Stig Sandnes Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 Ahaeeheah Da var jeg ferdig på VATSIM for min del i kveld, satt som ENBD CTR og hadde mer enn nok å gjøre. Fikk etter hvert hjelp av ENBD_E_CTR og ENBD_S_CTR (takker ), ellers så la vi etter hvert approachen ca. 80NM ut i havet vest for Bodø, og fikk en (utrolig?) fin flyt inn mot 07, men så var det jo noen som klarte å rote litt opp, men de er tillgitt. Fredrik H. holdt på å bli fri for tak på cabinen, men han roet seg ned etter å ha spammet meg litt på ASRC etter landingen Ellers så hadde det jo ikke gjort noe om vi hadde vist om dette, Einar, du gjør en fin jobb anyway, noen ting glir bare mellom fingrene på oss (som Fredrik H.). Må få takket alle de andre som satt ATC i Norge på dette tidspunktet, vi hadde en tid ENOS CTR, ENTR CTR, ENBD S CTR, ENBD V CTR, ENBD E CTR, ENBO APP, ENBO TWR og ENBO GND oppe. Var en topp opplevelse! Nei, nå skal jeg hoppe i dusjn (jah, ble travelt i control-sentralen jah ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Ellers så hadde det jo ikke gjort noe om vi hadde vist om dette, Einar, du gjør en fin jobb anyway, noen ting glir bare mellom fingrene på oss (som Fredrik H.). Kan bare beklage folkens at jeg ikke fikk gitt bedre melding om dette. Selv satt jeg som ENOS-CTR og hadde flyene til jeg sendte dem til ENBD-CTR. Da Ivar kom på som ENTR-CTR fikk han en masse fly samtidg så jeg skjønner godt han ble stressa. Da han ga seg overtok jeg som ENTR-CTR og hadde en del fly i holding fra Trondheim og nord til Brønnøysund. Dette er en fin lærdom for oss alle sammen. Når så mange fly kommer samtidig og så tett som de kom her, kan det være lurt å gi dem alternative HDG slik at vi får splittet dem litt opp og lettere å holde styr på. Men som Ivar sier. slike mengder er ikke lett å handle for en som er litt uerfaren som senterkontroll. En annen ting folkens. Vi har et utmerket forum i vACCSA. Det hadde vært flott om dere benyttet det forumet også til å komme med synspunkter, innspill og kommentarer slik det er gjort her. Det vil på sikt være det forumet som vil bli vår infokanal for slike flyins o.l. som dette. Er dere ikke trygg på å skrive på engelsk, bruk norsk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Hoel Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Ahaeeheah Da var jeg ferdig på VATSIM for min del i kveld, satt som ENBD CTR og hadde mer enn nok å gjøre. Fikk etter hvert hjelp av ENBD_E_CTR og ENBD_S_CTR (takker ), ellers så la vi etter hvert approachen ca. 80NM ut i havet vest for Bodø, og fikk en (utrolig?) fin flyt inn mot 07, men så var det jo noen som klarte å rote litt opp, men de er tillgitt. Fredrik H. holdt på å bli fri for tak på cabinen, men han roet seg ned etter å ha spammet meg litt på ASRC etter landingen Ellers så hadde det jo ikke gjort noe om vi hadde vist om dette, Einar, du gjør en fin jobb anyway, noen ting glir bare mellom fingrene på oss (som Fredrik H.). Må få takket alle de andre som satt ATC i Norge på dette tidspunktet, vi hadde en tid ENOS CTR, ENTR CTR, ENBD S CTR, ENBD V CTR, ENBD E CTR, ENBO APP, ENBO TWR og ENBO GND oppe. Var en topp opplevelse! Nei, nå skal jeg hoppe i dusjn (jah, ble travelt i control-sentralen jah ) Bitter eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werner Rafteseth Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Da fikk jeg da landa til slutt.. utrolig artig da, rødt på tcas ganske ofte etterhvert Tusen takk for flott atc! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Ohh my God!!For en kveld! Ja det skal man lete lenge etter.Fikk sjokk da jeg så trafikkmegden som var på tur opp til lille Bodø,så her var det bare en ting å gjøre.Logge seg på for å kapre en posisjon som ATC (første mann til mølla ) Det ble ENBO_V_TWR på meg APP var allerede opptatt.det gikk i ett sett fra kl.22.00 til 01:00 Artig var det. Må si vi klarte å ro sitvasjonen i land på en meget profosonell måte.Takk alle sammen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 Fredrik, var ikke bitter - bare litt stressa, hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Hyggelig melding fra organisatoren for gårsdagens flight er kommet. Les den på vACC-SCA sitt forum som dere finner her: Melding fra vACC-SAG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 når jeg sjekka VACCSCA forumet ser jeg at info var lagt ut på forhånd: "I have receved this mail: Hello Einar, >> >>I´m writing you today because I´m one of the organizers of the regularly >>SAG Pilots Groupflights. This flights take place once a month and are >>flown by about 8 -12 Pilots. For the 28th of June we had the idea to >>make a flight to the north to enjoy the sun late in the evening. For our >>destination we choose the airport of Bodo with it´s fantastic >>surrounding landscape an interesting approach. Pilots will arrive at >>Bodo 2000UTC +/- 20 minutes. >> >>I would like to kindly ask you now, if Norwegian Controllers could staff >>up ENOS and Bodo APP and TWR for our groupflight on June 28th? >> >>Looking forward to you reply and greetings from Switzerland, >> >>Dieter Anyone who can staff Oslo and Bodø this evening, use the ATC-booking pls." Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Takk for den Per Kristian. Ja det stemmer faktisk at jeg hadde lagt ut info. Det hadde jeg glemt. (Nå tror jeg sommervarmen, eller mangel på sådan har ødelagt ale mine små grå.) Det bare viser hvor viktig det er for dere å følge med på forumet i VACCSCA for å få med dere det som skjer. Er det ingen av dere som benytter det forumet??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 Er innom der av og til, men er liksom ikke ett fast waypoint på morrån slik som fs.no I'll make it one! Edit: Ser i mailen som PKJ la med her, at de regner med 8-10 piloter, var da over 35 piloter som landet på ENBO i går kveld/natt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Lo godt da du (edit: Ivar) tok den "ALL STATIONS ALL STATIONS turn left hdg. 270" også 1 minutt senere "ALL STATIONS ALL STATIONS turn right hdg. 090". Fikk jo bare 3 røde tcas-warnings på veien opp da.. hehe (ENVA - ENBO) Hehe, fikk en hel haug med beskjeder om at det var TCAS alert, men jeg så nesten ingenting på den stakkars skjermen min, den var stappet med fly og tag'en forsvant blandt de andre, men jeg kan ikke huske at vi hadde noen "hendelser", og det har vel pilotene en del av æren for. Det var ikke verdens mest effektive holding metode, men fikk beskjed om å holde tilbake trafikken inn til Bodø control, og derfor så jeg på denne måten som en enkel utvei uten å måtte kalle opp hvert eneste fly innenfor min sektor, som hadde blitt en del. Kanskje litt surt for de som lå sør for Trondheim, var fortsatt et stykke igjen til destinasjonen, men det var tett nok med trafikk i nord fra før. Når det gjelder VACCSCA forumet så er jeg innom der regelmessig, 3-4 ganger i uken, sier ikke at dette er nok.. Men den posten ang. denne flommen av tyskere hadde sust forbi meg, og sikkert en god del andre også. Slikt kan skje.. Ser i mailen som PKJ la med her, at de regner med 8-10 piloter, var da over 35 piloter som landet på ENBO i går kveld/natt Jeg var helt sikker på at det var flere, hadde ikke tvilt et sekund om du hadde sagt at det var 80 av de! Tenk hvor fantastisk det hadde vært hvis "Gutta På Tur" hadde hatt så mange aktive piloter, det hadde vært noe det!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Hoel Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Jeg synes vi skal fly retur flighten ned til de jeg. Noen som er med på idèen så kan jeg sette opp ruter og sånt..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 JEG ER MED! Men du skal vite at det passer veldig dårlig på hverdager, mange som jobber vet du. En lørdag hadde jo vært en meget flott dag, lørdag kveld! En må jo også gi pilotene litt tid på å få med seg at det skjer noe, tenker da altså på de norske, så førstkommende lørdag blir kanskje litt tidlig, eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Hoel Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Poster et innlegg ang. det på VACC SCA forumet jeg, så får vi kanskje med oss et par fra sverige og danmark og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre Aabø Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 JEG ER MED, håper det blir flere en sist tur. Vi må gi dem et ordentlig trøkk tilbake !!! GOGOGO er så klar for det. Kommer til å bli morro. Får sette opp en vot i en annen tråd hvilke dager det passer best for folk. Jeg er så med, gleder meg alerede !!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 Dere tar av fra Norge da? Eller? Hehe, kan gjerne sitte ATC for dere på departure da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 eg e med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.