Gå til innhold

På tide med et nytt FS treff i Bodø


Steinar Grindstein

Anbefalte innlegg

Som sikert flere av der fikk med der arangerte jeg et FS treff i Bodø tidligere i Sommer. Nå nermer høsten seg med stormskritt, å det blir stadg mørkere kvelder, å sola ser vi mindre å mindre til. Derfor syns jeg at det snart er på tide med et nytt treff i Bodø.

 

Denne gangen er tanken at vi som skal delta skal ta med PCene, så kobler vi dem opp i nettverk, å så sitter vi en hel helg å koser oss med mange fine flyturer, og formasjonsflyvng ""

 

Einar å Espen. Sist vi hadde FS treff i Bodø nevnte dere om en plass der det var mulig å få leie et lokale bilig, kan en av dere undersøke der om hva det vil koste å leie lokalet ifra Fredags kveld å til Søndags ettermidag.

 

Katti skal så dette skje! Jo en gang i September hadde jeg tenkt meg. Her er det selvsagt lov å komme med synspunkter å ideer som kan være verd å ta med i planlegginga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 160
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

  • Premium Medlem

Så sannelig tar du laus igjen. Det er veldig prisverdig at du tar slike initiativ. Jeg rakk jo ikke innom i det hele tatt, sist dere møttes, og desverre er helgene ofte slik for meg. Tror det fremdeles blir vanskelig å ta med PC-en under armen, og stille ei hel helg, men jeg liker tanken.

Ellers er det jo så mange simmere i Salten, at det kunne være fristende med mer uformelle sammenkomster. Da tenker jeg litt sånn "klubbaktig", hvor man setter et tidspunk og sted, så møtes man til uformelle erfaringsutvekslinger, kanskje en gang i måneden.......? Dette trenger ikke lang tids planlegging eller administrering, men være et "sted" som flere og flere etter hvert visste om. Skulle interessen være til stede, og mange nok møtte regelmessig, så er veien ikke så lang til større samlinger. Uansett, Steinar, det er flott at du haler og drar i oss andre, og jeg skal strekke meg langt for å bli med på ideen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp,den er god Steinar. Er selfølgelig med på dette,stedet er Geitvågen Camp.For noen år tilbake arangerte Tom Jonny Pettersen et simmer-treff der,noe som var meget velykket. Hadde faktisk besøk av Ole Jørgen Søberg fra Lødingen også.Det ble koblet opp noen maskiner og vi fløy og hadde det gøy.Ronald Hansen ga oss en fin demostrasjon med 767 PIC.Vel nok om det.Hvis jeg ikke husker helt feil så var vi der i Oktober,noe vi nesten bør tenke på også når det gjelder dette FS treffet.Som sagt: I'm in.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo fristende ut, med tanke på at jeg har en 70,- billett til gode så skal man ikke se bort i fra at dette også er aktuelt for meg.

Siden jeg fortsatt flyr med FS2002, er det noen av dere andre som bruker denne klassiske utgaven eller blir jeg sittende å fly multiplayer for meg selv? ""

Blir det evt. muligheter for å koble opp mot internett slik at man også kan fly på VATSIM, eller sitte ATC for den saks skyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo fristende ut, med tanke på at jeg har en 70,- billett til gode så skal man ikke se bort i fra at dette også er aktuelt for meg.

Siden jeg fortsatt flyr med FS2002, er det noen av dere andre som bruker denne klassiske utgaven eller blir jeg sittende å fly multiplayer for meg selv? ""

Blir det evt. muligheter for å koble opp mot internett slik at man også kan fly på VATSIM, eller sitte ATC for den saks skyld?

 

Jeg kommer nok sikkert da! =)

Få meg internett og jeg er heelt sikkert med, men da blir det vel ATC på VATSIM i Nord-Norge tenker jeg ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar! Du skal være hjertlig velkommen! Joda jeg har enda FS 2002, så du skal ikke se bortifra at jeg fyrer den opp om det skal være ønskelig! MEn gi beskjed noen dager på forhand, sånn at jeg får instalert den å noen MÅ ha Addons

 

Selvfølgelig kan vi ta det treffet i Oktober Einar! Men med forbehold om at jeg fortsatt befinner meg her i det kalde nor! Har søkt jobb på ENGM! Å har skumle hensikter med å få den jobben "" Noen som kan skjønne hvorfor? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreas! Det er ingeting i veien for at du kan stille uten PC! Det er sikert mulighet for at du kan få fly på de andre PCn som er der! Kan tenke meg at enkelte vil føle for en pause i ny å ned!

 

Jeg vurderer oxo å legge inn at vi Lørdags kveld tar noen timer fri ifra PCn å drar til byen å har litt sosialt sammvær på Peppez pizza.

 

5 September skal vi nok klare å unngå Magnus ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Nå leste jeg første post litt dårlig.

Jeg kan få problemer med å ta med PC hvis dette arrangementet ikke befinner seg i sentrum eller på nordsia.

For å si det sånn: Man får ikke med seg en 19" CRT på bussen...

Men jeg skal prøve!

(og siden det er over flere dager er det ikke noe problem med den konserten. Da forlater jeg ganske enkelt stedet et par-tre timer og kommer tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig bra ut! Geitvågen var det vi tenke på ja. Men da foreslår jeg du tar kontakt å inngår et sammarbeid med Tom Johnny. Det er han som eventuellt kan hjelpe med lokalene.

Kan nok alltids ta med en pc. Og hvis hvis ikke Captainsim har utlevert Legendary 707 offisielt før den tid (som jeg tror) Kan vi alltids ta en liten preview og selfølgelig prøveturer for dem som skulle ønske.

..Ellers en liten multi-fight i Lo-mac?? "" .. bare ideer jeg slenger ut her ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde faktisk besøk av Ole Jørgen Søberg fra Lødingen også.

Så du husker det Einar? "". Gleden var ubetinget på min side, og det frister til gjentakelse. Utrolig artig for en gamling som meg å få møte ungdommene i miljøet "" Og Roalds flytur sitter enda i kroppen. Skulle hatt den på en storskjerm....

Dersom det passet slik for meg at jeg "var i området", så kanskje, og bare kanskje, jeg kunne få lurt med meg en flyver fra Widerøe til å ta en liten briefing på DHC8.

 

Eller møtes på halvveien ""

Ja, det hadde vært noe det "". Men tror nok simmiljøet på "våre" trakter er for lite til å stå for en slikt arrangement, eller er det det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det anbefales på det sterkeste at hvær enkelt som skal ta med seg pc også tar med seg sin egen nettverkskabel. Undertegnede kommer til å ta med det han har av nettverksutstyr! Det vil si x antal meter med kabel å en router med swits for fire pcer! Er det flere som har router/svitsjer er det flott om dere kan ta med dette, slik at vi er sikker på at alle for kobla seg opp i nettverk sammtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dere er heldig dere gutter som har så bra fs miljø. Jeg vet om en person som driver med fs på heltid. .

Er ikke noe morro å ha fs treff da :P

Skal du ikke si! Jeg har hatt en del fine turer med bare to personer... Fløy formasjon med sjøfly ""

 

Joda, sant og det. Eneste problemet er at jeg kjenner jo ikke karn "" hehe

Får prøve å kontakte ham ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...