Per-kristian Jensen Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Hei... p.g.a at jeg ikke kan endre det første innleget om dette så kommer pollen her: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 hvis dere lurer på når ETD er så er det seff 17.00Z så fårv bare håpe på ATC.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Redd for å skrive rett i dag Per-Kristian, skremmer det norske språket deg? En feil er greit, men synes det ble litt overflødig her. "Innlegg", "departure", "ankomst" og "Kjeller". Ellers gjorde du en god jobb! Ikke sikkert jeg kan være med, men vi får se hva jeg får tid til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 hehehe.... ser det er andre en bare meg som vil til den fine flyplassen Fagernes.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 FINE, Per-Kristian, eller Pe-Kistan Fagernes er en yppelig destinasjon, det var enten det eller Røros. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 ja hehe.... på en måte håper jeg at vi får ATC men på en annen måte (erfaring fra GPT) så håper jeg at det ikke blir ATC... for da blir det vel gjerne en del off topic på voice kan jeg tenke meg til Og Ja det blir retur.... 15-30min etter landing på dest. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Eliassen Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Ikke vær slem å Ivar, jeg synes dette var en uhyre godt organisert spørreundersøkelse Applaus!! *klapp**klapp* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 må bare si at planen er og fly med en motors små fly.... men King Air går det og Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Jeg er da ikke slem, såååå snill en gutt at! Godt du har gode erfaringer fra Gutta På Tur da Per-Kristian! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Hvor skal depature være fra? Du kan velge bare en ENKJ (kjeler) ENGM (gardemoen) Hva? har du ikke med ENGL? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 da endte det opp med at vi flyr Gardemoen Fagernes.... de fleste er vel med på tur men vet ikke hvor mange som blir med på retur.... ATC ser et dårlig ut med til vi kommer inn hos Ivar Hakli (ENSV_V_CTR) eller jeg vet ikke om vi kiommer dit en gang skal vi si at voice rommet er rw.avsim.net/VFR og at vi møtes på GA parkingen ved ENGM klokken 19.30 og tar av 20.00? Jeg blir hvertfall og fly Cessna172 (LN-ALV) håper så mange som mulig kan komm og at de sier herhvilket callsign og hvilken flytype de skal bruke går ut i fra at de ferreste har VFR kart så her kjæm et spørsmål til.... skal vi fly direkte eller via VOR/NDB o.s.v? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas F. Tollefsen Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Fagernes ligger i Oslo CTR. Så hvis dere skal fra ENGM-ENFG så vil dere kun være i Oslo CTR. Ha en fin tur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 okey.... jeg testa nå offline i hvilke værforhold det var mulig og lande VFR.... ved hjelp av GPS kunne jeg komme fram til flyplassen og lande trygt i tykk tåke... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 okey.... jeg testa nå offline i hvilke værforhold det var mulig og lande VFR.... ved hjelp av GPS kunne jeg komme fram til flyplassen og lande trygt i tykk tåke... Tror du har misforstått begrepet VFR i stor grad, Per-Kristian (Visual Flight Rules) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 jau hehehe..... uansett.... hadde desverre ikke tilgang til maskinen da flighten skulle finne sted pappa måtte ha PCen litt... så ikke ut som det var noen som fløy heller..... vi får prøve senere.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 jau hehehe..... uansett.... hadde desverre ikke tilgang til maskinen da flighten skulle finne sted pappa måtte ha PCen litt... så ikke ut som det var noen som fløy heller..... vi får prøve senere.. .... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Gundersen Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 SUPRISE! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Hehe, nå må du passe deg litt Per-Kristian. Dette gjenntar seg alt for ofte, hvis du holder fram slik blir vel "å ikke møte opp til en avtale" kalt "Per-Kristian syndrom".. Du må begynne å ta ting litt seriøst gutt, når jeg arrangerer noe "booker" jeg PCen, og da vet familien bedre ennå prøve seg på noe. PCen har også lært at man skal være snill når det skjer noe stort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 okey.... jeg testa nå offline i hvilke værforhold det var mulig og lande VFR.... ved hjelp av GPS kunne jeg komme fram til flyplassen og lande trygt i tykk tåke... Hva slags værforhold du kan fly VFR i, så er det allerede fastsatt, er ikke noe å teste ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Hvis du tror at å fly VFR vil si å fly med småfly (GA), Per-Kristian, så burde du kanskje sjekke opp dine referanser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 En feil er greit, men synes det ble litt overflødig her. "Innlegg", "departure", "ankomst" og "Kjeller". Du glemte "Gardemoen" og "Notoden" når du først skulle være slem Litt unødvendig å hakke på en eller annen "skirveleif", selv om det ble litt i overflod her som du sier. Vi forstår jo alle hva han mener. Kanskje en ide for de som er usikre på ortografien å skrive innleggene i Word (med stavekontrollen på ) før man klipper og limer innlegget inn i forumet? Så slipper man i alle fall slike kommentarer som dette (og jeg skal i alle fall ikke "kaste den første steinen"). Alle gjør og skriver feil av og til (til og med undertegnede ). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Feil forekommer hele tiden, og jeg er helt sikker på at jeg har en eller annen feil i hvert innlegg jeg skriver. Men av og til blir det så mye at man rett og slett ikke kan dy seg å kommentere det.. Det var iallefall ikke ondsinnet pirking.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Skjønte det. Jeg fikk bare et øyeblikks medfølelse for PK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baard C Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Artig å følge med på innlegg her, alltid mye å lære men å legge inn et dusin poster som Ivar gjør til stadighet overfor PK er unødvendig , mange som har skrivefeil så lenge du skjønner budskapet så kommenter heller det istedenfor mener nå jeg. PK skriver ihvertfall flyrelaterte innlegg i motsetning til visse andre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Ja, forumet er en meget artig plass! Mye rart som kommer fram her, og jeg kan si meg enig i at mange av innleggene (ja, selvfølgelig innklusive mine) er unødvendige. Men av og til klarer jeg bare ikke holde meg, en må jo få lov til å tale fritt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.