Gå til innhold

Norges fineste innflygning. (Poll)


Christer Elde

Anbefalte innlegg

Hrmmf...

Det sto INNFLYGNING der oppe ikke FLYPLASS... Bare så ingen tar feil.

Synes det er veldig merkelig at Oslo Lufthavn Gardermoen rager på topp over "Norges fineste innflygning".

Jorde på jorde...

Er dere bønder hele gjengen????? """"""

 

Enig, men det er så mange som bor i Oslo. Så de stemmer på sin nærmeste flyplass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hrmmf...

Det sto INNFLYGNING der oppe ikke FLYPLASS... Bare så ingen tar feil.

Synes det er veldig merkelig at Oslo Lufthavn Gardermoen rager på topp over "Norges fineste innflygning".

Jorde på jorde...

Er dere bønder hele gjengen????? """"""

 

Det er jeg på ingen måte enig i. Kom fra Dublin sent forrige mandag i det solen var i ferd med å takke for seg for dagen. Tror det må være noe av det vakreste jeg har sett av innflyvninger. Vi kom inn fra vest, og hadde en utsikt og sikt som var helt enestående. Sammen med et fantastisk lys ble dette nærmest trolsk. Vi kom inn over Ransfjorden og Tyrifjorden som badet i sen sommersol. Samtidig som Mjøsa viste seg fra sin beste side, og tilbød sikt langt nord for Lillehammer. Til og med styrmannen måtte ut på PA anlegget for å formidle sin begeistring over synet som åpenbarte seg.

Så ikke si at østlandet ikke kan by på fin natur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst har gardermoen fin innflyving men jeg litker bardufoss bedre.

Svalbard har vel egentlig finest innfflyvng når jeg tenker meg om. Fløy dit i fjor sommer og da fløy vi ned blandt fjellene og svingte mellom dem, flott natur der oppe også ""

 

EDIT: Bardufoss, svalbard, vadsø, tromsø er mine favoritt innflyvinger.

Kirkenes-Vadsø er forresten min favorittrute, der er det for det meste høydepunkter i en flytur, ikke mye kjedelig cruise der, nei ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honningsvåg etter approach fra sightseeing rundt Nordkapp, sett fra klappsetet på en Dash8-1, er den fineste jeg kan komme på, så den får min stemme. ""

 

Molde 07, hvor du flyr både over Molde by med Seilet, Røkkeløkka, Hjertøya og Bolsøya en sommerkveld er også meget fin. Tok opp video under landing på fredag, skal få lagt den ut når jeg kommer hjem. (Sitter på crewrommet til Wid på OSL, som forøvrig er et langt gjesp til innflygning å være).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skulle til å si det samme Vegar, ser at Gardermoen ligger ganske høyt på listen her nå.

Har fått sett en god del på innflygningen på Gardermoen, fra alle vinkler så og si, og er ikke spessielt begeistret.

Det eneste som kan være noe er når man kommer inn via Mesnali, passerer ikke langt fra Hamar, eller når man kommer sørfra og passerer ikke langt fra Oslo by.

Ellers synes jeg det er nogså tamt, for det meste jorder og skog, så det er vel noen Oslo patrioter som er ute å går her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hrmmf...

Det sto INNFLYGNING der oppe ikke FLYPLASS... Bare så ingen tar feil.

Synes det er veldig merkelig at Oslo Lufthavn Gardermoen rager på topp over "Norges fineste innflygning".

Jorde på jorde...

Er dere bønder hele gjengen????? """"""

 

Det er jeg på ingen måte enig i. Kom fra Dublin sent forrige mandag i det solen var i ferd med å takke for seg for dagen. Tror det må være noe av det vakreste jeg har sett av innflyvninger. Vi kom inn fra vest, og hadde en utsikt og sikt som var helt enestående. Sammen med et fantastisk lys ble dette nærmest trolsk. Vi kom inn over Ransfjorden og Tyrifjorden som badet i sen sommersol. Samtidig som Mjøsa viste seg fra sin beste side, og tilbød sikt langt nord for Lillehammer. Til og med styrmannen måtte ut på PA anlegget for å formidle sin begeistring over synet som åpenbarte seg.

Så ikke si at østlandet ikke kan by på fin natur.

 

Neida, men jeg hadde vel regnet med at en nordnorskflyplass ville gå av med seieren da. Får du samme forhold i f.eks Tromsø, Bardufoss, eller Brønnøysund er det ti ganger finere. Gardermoen er helt flatt og kjedelig synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke landet på så mange norske flyplasser, men jeg velger Svartnes, Vardø.

Fløy fra Kirkenes til vardø med en Twin Otter for en del år tilbake.

Satt på første rad, og som kjent for mange fløy Widerøe sine Twin Ottere uten forheng mellom passasjerer og flygere.

Derfor så jeg hele innflygingen ut fra cockpitvinduet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært ved et stort antall av norges flyplasser, men desverre fløyet inn til kun et fåtall av dem. Men den herligste innflyvningen jeg har hatt var til Bardufoss, på vei tilbake fra perm. Det var en ettermiddagsflight, med en helt nydelig klar vårhimmel, og pilotene tok oss ned i lav høyde over Setermoen, fløy litt nordover og så rett østover på sørsiden av Istind, og videre langs fjellene til vi til slutt svingte rundt det som må være Alappen eller Grøhøgda. Vi så opp på flere av toppene (de høyeste i området er opp mot 1500meter høye,) og selv de som ikke var spesielt interessert i norges natur satt klistret til vinduet. En hel fantastisk innflyving! Bardufoss fikk kanskje ikke så rart min stemme ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min flotteste innflyging/flytur var Bodø-Skagen med Widerøe i fjor sommer. Etter å ha krysset Vestfjorden og passert Svolvær gikk vi ned og fløy gjennom Raftsundet. Vet ikke hvor høye fjellene der er, men toppene lå over oss. Så kom vi utover Hadselfjorden. Var så heldig at cockpitdøra sto åpen, og jeg satt midt i baksetet (ala baksetet på en buss). Da vi turnet final kunne jeg se rullebanen, og den var farlig nære.

 

Ellers opplevde jeg innflyvingen til Tromsø fra sør tidligere i sommer. Fantastisk utsikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...