Gå til innhold

FP


Stian Nilsen

Anbefalte innlegg

Ja jeg maser igjen om FP "" hehe

 

Har sett på litt forskjellig og tror at denne flightplanen er riktig.

 

 

NORPO2A1 HG FLR NORPO MES KOLAG SOVIR MES3F

 

Stemmer det at jeg skal begynne med SID også skrive alle legs for så å slutte med STAR?

 

Eller er det dette som stemmer?

 

HG FLR NORPO MES KOLAG SOVIR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skriver ikke STAR i FP... Dette er noe som varierer i forhold til vind,bane i bruk, traffic etc...

 

Hvis du vil fly den ruta som er nevnt her så skriver du følgende:

 

HG FLR NORPO MES

 

- Jeg anbefaler deg å fly ATS ruter som i real life, da med High og Low Altitude airways. Hvis du vil vite mer om dette så send meg gjerne en PM:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skriver ikke STAR i FP... Dette er noe som varierer i forhold til vind,bane i bruk, traffic etc...

 

Er ikke 100% enig med deg hvis dette gjelder Gardemoen. Innborn trafikk fra vest: SIG 4F rwy 19R og SIG 3E rwy 01R.Da er det naturlig at man legger inn SIG som siste waypoint i FP.

 

Du mener inbound traffic? "" sry Einar, klarte ikke holde meg unna ""

 

Er enig i at SID/STAR ikke skrives inn i FP, men på VATSIM (som jeg vet) gjør det ingen ting om man sier ifra enten i FP eller når man kontakter ATC om man har mulighet for SID/STAR =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke 100% enig med deg hvis dette gjelder Gardemoen. Innborn trafikk fra vest: SIG 4F rwy 19R og SIG 3E rwy 01R.Da er det naturlig at man legger inn SIG som siste waypoint i FP.

 

Regner med at han mente at det skal stå SIG, Ikke SIG4F, alà no STAR.

For som du ser, så har han tatt med MES i eksempelet sitt.

 

 

Edit: Omformulering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste norske flyplasser har vel et waypoint som deler seg opp i STARs til flere rullebaner. enten det eller så kan det være en STAR og en IAF til en approach som deler seg vet et veipunkt. Men unntak finnes jo. På approach til Tromsø så flyr omtrent alle fly sørfra GARLO 1 arrival til rullebane 01 selv om de skal lande på 19. Er blitt veldig vanlig med circling approach til rwy 19 fra ILS på 01 om man kommer sør fra. Dem tar ikke omveien SJA6D som går rundt hele flyplassen (spesiellt i godværet). Mulig at noe av det jeg sier her ikke stemmer helt da. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke 100% enig med deg hvis dette gjelder Gardemoen. Innborn trafikk fra vest: SIG 4F rwy 19R og SIG 3E rwy 01R.Da er det naturlig at man legger inn SIG som siste waypoint i FP.

 

Regner med at han mente at det skal stå SIG, Ikke SIG4F, alà no STAR.

For som du ser, så har han tatt med MES i eksempelet sitt.

 

 

Edit: Omformulering

 

 

Ja, var jo det jeg mente da ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...