Gå til innhold

VATSIM eller IVAO?


Jan Petter Hovland

Anbefalte innlegg

Hvor mange medlemmer har FPI da?

 

IVAO har 38500 medlemmer, Vatsim 57300. Så om du vil ha trafikk og mulighet for ATC, er Vatsim den største og antakeligvis beste, jeg har bare gode erfaringer der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si VATSIM er den beste utgaven av de mange...

 

Det det gjelder programvare, så vet jeg ikke hvor godt du kjenner den virkelige verden(RL ATC) Robert, men jeg har nå prøvd begge, er medlem i begge. Og FPI's ATC klient(ATOC) kan ikke måles mot ASRC. På ingen måte.

 

Vil også si det er relativt mer liv, og høyere kompetanse på vatsim, enn FPI.

 

Men hvorfor ikke prøve begge? Så finner du ut hva du ønsker å benytte etterhvert.

 

Hilsen

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

kan nå ikke se at du er medlem av FPI her er utdrag av medlemslisten for de Norske medlemmene

 

500287 Frank Petersen Senior Controller Captain Supervisor

Instructor

500337 Robert Hulthin Student Controller Second Officer

500393 Terje Mile Student Controller Second Officer Supervisor

503043 Karl-erik Derås Trainee Controller Second Officer

503255 Arild Moe Trainee Controller Second Officer

503478 Kaare Skorpen Observer Second Officer

504544 Kenneth Svendsen Trainee Controller Second Officer

506616 Magne Gustavsen Observer Second Officer

506624 Morten Hansen Observer Second Officer

506755 Ian Melin-jones Observer Second Officer

506794 Patrick Rauch Trainee Controller Second Officer

506891 Morten Hansen Observer Second Officer

506920 Eivin Stensoe Observer Second Officer

507456 Mathias Tankred Nilsen Trainee Controller Observer

508059 Per-kristian Jensen Trainee Controller Second Officer

508083 Fredrik Hoel Trainee Controller Second Officer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10. August 2004 klokken 23:38

 

Trafikk på Servinfo.

FPI: Atc and pilot connected: 35

 

Vatsim: Atc and pilot connected: 210

 

Synes det fortsatt er veldig lite aktivitet på FPI men.

 

Jeg synes iallfall VatSim er er kjempe fint sted.

Når evnt. SB-3 kommer ut vil jo VatSim bli enda bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
10. August 2004 klokken 23:38

 

Trafikk på Servinfo.

FPI: Atc and pilot connected: 35

 

Vatsim: Atc and pilot connected: 210

 

Synes det fortsatt er veldig lite aktivitet på FPI men.

 

Jeg synes iallfall VatSim er er kjempe fint sted.

Når evnt. SB-3 kommer ut vil jo VatSim bli enda bedre.

 

 

Kan nok være enig med deg har forresten skjønt at sb3 aldri vil bli ferdig husker ikke hvor jeg leste det tror det var i et innlegg her en plass ..ang trafikken på Fpi så har den i det siste blitt bedre og Fpi vokser fort om dagen for det er først i disse dager de har begynt å profilere seg for alvor så traffikken vil nok komme til det beste for alle medlemmene ,,,jeg liker Fpi best pga programvaren som har et unikt flyt som en ikke finner med de andre systemene vil ikke si noe om hvem som er best på ATC og trafikk Fpi er tross alt helt nytt og vokser og mener bestemt at de kommer til å overleve men sin unike programware

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok være enig med deg har forresten skjønt at sb3 aldri vil bli ferdig

 

Hvordan i all verden kan du si det? ""

 

www.squawkbox.ca

 

Ta en titt på forsiden! Ta en titt i forumet!!

 

Hvorfor skulle Joel i det hele tatt bruke tid på support i forumet og nyheter på forsiden hvis han har kansellert prosjektet?? Ta også en titt på "bugs" siden, der står det litt om hvordan det går ""

 

La nå Joel og teamet hans få jobbe i fred. Han jobber trossalt GRATIS i FRITIDEN sin! "" Gi han litt støtte alle sammen, ikke ras over ham med spørsmål om SB3 noengang blir sluppet, eller når det blir sluppet ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem
Den lista, Robert, er ikke den over de aktive medlemmene? Jeg som ikke er aktiv lengre, står ikke der. For vatsim er mye mer virkelighetstro, og mye mer livlig. Fakta:)

Listen er den som viser hvem som er medlemmer pr dato og er det mere enn 3 mnd siden du har vært online så blir du riktignok passiv medlem

 

Ang virklighetstro er det en påstand du får stå for selv

med hakking etc.jeg ser det som mere realistisk når alt du ser stemmer ..... vil du ha flyt i det du ser av andre fly så er det kun FPI som har løst det problemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vips, 1-2-3 og du er Online, gjelder det for ATC også? Vet at IVAO ikke har noe særlig med krav for ATC, det vil jo i grunnen si at de som registrerer seg ikke trenger kunne en dritt for å sitte ATC, det vil trekke NED på den servicen de kan yte. Beste ATC-service får du (som jeg vet om i alle fall) er hos VATSIM, hvor både teoretisk og praktisk test må være bestått av de som skal sitte ATC, i tillegg er det krav om at de må ha flydd online på VATSIM i X antall timer først, nor som gir god erfaring for en som skal sitte ATC.

 

Kunne ikke tenkt meg noen annen plass en VATSIM.

 

Edit: Og hvordan er programvaren for de som sitter ATC på FPI? Bedre en ASRC? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg ikke sagt noe om. Nå må du ikke vri om på det jeg sier, Stig "". Jeg bare konstaterte fakta. Kunne ikke falle meg inn å bytte ut VATSIM med FPI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

Men er den andre realismen der da? Den du har hos VATSIM?

 

 

Kan ikke med beste vilje fatte å begripe hvordan enkelte her inne kan uttale seg om realismen hos FPI når de ikke har en logget time engang .......plukker dere det fra ...HAR HØRT det ...

Prøv dere hos førsthos FPI før dere uttaler dere så blir det i hvertfall litt seriøst prat her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lasta ned programvaren på nytt, og ny pakke med sections.. eller "sector fil type"

 

Det skopet er ikke særlig virkelighets tro, og jeg syns heller ikke det er noe særig oversiktlig, verken med vectereringslinjer, sid eller stars..Synes heller ikke det er noe oversiktig med mye trafikk, og flyene glir fint på skjermen da du flyr, men dem glir ikke noe bedre da du er ATC.

 

Faktisk ren konstruktiv kommentar.

 

Et par bilder for dem som ikke kjenner de to forskjellige skopene..

 

[image]http://home.online.no/~chainly/101.jpg[/image]

 

[image]http://home.online.no/~chainly/102.jpg[/image]

 

 

For dem her som er nye og ikke vet hva dem skal gjøre som piloter, kan tingen være og prøve begge? Det er fulstendig gratis begge to. Det du trenger av software er også gratis og finnes på de to respektive gruppenes hjemmesider.

 

Lykke til,

 

Hilsen

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuborg eller carlsberg...

 

I GUDER!!!

 

Jan Petter spørger Jer om, hvad forskellen er, og hvad der er bedst.

 

I kunne have valgt at svare på mandens spørgsmål, og komme med konstruktive svar på, hvad forskellen er, så han selv kan danne en mening.

 

Men i stedet graver I Jer ned i de sædvanlige skyttegrave, hvorfra I kaster mudder efter hinanden, som var I et ægtepar der har været gift i 40 år. Det er på ingen måde konstruktivt. Og det har på ingen måde svaret Jan Petter på hans spørgsmål, eller på anden måde gjot ham klogere....

 

Tag at gro lidt op og opfør jeg som voskne mennesker, og i det mindste svar på mandens spørgsmål!

 

out

/P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...