Ivar Skaugstad Skrevet 18. juli 2004 Del Skrevet 18. juli 2004 Våre piloter bør ikke stå på bakken så alt for lenge, derfor er det nok en Gutta På Tur på gang. Nå setter vi kursen sør-vest til vakre Brussels National i Belgia, også denne med en rimelig flygetid, noe av det samme som var til Tallinn, men mer om flygeplanen får dere lese senere i innlegget. Vi gjør oppmerksom på at våre piloter må registrere sine flygetimer på våre sider slik av vi har en oversikt over aktivitetsnivået deres! Jeg har som vanlig sendt en annmodning om ATC til Belgia, men de har ikke rukket å svare ennå men vil holde dere orientert underveis. Som vanlig mangler vi ATC i Norge, men jeg vet at det er noen meget behjelplige kolleger som sitter å leser dette innlegget akkurat nå, og jeg håper på at iallefall en av dere kan bistå oss denne kvelden! Hjemmesiden vår Men nok småprat, her kommer de harde fakta om turen! Prosedyrer En bør så absolutt sette seg litt inn i flyplassens prosedyrer når man er ute å flyr, iallefall når man reiser til et annet land. Her finner du prosedyrer for Brussels! Flightplan! Du finner flightplanen for turen her. Scenery! Nok en gang har jeg klart å grave fram et relativt allright scenery som er nogen lunde FPS vennlig, og det er selvfølgelig freeware. Lastes ned her, bruker du FS2004 må du laste ned denne scenery fixen i tillegg. Kart! La oss lette oppgavene til ATC en god del ved å utstyre oss med kart og sette oss inn i det som settes inn i kan.. Kart for Brussels National finner du her! Bilder! [image]http://www.home.no/simbilder/EBBR_1.jpg[/image] [image]http://www.home.no/simbilder/EBBR_2.jpg[/image] [image]http://www.home.no/simbilder/EBBR_3.jpg[/image] [image]http://www.home.no/simbilder/EBBR_4.jpg[/image] Personlig ser jeg meget fram til turen etter Tallinn sukseen, la oss gjenta den! Og dere, det er påmeldingsplikt på våre sider! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 Bare en dag igjen nå, i morgen flyr vi til Bryssel! Synes kanskje det er litt dårlig oppmøte, kun jeg, Ivar Hakli og en invitert som skal fly, synes vel kanskje tre piloter er litt lite! Alle ATC'ene har fått et rundskriv, men vi mangler fortsatt ATC for Gardermoen, er det noen som er villige til å ta på seg oppgaven? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne Brathole Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Kan ikke huske å ha fått noen mail..... Men uansett kan jeg stille opp på ENGM.. Har litt lyst til å fly og, men er ikke medlem.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 20. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2004 Beklager, jeg som var litt uklar, det er de Belgiske ATCene som har fått et rundtskriv, har ikke gått rundt noe hos VACCSCA. Arne, jeg vet at du så absolutt stiller til de kriterier som vi krever for gutta på tur, og vil derfor invitere deg med, uavhengig om du er medlem eller ikke! Håper at du godtar invitasjonen, hvis ikke så er du jo selvfølgelig mer enn velkommen til å sitte ATC. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 20. juli 2004 Del Skrevet 20. juli 2004 Sorry Ivar.. eg må nok melde avbud. Skal på kino med Malin i morgon kveld. Håpar dykk får ein flott tur til Brussel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Spørr kanskje et spørsmål nå som mange kommer til å hakke meg ned på men. Siden dere har egen side og at det er et krav om påmelding for å fly med dere. hvorfor bruker dere fs.no forumet til å annonsere ting når dere kan gjøre det på deres egne sider? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Hehe, jeg forstår din skeptis Stian. Joda, vi annonserer på dette forumet fordi det er hele tiden besøkende her, derfor har vi større mulighet til å nå fram til personer, hadde vi bare annonsert på våre hjemmesider hadde vi nok ikke vært så "kjent" ( ) som vi er.. I hovedsak så må du være medlem hos oss for å være med på våre turer, men vi kan jo selvfølgelig ikke nekte deg å fly, men da må man somregel belage seg på mye venting siden enkelte ATC'er gir de som har "booket" ATC til et event høyere prioritering. Vi har har som nå, for første gang invitert med noen på tur, men jeg har da på forhånd forsikret meg om at disse gutta kan sakene sine, har både sjekket timetallet og hørt de på VATSIM selv. (Ja dere får alle en background sjekk! ) Håper du fikk svar på det du lurte på Stian, fortsatt god sommer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Hehe skjønner, bryr meg egentlig ikke. synes gutta på tur høres interessangt ut. men. dere får bare stå på gutta Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Takk skal du ha! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arne Brathole Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Jeg er med Ivar.. Logger meg på i 18:30 tiden.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Flott! Da løper jeg på butikken før jeg setter meg inn i cockpit! Da sees vi på Gardermoen folkens, jeg kommer ikke til å fly retur i dag, må lese litt flygeteori + at ei veninne skal feire 18 års dag i dag! Men det er selvfølgelig fritt fram å ta turen tilbake.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 21. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2004 Jøsses, for en sinnsyk herlig tur! Kan bare ikke forstå dere som ikke ønsker å være en av "gutta på tur", dere vet ikke hva dere går glipp av! Synes turene blir bare bedre og bedre, og denne var jo bare helt strålene! Etter en nice takeoff fra bane 19L på Gardermoen ble vi levert fra apporach til kontroll hvor vi var i en 30 minutters tid før vi ble levert vidre til København Kontroll før vi etter et hullrom over Nederland kontaktet Brussel radar og deretter Brussel approach! En spessiell takk til Rune Trøftmoen, Einar Halvorsen og Jan Kristiansen for utmerket ATC service, slike heltmodige tjenenester blir ikke glemt! Takker også til alle gutta som var med, håper at flere av dere blir med på neste tur også, selv om den trolig ikke blir før om to uker. Da må jeg fyke, noen bilder kommer nok fra turen vår, så kan dere som ikke var med bli grønne av misunnelse! Fortsatt god sommer til dere alle! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 21. juli 2004 Del Skrevet 21. juli 2004 Hehe, så dere på servinfo. . . og du Einar, jeg lovte deg jeg skulle komme å fly. men håper ikke du satt der å kjeda deg å venta på meg. Kom noe annet plutselig opp så jeg måtte bare stikke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 22. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2004 Vil bare få minne om at alle sammen må logge sine turer på våre hjemme sider! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 hvorfor skjer dette alltid?!?!?!? serut til at jeg har gåt glipp av masse mens jeg har vært på ferie.... var et par dager i Bø... jaja skal nå og fly i helga så hehe håper det er en del ATC i helga da så må jeg få gjort en avtale med Peter om når ci skal prøve igjen..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 23. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2004 Ja der traff du spikern på hodet Per-Kristian, akkurat rett post å legge ett innlegg inn i! Kan kanskje bli litt vanskelig med en ATC test nå som de fleste har gått ut i fellesferie, men det er jo alltids lov å prøve! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.