Andreas F. Tollefsen Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Må bare gi min skryt til alle som stilte på flyin i kveld. Tok meg en tur fra EKCH til ENGM. Ganske rolig til jeg entret Oslo control. Der var det jaggu bra med trafikk. Fly på fly som landet bak meg mens jeg taxet til gate. Flott med oppdelt APP. Ellers hadde det blitt for mye for en controller. Takk til alle som gjorde det til et meget bra flyin. Da satser vi på fullt oppmøte neste søndag og So Long! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Jeg rakk å ta meg en liten tur i kveld, mulig jeg kom i den perioden hvor trafikken hadde løst seg opp, synes nesten det var litt daft. Men takk til de smo deltok, både ATC og piloter, selv om jeg har tro på at det kunne vært ennå flere flygere der ute! Vil tro at man kanskje skal legge litt mer PR bak et slikt fly-in.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Ja,og det ble jo en del trafikk her opp i nord også.Benyttet denne kvelden med å sitte som Bodø Approach for å sette meg inn i ASRC'en for første gang.(Bedre sent en aldri )Veldig bra program. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johannes Winther Farstad Skrevet 27. juni 2004 Del Skrevet 27. juni 2004 Sier meg litt enig i Ivar's uttale...synes det var overraskende lite folk på i kveld. Både controllere og piloter. Misforstå meg rett. Jeg synes det var flott med dere som var der, og dere gjorde en flott jobb! Men jeg synes kansje dere også dro litt vel tidlig? diverse Control, og approacher, som kunne vært artig å stikke innom... men men! vi får promotere bedre, og satse på at vi får et MINST like bra flyin neste gang! det er jo tross allt noe av det morsomste som fins Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 vel på et tidspunkt var vel ENSV_V_CTR,ENZV_V_APP,ENOS_W_CTR,ENOS_V_CTR,ENGM_V_APP,ENGM_V_TWR,ENTR_V_CTR,ENBD_V_CTR og ENBO_V_APP på.... correct me if wrong Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas F. Tollefsen Skrevet 28. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2004 pluss ENGM_E_APP og ENGM_D_APP Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Som den permanente novise som jeg er; hva står E og D for her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 E står for sektor Øst eller på engelsk Sector East, og D står for Director... ikke svarte om heg vet hva de gjør men men Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Tenkte nok at E var East, men da forventet jeg meg en W(est) i stedet for en D? Hva gjør en Director da som ikke de andre kan? Kanskje en slags "over-approach" ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Teslo Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Director tar seg av vectorering inn på ILS'en. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Jørgen Søberg Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Fint. Da er det "vanlig" APP først (eventuelt E eller W), så D-APP til est. ILS før TWR gir landingsklarering? Dette med Director var nytt for meg (i grunnen mye som er nytt for meg ) Takk for svaret uansett Thomas. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Jeg syns ikke vi skal klage på lite piloter og atc for det er no trosalt Sommerferie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Jan Tore Brunborg Skrevet 28. juni 2004 Premium Medlem Del Skrevet 28. juni 2004 Synes oppmøte var bra jeg, husk det er et lite arrangement som pågår i Portogal for tiden. Jan Tore Brunborg VBX018 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 28. juni 2004 Del Skrevet 28. juni 2004 Det var godt oppmøte av ATC, men jeg kan forstå at flere logget av siden det tydligvis ikke ble like mye trafikk som de hadde forventet. Er det noen som er i besittelse av "PR director" i VACCSCA, hvis ikke så synes jeg det hadde vært greit å hatt en i hvert land som er flink til å nå ut til folk, tror jeg skal legge inn forslag om det. Director er nok nytt for mange, og brukes somregel bare når det er mye trafikk, et vanlig syn på flyplasser som Heathrow. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johannes Winther Farstad Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 kan ikke masse controllere logge på i kveld da? jeg har fått skikkelig blod på tann nå! har flydd nesten hver dag i sommerferien! så hiver masse folk seg med? så flyr vi og koser oss skikkelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Det var jo litt liv for ikke mange minuttene siden. Både tårn og ground på Værnes og approach på Gardermoen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 Ser du var heldig i kveld Johannes, tower, approach og kontroll i Bodø, kunne du bedt om noe mer? Skulle gjærne flyet en tur sammen med deg, og sørget for litt trafikk til de sporte ATCene men desverre har jeg arbeid som venter i morgen tidlig. Ha en fortreffelig kveld! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.