Per-kristian Jensen Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 ja da blir endelig rulebanen i Bodø forlenget med 600m vestover. les mer i dagens papir utgave av Avisa Nordland Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen F Røiseland Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 ja da blir endelig rulebanen i Bodø forlenget med 600m vestover. les mer i dagens papir utgave av Avisa Nordland ...eller i nettutgaven, som vil være mer aktuell for de fleste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders Forseth Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Hehe....tror det når jeg får se det! INGEN av forsvarets prosjekter er sikre før de faktisk er ferdige. Om man tror at stein verdt 2 mill gjør at man er sikker, må man tro om igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Eliassen Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Foto : Ernst Furuhatt Hehe Blir nok bra for dere i bodø å bli kvitt flystøyen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Flystøy er noe dritt for når jeg hører ett fly blir jeg så irritert pver at jeg ikke kan se det. Vet liksom at nå passerer det dett fly men jeg ser det ikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Blir nok bra for dere i bodø å bli kvitt flystøyen Kvitt flystøyen skal jeg love deg at man ikke blir selv om rullebanen forlenges. Du tror vel ikke pilotene i våre kjære F-16 sparer på trottle/AB selv om rwy forlenges ? Nånei du. De stakkarene som tror ettermiddagsluren på sofaen nå blir mulig, vil nok bli skuffet skal du se. Selv har jeg ikke noe imot å lytte til den fantastiske lyden av takeoff med full ab. Nå bor jeg riktig nok et lite stykke fra sentrum og lufthavnen, så jeg kan kanskje ikke uttale meg om akkurat det der med flystøy . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Johansen Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 I dag er den tatt i bruk, et år og 80 milioner senere. Hvem kan lage nye 600 meter vestover i FS? EJ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Du tror vel ikke pilotene i våre kjære F-16 sparer på trottle/AB selv om rwy forlenges Oj oj oj... Nu svarar jag på ett gammalt inlägg..! Stöyen blir inte mindre, med förlängningen nej... AB kommer de helt säkert att använda ändå. Men, de kommer att vara på högre höjd när de passerar terskel 25 än tidigare, pga att de startat takeoff roll längre väst. Så avståndet till stöyen blir längre, och därför mindre. Kanske kan de starta sväng tidigare också. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Ommundsen Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Dette kan vel egentlig være en positiv utvikling i forhold til Kjevik også. Hvis Bodø beviser at det er fullt mulig å bygge ut i sjøen får dem pinadø meg klare det samme her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Jeg skal komme med en konklusjon om flystøyen er blitt dempet eller ikke om ei ukes tid! Bor 400 meter i luftlinje ifra terminalen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Kristoffersen Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 I dag er den tatt i bruk, et år og 80 milioner senere. Hvem kan lage nye 600 meter vestover i FS? EJ 80 Mill for og lage 600M! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 De har brukt dyr stein vet du Sikkert fullt opp med marmor fra Fauske bare for å støtte det lokale greia elns Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Vel marmor ifra Fauske er ikke brukt, men stein som er tatt ut i forbindelse med vannverksutbyggninga i Bodø er kjørt te Flyplassen å brukt som fudament. Det er i noen områder der den nye delen nå er bygd vert nøvendig med til dels stor masseutskifting da det var mye myr i enkelte av områdene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SH Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 80 Mill for og lage 600M! Det er dyrt med sikkelig hard asfalt... 400m forlengelse kostet 40mill her i Haugesund. Da var det forlengelse over fast grunn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johansen Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Innslag på NRK. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.