Gå til innhold

Mørke skyer for oss småfly-piloter....?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hmm...

 

Forstår det har foregått en diskusjon ang. service etc fra oss lufthavnbetjenter. Jada.... jeg er lufthavnbetjent men kommer ikke med trusler om skamjuling!

 

1. På dagtid på Sola er vi såpass mye folk at vi uten problemer har kapasitet til transport, faktisk går vi over lik for å transportere folk, spesielt de som ikke er kjente. Vi er pålagt buss- eller biltransport for pax men ikke nødvendigvis crew. Disse kan bevege seg fritt innenfor visse retningslinjer, hvis de har på seg de nødvendige id papirer (NAK bevis/Avinors ID kort med mer).

 

2. På kveldstid kan historien være en helt annen. Da er vi i beste fall 6 mann på vakt og den sjette er en stilling som er opprettet for fuglebekjempelse. Som Anders er inne på, er det sikkerheten vi ivaretar, enten det er brann og redningstjeneste eller bekjempelse av fugleplagen. Denne "fuglemannen" er det vi drar inn for kortete oppdrag som buss/biltransport. Utover dette tar vi forståelig nok ikke crew/pax i utrykningskjøretøyer som står på 30 sek beredskap!!

Med andre ord, transport av folk går på bekostning av bekjempelse av fugl, baneinspeksjoner og lignende. Et resultat av Randi's nedskjæringer kan man vel i litt overført betydning si.

 

3. Vi på Sola har faktisk vært tilgodesett med en relativt god bemanning i LHT, noe som kanskje ikke er tilfellet ved andre lufthavner. Jeg kan forstå frustrasjon over dette og at det kan resultere i dårligere service. La det være sagt at vi prøver å gjøre vårt beste, kontakten med kundene er den mest tilfredstillende delen av jobben, det er mer gøy å få ros fra kunder enn fra arb. giveren (hvis sistnevnte i det hele tatt gir ros).

 

Jeg har jobba i 20 år på Sola og trives med det, jeg synes det er kjempegøy med marshalling av småfly og kommer til å fortsette med det. Men befinner det seg en måkeflokk på THR 18 rett etter at jeg har vinka dere inn, forstår dere kanskje at jeg må ta meg av den. Har spylt endel blod og involler også på 20 år og sett endel "herlige" kadavre og ødelagte motorer etc så det kan være dere må gå langs kjøreveien til Gate 30.

 

PS: Får ikke overtidsbeltalt av Avinor for å skrive dette.

 

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...