene fyker. En av dem må vel ikke nødvendigvis ha "feil"? Samme gjelder to som diskuterer politikk; ene har kjempegod peiling på emnet, mens den andre er "bare" intressert; synet hans er ikke nødvendigvis "feil" fordi han mener noe annet (f.eks støtter politikken til ett annet parti, som er stikk istrid med hva eksperten mener)?

 

Det må da være rom for flere meninger? Eller? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det egentlig bare litt moro.

I bunn og grunn er jeg ikke spesielt opptatt av flygelederdebatten i det hele tatt.

 

Generellt sett så kan en pilot eller en flygledare mer om flygsäkerhet än någon som jobbar i kassan på Rimi, eller kör Taxi. Generellt sett.

 

Helt klart. De kan mye mer. Men å være fagfolk på flysikkerhet er noe helt annet.

 

men det hindrar er inte att slå er för bröstet och anklaga hela yrkesgrupper för olagligheter...

Hva som egentlig har skjedd med tanke på aksjoner og psykisk form kan vi jo bare spekulere i. Men folkets syn på flygeledere har endret seg radikalt etter hendelsen i Røyken. Det kan ingen endre på i ettertid, samme hvor mye flypsykologi det argumenteres med, både av "fagfolk" og andre.

som anser att du vet bättre än flygledarna hur man bäst ivaretar flygsäkerheten i en Kontrollcentral

 

Den er tre meter, og siden jeg har tre vekttall i synsing, så er jeg faktisk en fagperson innen temaet. Synsingen min bygger mest på statistikk og sannsynligheter, hva gjør din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...